-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
kossusukka kirjoitti:Te, ketkä olette "mopojanne" dynottaneet, oletteko koittaneet miten tarkka tuo
GSF Dyno on?
Kiinnostaisi vähän tietää tuon softan ja "dynotus"tekniikan tarkkuus, tietysti olettaen, että softaan syötetään tasantarkkaan oikeat arvot. Kätevästihän tuolla näkee virityksen onnistumisen, mutta kun näyttää tehonkin raportoivan.
Siihen teholukemaan ei kannata tuijottaa, vaan ennemmin kannattaa ohjelmalla seurata kiihtyvyyskäyriä. Koska impulssit tallennetaan äänitiedostoksi on tuo mittauksena ihan riittävän tarkka. Äänidata kun on itsessään jo aikajana. Niin ja sillä mikrofonimittauksella ei tee sitten mitään. Ehdottomasti aidolta anturilta signaalit. GSF-dynoa saa käytettyä jopa ihan inertiamittauksessakin, jos penkin oikein haluaa tehdä. Impulssit otetaan tietty dynorullalta, kuten aidoissakin ja rullan inertia tulee tietenkin antaa.
http://img75.imageshack.us/my.php?image=sssmage1op8.jpgKaikenkaikkiaan sanoisin, että ei pärjää tehdastekoiselle, kun muutoinkin saa kerättyä dataa ainoastaan 2:lta anturilta, joista toisen varastaa kierroslukumittaus ja toinekin on oltava joko renkaan kierrosnopeuksia mittaava tai sitten dynorullan kierroksia. Seossuhdetta yms, muista antureista ei dataa talteen samanaikaisesti saa, mutta ilmaiseksi ohjelmaksi sen verran hyvä, että paljon parempi vertailtaessa muutoksia, kuin perstuntumamittaus. Kunhan siis nyt ei aleta niiden ohjelman antamien teholukemien kanssa vouhottamaan, vaan keskitytään vain siihen aika / nopeus taulukkoon.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Tottakaihan käytetään omia sensoreita, mikrofonin kauttahan tulee järkyttävät häiriöt. Itsehän juuri tarkoitus olisi käyttää tuota, että näkisi kierroskäppyrät. Kierroksista toinen data ja juuri kuten mainitsit, toinen renkaalta. Saa tietää riittävästi virityksen vaikutuksista ja osaisi suunnitella korjauksia tehokuoppien kohdille. Mukavempi kun tietää vähän, milläkierroksilla löytyy kuopat. Muuten vain tuli mieleen tuo tehoarvion paikkansapitävyys.
Viimeksi muokannut kossusukka päivämäärä 4.11.2008 21:33, muokattu yhteensä 1 kerran
rossipoika
- Liittynyt:
- 11.10.2007 19:46
Viitsisikö joku valottaa tota GSF dynoa vähän tarkemmin?
powermanian
- Pyörä:
- 3xPV,YzPV
- Liittynyt:
- 15.11.2006 19:58
rossipoika kirjoitti:Viitsisikö joku valottaa tota GSF dynoa vähän tarkemmin?
Sivun yläreunassahan on linkki tuota dynoa koskien.
http://land.heim.at/pampa/252319/tmt/gsf_dyno.htmlLisäksi isot pojat on aika paljon kirjoitellut asiasta tähän topikkiin. Kannattaa lukaista.
http://www.viritetty.com <--- Rekisteröidy
Aivotoimintani on kirkkaimmillaan kun saan yhtäaikaisesti alkoholia sekä nikotinia.
Jumalauta sehän on hemi kone. Roffiili: Seppo Hovi on kova jätkä.
PoikaneV
- Pyörä:
- Suzuki PV -89 ja Gilera RCR -06
- Paikkakunta:
- Kalajoki
- Liittynyt:
- 28.5.2008 0:24
Oliskohan tämmönen työkalu omiaan squish clearancen mittaukseen:
->
http://www.biltema.fi/ ja tuotenumero 16859
Mihin tuo työkalu on muuten alunperin tarkoitettu, kun en oikein ymmärrä.
"that's what you get when you party naked"
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Enpä kyllä keksi että miten tuolla voisi squishivälyksiä mittailla
Eikös se klassinen tinalanka ole se millä mittailla?
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Sinappisilli kirjoitti:Oliskohan tämmönen työkalu omiaan squish clearancen mittaukseen:
->
http://www.biltema.fi/ ja tuotenumero 16859
Mihin tuo työkalu on muuten alunperin tarkoitettu, kun en oikein ymmärrä.
Ei sovellu squishille. Tuo on tulpan kärkivälin mittaamiseen tarkoitettu. Siinä on myös työkalu, jolla sivuelektrodia voi taivuttaa ja siten säätää tulpan kärkiväli oikeaksi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
PoikaneV
- Pyörä:
- Suzuki PV -89 ja Gilera RCR -06
- Paikkakunta:
- Kalajoki
- Liittynyt:
- 28.5.2008 0:24
Betaversio kirjoitti:Enpä kyllä keksi että miten tuolla voisi squishivälyksiä mittailla
Eikös se klassinen tinalanka ole se millä mittailla?
Tjaa tjaa, ajattelin että tuon "neulan" voisi ujuttaa tulpan reiästä sisään ja sitten kokeilla eri paksuisilla neuloilla kokeilla mikä on paljealueen välys.
Mutta taitaa olla kyllä paras tapa tuo tinalangalla mittaaminen. En ollut ennen kuullutkaan tuosta tinalanka tavasta, mikä ei ole kyllä mikään ihme kun en ole kuin viime kesän ja tämän syksyn pyörinyt täällä mopofoorumeilla ja lueskellut aina välillä Tiittasasta ja Belliä.
"that's what you get when you party naked"
Jose.92
- Paikkakunta:
- Taipalsaari
- Liittynyt:
- 11.1.2006 21:57
Pitäisi saada jonkinlaiset vahvemman kampiakselin laakeris suzuki s1 moottoriin. Miltä valmistajalta löytyisi?
Sinä kysyit:
Paljon s1 kulkee
Oraakkeli vastasi:
Siitä määrästä riittäisi parille kaverillekin.
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Laita koyon valmistamat. Enpä tosin usko että mitkään pikkuvirit kuten malossit yms sellasia vaatii.
Tume34
Eläkeläinen
- Pyörä:
- TDR 125
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 3.10.2004 18:34
Koyo tai SFK on hyvä merkki. Valitset vain oiekalla välyksellä normilaakerit niin varmasti kestää.
Dank memes melt steel beams.
a-ku
- Pyörä:
- Suzuki S, Kawasaki KDX
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 27.9.2005 15:01
No vajaan vuoden kesti mulla koyot malossin kanssa...
//Jeba
- Pyörä:
- Honda CR 125
- Liittynyt:
- 10.3.2006 12:44
a-ku kirjoitti:No vajaan vuoden kesti mulla koyot malossin kanssa...
Ei oo tainnu olla kaikki kohillaan, jos ei edes vuotta kestäny.
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
Jospa siinä nimenomaan OLI kaikki kohillaan...?
//Jeba kirjoitti:Ei oo tainnu olla kaikki kohillaan, jos ei edes vuotta kestäny.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Veli-Vihannes
- Pyörä:
- Salainen projekti X
- Paikkakunta:
- Kouvola :(
- Liittynyt:
- 24.4.2007 15:30
Ei ne laakeritkaan mahotonta voimaa montaa vuotta kestä.
Valurautasylintereistä kun voi täyttöhitsata kiinnileikkaamisen jälkiä(jonka jälkeen pytty poraukseen) ettei sylinteriä tarvitse putkittaa, niin voisiko esim pakoaukon välirivan leikata raakatyöstönä valuraudasta ja hitsata aukon suulle kiinni, jonka jälkeen pytty poraukseen? Vaikeaahan se tulisi olemaan, mutta kyllähän se hieman säästäisi männänrenkaita ja männänhelmaa(varsinkin jos mäntään tekisi tarvittavat jäähdytysaukot).
Jeejee
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista