Kierroslukumittarit

nosliw_
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
23.8.2005 19:40

ViestiKirjoittanut nosliw_ » 22.2.2007 21:13

luin kiinnostuksesta koko topikin läpi enkä löytänyt muuta kun ristiriitaista paskanjauhantaa.
Olisi ihan hyvä tietää miten tommonen kiekkakello asennetaan mutta taitaa olla pakko kokeilla itse.

minun mielipiteeni siis
Laman ja energiansäästysyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu. -Jumala
Tuomo90
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
23.7.2005 9:47

ViestiKirjoittanut Tuomo90 » 23.2.2007 15:00

Siellä toki on sitä "paskanjauhantaa", mutta ohje joka oikeasti toimii on se demoliten, jossa kerrotaan miten mittari kytketään pv:hen ja vähä kun käyttää järkeä niin sen kyllä osaa kytkeä.
JoPePi91
Pyörä:
Aprilia RS -03
Paikkakunta:
Piikkiö
Liittynyt:
15.6.2006 20:31

ViestiKirjoittanut JoPePi91 » 23.2.2007 17:00

Ostin nyt tommosen Biltema kierroslukumittarin. Ja sain netistä kytkentä ohjeetkin. Viisari nousee 4000 rmp ja sit yhtäkkiä se tippuu nollaan ja sit kun irrottaa kaasun se taas nousee 2000 ja sit kun antaa kaasua 4000 asti ja sit se tippuu ja sama homma! Hyviä ideoita/neuvoja otetaan vastaan!
JoPePi
nosliw_
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
23.8.2005 19:40

ViestiKirjoittanut nosliw_ » 23.2.2007 19:51

Tuomo90 kirjoitti:Siellä toki on sitä "paskanjauhantaa", mutta ohje joka oikeasti toimii on se demoliten, jossa kerrotaan miten mittari kytketään pv:hen ja vähä kun käyttää järkeä niin sen kyllä osaa kytkeä.


doddiih kiitos
Laman ja energiansäästysyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu. -Jumala
Tuomo90
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
23.7.2005 9:47

ViestiKirjoittanut Tuomo90 » 23.2.2007 20:14

Ostin nyt tommosen Biltema kierroslukumittarin. Ja sain netistä kytkentä ohjeetkin. Viisari nousee 4000 rmp ja sit yhtäkkiä se tippuu nollaan ja sit kun irrottaa kaasun se taas nousee 2000 ja sit kun antaa kaasua 4000 asti ja sit se tippuu ja sama homma! Hyviä ideoita/neuvoja otetaan vastaan!

Mulla oli sama Jinkussa ku yritin saada bilteman kiekkamittaria siinä toimimaan, mutta en millään saanu ja nyt ostin kalliin mittarin niin johan alko pelittää. Tosin ei sun vielä kannata luovuttaa, nimittäin jos et oo koittanu kaikkea mahdollista, mä koitin ainaki MElkeen kaikkea, mutta ei onnistunu.. Katso että kytkennät varmasti oikein... virta pitää ehdottomasti olla tasavirtaa ja koita ottaa pulssi tulpanjohdosta siten että kierrät sitä johtoa sen tulpanjohdon ympärille
_aksu_
Liittynyt:
7.12.2006 15:27

ViestiKirjoittanut _aksu_ » 27.2.2007 10:37

onko kellään tietoo mistä sais derbin mittarin taustoja. en löydä sellasta taustaa joista toinen ois kiekkamittarille
Juze`
Pyörä:
polkupyörä
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
28.1.2006 15:25

ViestiKirjoittanut Juze` » 15.4.2007 17:50

Osaatteko sanoa miks kierrosluku mittari heittelehtii miten sattuun, vaikka olen kytkenyt se tietääkseni oikein.

Vihreän laitoin punaiseen magneetolta tulevaan johtoon.

Punaisen laitoin akkuun

Mustan laitoin maahan eli runkoon


Kyseessä mbk x-limit 98, ja ducatin sähköillä oleva.


EDIT!!!!
Kokeilin tulpanjohtoon ja toimi, MUTTA! ei lähde käyntiin kun mittari vie virran tulpalta, työnsin ja mittari nousi tasasesti ja luulen että toimis jos saisin sen käyntiin.
-Pienenä opettivat, että pitää ostaa vain tähdellistä-
Jarod Woods
Liittynyt:
1.10.2003 21:00

ViestiKirjoittanut Jarod Woods » 15.4.2007 20:26

Juxes` kirjoitti:Osaatteko sanoa miks kierrosluku mittari heittelehtii miten sattuun, vaikka olen kytkenyt se tietääkseni oikein.

Vihreän laitoin punaiseen magneetolta tulevaan johtoon.

Punaisen laitoin akkuun

Mustan laitoin maahan eli runkoon


Kyseessä mbk x-limit 98, ja ducatin sähköillä oleva.


EDIT!!!!
Kokeilin tulpanjohtoon ja toimi, MUTTA! ei lähde käyntiin kun mittari vie virran tulpalta, työnsin ja mittari nousi tasasesti ja luulen että toimis jos saisin sen käyntiin.


Ei helkkarissa sitä saa kytkeä tulpanjohtoon, hajoaa tuotapikaa. Sen vihreän johdon voit kyllä teipata siihen tulpanjohdon kuoren päälle.
Juze`
Pyörä:
polkupyörä
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
28.1.2006 15:25

ViestiKirjoittanut Juze` » 15.4.2007 20:54

Jarod Woods kirjoitti:
Juxes` kirjoitti:Osaatteko sanoa miks kierrosluku mittari heittelehtii miten sattuun, vaikka olen kytkenyt se tietääkseni oikein.

Vihreän laitoin punaiseen magneetolta tulevaan johtoon.

Punaisen laitoin akkuun

Mustan laitoin maahan eli runkoon


Kyseessä mbk x-limit 98, ja ducatin sähköillä oleva.


EDIT!!!!
Kokeilin tulpanjohtoon ja toimi, MUTTA! ei lähde käyntiin kun mittari vie virran tulpalta, työnsin ja mittari nousi tasasesti ja luulen että toimis jos saisin sen käyntiin.


Ei helkkarissa sitä saa kytkeä tulpanjohtoon, hajoaa tuotapikaa. Sen vihreän johdon voit kyllä teipata siihen tulpanjohdon kuoren päälle.


Selvä, kokeilin tuota tulpanjohdon päälle, mutta ei saa lukemaa siitä, luin tätä topicia taaksepäin ja siellä puhuttiin joistain kondersaattoreista jotka vahvistaa tuota johdolle tulevaa sykäystä.

Mikähän kyseinen kondersaattori olisi kyseessä?
-Pienenä opettivat, että pitää ostaa vain tähdellistä-
Juze`
Pyörä:
polkupyörä
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
28.1.2006 15:25

ViestiKirjoittanut Juze` » 15.4.2007 21:12

Jarod Woods kirjoitti:
No tässä hyvin lyhyesti. Osta 12 voltin akku joka on mielestäsi sopivan kokoinen, että saat sen mopoosi kiinni, mutta mielellään ainakin 3 Ah. Kytke mittarin musta johto akun - napaan ja valkoinen sekä punainen johto esim. valokytkimen tai muun nappulan kautta akun + napaan. Mittarin vihreä signaalijohto kytketään sammutuskytkimen piuhaan. Jos viisari pomppii rajusti eestaas, niin vaihda aluksi R tulppa (vakiona B6HS eli laita BR6HS). Jos tämäkään ei auta, niin katkaise signaalijohto ja tinaa väliin kondensaattori häiriöitä poistamaan. Sopiva koko löytyy etsimällä (huom, tinaa konkka mahdollisimman lähelle mittaria). Jos häiriöitä on liikaa vieläkin, niin vaihda mittarin vihreän johdon tilalle noin 3-4 kertaa paksumpi johto ja kieritä se johto tulpanjohdon päälle ja varmista sähköteipillä (johtoja ei saa yhdistää sähköisesti, eli virta ei saa kulkea tulpanjohdosta signaalijohtoon).
Johtoon voi taas tinailla kondensaattoreita häiriöitä poistamaan.


Tuossa, eli jos teippaan signaalijohdon tulpanjohtoon kiinni niin pitäisi toimia?
-Pienenä opettivat, että pitää ostaa vain tähdellistä-
Juuxor
Liittynyt:
19.3.2006 22:23

ViestiKirjoittanut Juuxor » 15.4.2007 22:27

Juxes` kirjoitti:
Jarod Woods kirjoitti:
No tässä hyvin lyhyesti. Osta 12 voltin akku joka on mielestäsi sopivan kokoinen, että saat sen mopoosi kiinni, mutta mielellään ainakin 3 Ah. Kytke mittarin musta johto akun - napaan ja valkoinen sekä punainen johto esim. valokytkimen tai muun nappulan kautta akun + napaan. Mittarin vihreä signaalijohto kytketään sammutuskytkimen piuhaan. Jos viisari pomppii rajusti eestaas, niin vaihda aluksi R tulppa (vakiona B6HS eli laita BR6HS). Jos tämäkään ei auta, niin katkaise signaalijohto ja tinaa väliin kondensaattori häiriöitä poistamaan. Sopiva koko löytyy etsimällä (huom, tinaa konkka mahdollisimman lähelle mittaria). Jos häiriöitä on liikaa vieläkin, niin vaihda mittarin vihreän johdon tilalle noin 3-4 kertaa paksumpi johto ja kieritä se johto tulpanjohdon päälle ja varmista sähköteipillä (johtoja ei saa yhdistää sähköisesti, eli virta ei saa kulkea tulpanjohdosta signaalijohtoon).
Johtoon voi taas tinailla kondensaattoreita häiriöitä poistamaan.


Tuossa, eli jos teippaan signaalijohdon tulpanjohtoon kiinni niin pitäisi toimia?
Konkka siihen vaan tasaamaan sitä signaalia, että ei pompi viisari ees taas kokoajan.
"Voi vitutuksen multihuipennus"
mika__
Paikkakunta:
kirkkonummi
Liittynyt:
28.6.2006 10:44

ViestiKirjoittanut mika__ » 15.4.2007 23:10

siis pitääkö rikkoa tulpan johto että sen yhen johdon saa siihen
ajattelin vaan ku en tiiä sähköistä mitään kauheita..
"Keuliminen ilman
takajarrua
on kuin harrastaisi
suojaamatonta seksiä, kun
mennään tietyn pisteen
yli,
niin paluuta ei enää ole"
Juuxor
Liittynyt:
19.3.2006 22:23

ViestiKirjoittanut Juuxor » 15.4.2007 23:29

mika__ kirjoitti:siis pitääkö rikkoa tulpan johto että sen yhen johdon saa siihen
ajattelin vaan ku en tiiä sähköistä mitään kauheita..
Ei, vaan teippaat sen johdon tulpanjohon ympärille.
"Voi vitutuksen multihuipennus"
WareZard
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
15.4.2007 22:30

ViestiKirjoittanut WareZard » 16.4.2007 0:10

Alku sivuilla huomasin jutua näistä ledi mittareista. Ohjeita siihen kyselisin, olisi aikaa koulussa tehdä, kunhan tiedän mitä osia tilata. Ja tietysti kuinka tehdä. Koitan vielä etsiä täältä vastausta mutta kertokaa toki.

Itselläni on Hondan manki ja siihen tarkoitus laittaa 12v sähköt, eli kertokeehan myös kuinka ne liitetään.
Kinroadman
Pyörä:
Ducar 140
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
8.8.2006 19:13

ViestiKirjoittanut Kinroadman » 16.4.2007 14:53

Minulla on myös kierroslukumittari mopossa ja neula alkaa pomppimaan suuremmilla kierroksilla ja näyttää joskus mitä sattuu mut välillä toimii. Johdot on kytketty oikein ja vihree johto on kiedottu tulpan johdon ympärille.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista