Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
No kyllähän se ennen oli niin Tunassa, Solikassa, kuin Raisussakin aika standardisetti joko 65 cc tai 75 cc sylinteri, ja 20 millin Lortto. Niihin sai jopa imukauloja, vaikkakin paskoja sellaisia, valmiina Mopo-Sportista. Ja niitä kassuja sai samasta osoitteesta, joten ei se niin kauheen vaikeeta ollu.
Itellä oli 65 cc JPC:n kanssa 22 millin Mikuni, mutta sehän nyt kulkikin vähintään täyzii...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
reaper3200
- Pyörä:
- Aprilia mx 87cc -03& Yamaha tzr 50 rossi
- Liittynyt:
- 15.8.2009 21:09
Olen kuullut juttua että jokin pv on saatu kulkemaan 167 km/h (!!!) vähintään mielenkiintoisilla vireillä: honda cr 250 pyörän pytty,kampiakseli,kytkin ja vaihteisto (nämähän aivan varmasti saa pv:n vakiolohkojen sisään). Ford focuksesta napattu polttoaineruisku kaasarin tilalla (
) , tuon cr:än putki, ilmanputsaria tahi änkkää ei ollenkaan tehon maksimoimiseksi... Jutun totuuspohja on on "lievästi" kyseenalainen
Veli-Vihannes
- Pyörä:
- Salainen projekti X
- Paikkakunta:
- Kouvola :(
- Liittynyt:
- 24.4.2007 15:30
reaper3200 kirjoitti:Olen kuullut juttua että jokin pv on saatu kulkemaan 167 km/h (!!!) vähintään mielenkiintoisilla vireillä: honda cr 250 pyörän pytty,kampiakseli,kytkin ja vaihteisto (nämähän aivan varmasti saa pv:n vakiolohkojen sisään). Ford focuksesta napattu polttoaineruisku kaasarin tilalla (
) , tuon cr:än putki, ilmanputsaria tahi änkkää ei ollenkaan tehon maksimoimiseksi... Jutun totuuspohja on on "lievästi" kyseenalainen
Edelleen: Pistäkää Youtubeen "Suzuki PV", eikös siellä joku vedä PV:llä varttimailin loppunopeudeksi juuri sellaiset +160km/h. Kyseinen video on varmasti osasyyllinen näihin PV-legendoihin, joihin porukka tuntuu keksivän itse tekniikan ja tietysti pyörän omistajan..
Jeejee
M-65
- Pyörä:
- Kick Ten Minutes
- Paikkakunta:
- Kokemäki
- Liittynyt:
- 4.4.2009 21:08
No ne "600cc pv" videoissa olevat härvelit ovat sellaisia että niissä ei ole muuta alkuperäistä kuin korkeintaan penkki (jos sitäkään), ei sillä että tuo reaper3200 kirjoittama härveli olis jotenkin enemmän alkuperäisen näköinen, mutta siinä on silti varmaan enemmän alkuperäisiä muotoja
joo, nää on kyl legendoja ymym. mut oli pakko sanoo oma mielipide...
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Omasta mielestä PV ei ole enää se PV jos siihen laitetaan joku warren kone tai 600cc kotarin kone. Alkuperäsellä koneella se kuuluu olla...
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
Samaa mieltä Slerpan kanssa. PV on PV kunhan vakioalakerta kiinni.
bultti_
- Pyörä:
- suzuki s1 -91 (EX), suzuki pv -97 (EX) ja pappis -7?
- Paikkakunta:
- joensuu
- Liittynyt:
- 25.8.2009 21:26
sammoo mieltä teijän kummankin kanssa
(slerpa_ ja krg)
Tanteri
- Liittynyt:
- 20.2.2008 16:01
reaper3200 kirjoitti:Olen kuullut juttua että jokin pv on saatu kulkemaan 167 km/h (!!!) vähintään mielenkiintoisilla vireillä: honda cr 250 pyörän pytty,kampiakseli,kytkin ja vaihteisto (nämähän aivan varmasti saa pv:n vakiolohkojen sisään). Ford focuksesta napattu polttoaineruisku kaasarin tilalla (
) , tuon cr:än putki, ilmanputsaria tahi änkkää ei ollenkaan tehon maksimoimiseksi... Jutun totuuspohja on on "lievästi" kyseenalainen
Nää tälläset on jo niin järjettömiä juttuja, ettei näitä voi enää edes legendoina pitää.
CR250 pytty PV:n lohkoissa ja Focuksen polttoaineruisku, just..
1991: PV viilattu 80cc Zeta,20mm Mikuni,Giannelli,RM50 kansi,17-35 väleillä 117km/h.
ch-poika
- Pyörä:
- Derbi ja Manki
- Liittynyt:
- 24.10.2009 7:39
Täällä päin liikkuu joskus tosi harvoin semmonen matta musta Honda Monkey ja kukaan ei tiiä kuka se on. Se aina vetää tosta kylän läpi hemmetin kovaa ja keulaa osottelee taivasta. Se on tän paikkakunnan legenda. Tyypit aina kylillä puhuu että siinä on joku vähintäänki 500cc kone. En tiiä mikä oikeesti mutta se kyllä lähtee ja kulkee ihan hemmetisti, jollakin 2t tt kevarilla ei olis mitään mahiksia viivoissa.
*Makke
- Pyörä:
- Aprilia RS 125 -08 + Derbi
- Liittynyt:
- 18.8.2009 18:09
rossipoika
- Liittynyt:
- 11.10.2007 19:46
Krg kirjoitti:Samaa mieltä Slerpan kanssa. PV on PV kunhan vakioalakerta kiinni.
TÄ!? Kuka sitä nyt VAKIONA pitää?
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Tarkotti varmaan että siinä ei ole sitä litrasta warren konetta tai muuta yhtä pöhköä konetta kiinni.
Mieti vaikka että jos tunturin puch-koneen tilalle lyö suzukin koneen, onko se mopo enää sitten tunturi vai mikä se on?
sempron
- Pyörä:
- Keeway x-ray
- Liittynyt:
- 29.6.2009 14:46
rossipoika kirjoitti:Krg kirjoitti:Samaa mieltä Slerpan kanssa. PV on PV kunhan vakioalakerta kiinni.
TÄ!? Kuka sitä nyt VAKIONA pitää?
Kai nyt älyät sentään mitä ALAKERTA meinaa. On ihan eri asia mitä sylinteri koko yms ovat. Kumma etten itse ole kuullut mitään tappivirimopo tarinoita
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Niin noh, lasketaanko PVssä nyt alakertaan kampikammio, se läppäsysteemi mikä lohkoissa on kiinni ja huuhtelun lähdöt? Näitä varmaan moni l33timpi virittäjä muokkailee.
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
No ihan sama kunhan lohkot on ees joskus ollut kyseisen mopon orkkikset. Sehän on sitten vaan rakentajan boonusta mitä kovemman härvelin voi tehdä.
Eikös jollakulla ollu projektina laittaa Busan kone Pevun runkoon, en tiedä tuliko siitä koskaan valmista...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista