Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 17.9.2010 22:13

No kyllähän se ennen oli niin Tunassa, Solikassa, kuin Raisussakin aika standardisetti joko 65 cc tai 75 cc sylinteri, ja 20 millin Lortto. Niihin sai jopa imukauloja, vaikkakin paskoja sellaisia, valmiina Mopo-Sportista. Ja niitä kassuja sai samasta osoitteesta, joten ei se niin kauheen vaikeeta ollu.
Itellä oli 65 cc JPC:n kanssa 22 millin Mikuni, mutta sehän nyt kulkikin vähintään täyzii...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
reaper3200
Pyörä:
Aprilia mx 87cc -03& Yamaha tzr 50 rossi
Liittynyt:
15.8.2009 21:09

ViestiKirjoittanut reaper3200 » 19.9.2010 11:07

Olen kuullut juttua että jokin pv on saatu kulkemaan 167 km/h (!!!) vähintään mielenkiintoisilla vireillä: honda cr 250 pyörän pytty,kampiakseli,kytkin ja vaihteisto (nämähän aivan varmasti saa pv:n vakiolohkojen sisään). Ford focuksesta napattu polttoaineruisku kaasarin tilalla ( :lol: :lol: ) , tuon cr:än putki, ilmanputsaria tahi änkkää ei ollenkaan tehon maksimoimiseksi... Jutun totuuspohja on on "lievästi" kyseenalainen :)
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 19.9.2010 11:49

reaper3200 kirjoitti:Olen kuullut juttua että jokin pv on saatu kulkemaan 167 km/h (!!!) vähintään mielenkiintoisilla vireillä: honda cr 250 pyörän pytty,kampiakseli,kytkin ja vaihteisto (nämähän aivan varmasti saa pv:n vakiolohkojen sisään). Ford focuksesta napattu polttoaineruisku kaasarin tilalla ( :lol: :lol: ) , tuon cr:än putki, ilmanputsaria tahi änkkää ei ollenkaan tehon maksimoimiseksi... Jutun totuuspohja on on "lievästi" kyseenalainen :)


Edelleen: Pistäkää Youtubeen "Suzuki PV", eikös siellä joku vedä PV:llä varttimailin loppunopeudeksi juuri sellaiset +160km/h. Kyseinen video on varmasti osasyyllinen näihin PV-legendoihin, joihin porukka tuntuu keksivän itse tekniikan ja tietysti pyörän omistajan.. :roll:
Jeejee
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08

ViestiKirjoittanut M-65 » 19.9.2010 12:55

No ne "600cc pv" videoissa olevat härvelit ovat sellaisia että niissä ei ole muuta alkuperäistä kuin korkeintaan penkki (jos sitäkään), ei sillä että tuo reaper3200 kirjoittama härveli olis jotenkin enemmän alkuperäisen näköinen, mutta siinä on silti varmaan enemmän alkuperäisiä muotoja :lol:
joo, nää on kyl legendoja ymym. mut oli pakko sanoo oma mielipide...
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.9.2010 14:26

Omasta mielestä PV ei ole enää se PV jos siihen laitetaan joku warren kone tai 600cc kotarin kone. Alkuperäsellä koneella se kuuluu olla...
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 19.9.2010 14:36

Samaa mieltä Slerpan kanssa. PV on PV kunhan vakioalakerta kiinni.
bultti_
Pyörä:
suzuki s1 -91 (EX), suzuki pv -97 (EX) ja pappis -7?
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
25.8.2009 21:26

ViestiKirjoittanut bultti_ » 19.9.2010 19:55

sammoo mieltä teijän kummankin kanssa ;) (slerpa_ ja krg)
jotai osia (s1/pv)
Tanteri
Liittynyt:
20.2.2008 16:01

ViestiKirjoittanut Tanteri » 19.9.2010 19:58

reaper3200 kirjoitti:Olen kuullut juttua että jokin pv on saatu kulkemaan 167 km/h (!!!) vähintään mielenkiintoisilla vireillä: honda cr 250 pyörän pytty,kampiakseli,kytkin ja vaihteisto (nämähän aivan varmasti saa pv:n vakiolohkojen sisään). Ford focuksesta napattu polttoaineruisku kaasarin tilalla ( :lol: :lol: ) , tuon cr:än putki, ilmanputsaria tahi änkkää ei ollenkaan tehon maksimoimiseksi... Jutun totuuspohja on on "lievästi" kyseenalainen :)


Nää tälläset on jo niin järjettömiä juttuja, ettei näitä voi enää edes legendoina pitää.

CR250 pytty PV:n lohkoissa ja Focuksen polttoaineruisku, just..
1991: PV viilattu 80cc Zeta,20mm Mikuni,Giannelli,RM50 kansi,17-35 väleillä 117km/h.
ch-poika
Pyörä:
Derbi ja Manki
Liittynyt:
24.10.2009 7:39

ViestiKirjoittanut ch-poika » 19.9.2010 20:02

Täällä päin liikkuu joskus tosi harvoin semmonen matta musta Honda Monkey ja kukaan ei tiiä kuka se on. Se aina vetää tosta kylän läpi hemmetin kovaa ja keulaa osottelee taivasta. Se on tän paikkakunnan legenda. Tyypit aina kylillä puhuu että siinä on joku vähintäänki 500cc kone. En tiiä mikä oikeesti mutta se kyllä lähtee ja kulkee ihan hemmetisti, jollakin 2t tt kevarilla ei olis mitään mahiksia viivoissa.
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 19.9.2010 20:22

oisko se toi Ghostrider?
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46

ViestiKirjoittanut rossipoika » 19.9.2010 22:12

Krg kirjoitti:Samaa mieltä Slerpan kanssa. PV on PV kunhan vakioalakerta kiinni.

TÄ!? Kuka sitä nyt VAKIONA pitää? ;)
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.9.2010 22:42

Tarkotti varmaan että siinä ei ole sitä litrasta warren konetta tai muuta yhtä pöhköä konetta kiinni.

Mieti vaikka että jos tunturin puch-koneen tilalle lyö suzukin koneen, onko se mopo enää sitten tunturi vai mikä se on?
sempron
Pyörä:
Keeway x-ray
Liittynyt:
29.6.2009 14:46

ViestiKirjoittanut sempron » 19.9.2010 22:44

rossipoika kirjoitti:
Krg kirjoitti:Samaa mieltä Slerpan kanssa. PV on PV kunhan vakioalakerta kiinni.

TÄ!? Kuka sitä nyt VAKIONA pitää? ;)


Kai nyt älyät sentään mitä ALAKERTA meinaa. On ihan eri asia mitä sylinteri koko yms ovat. Kumma etten itse ole kuullut mitään tappivirimopo tarinoita :D
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.9.2010 22:57

Niin noh, lasketaanko PVssä nyt alakertaan kampikammio, se läppäsysteemi mikä lohkoissa on kiinni ja huuhtelun lähdöt? Näitä varmaan moni l33timpi virittäjä muokkailee.
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 19.9.2010 23:14

No ihan sama kunhan lohkot on ees joskus ollut kyseisen mopon orkkikset. Sehän on sitten vaan rakentajan boonusta mitä kovemman härvelin voi tehdä.

Eikös jollakulla ollu projektina laittaa Busan kone Pevun runkoon, en tiedä tuliko siitä koskaan valmista...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista