Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 25.10.2010 0:48

Batteroz kirjoitti:Mitä tuloksia ootte laittanu 17" pyörästä

Ettei vain riippuis kumin koosta ja profiilista? Kyllä se mittanauha on yleensä ihan luotettava. ;)
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Batteroz
Liittynyt:
25.6.2010 20:52

ViestiKirjoittanut Batteroz » 25.10.2010 20:55

kossusukka kirjoitti:
Batteroz kirjoitti:Mitä tuloksia ootte laittanu 17" pyörästä

Ettei vain riippuis kumin koosta ja profiilista? Kyllä se mittanauha on yleensä ihan luotettava. ;)



17" ja koko 2,75 nokian mt-2000
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 25.10.2010 23:48

Ota narulanka käteen, nakkaa se naru renkaan ympäri ja mittaa naru.
Renkaan kuluneisuus, malli ja profiili vaikuttavat tulokseen. Ei kukaan voi kotikoneelta sanoa sinun renkaasi mittaa
Kennolle tallentuneet
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57

ViestiKirjoittanut Clutch » 31.10.2010 12:54

Osaako joku selittää että kun asensin tuommose polkupyörän digitaalinopeusmittarin, niin se ottaa värinästä ja jostain muusta lukemaa paikallaan ja ei näytä oikeaa lukua vaikka oikein asetettu.
Onko muilla tämmöstä ongelmaa ollut, ja miten siitä selvitty ?
Pitääkö mittarin olla aito sigma että toimii mopossa ? Kun nyt on bilteman tommone hieno härpäke :)
Sebu--
Pyörä:
Suzuki GSF 400 bandit
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
12.9.2008 18:02

ViestiKirjoittanut Sebu-- » 31.10.2010 12:57

Värinästä? Yleensä noissa mittareissa on anturi, joka mittaa magneettikentän vaihtelua. Toisinsanoen kiinnität anturin esim. etupumppuun ja magneetin vanteeseen.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57

ViestiKirjoittanut Clutch » 31.10.2010 13:18

Mut onk mahdollist et se ottaa turhaa magneettisuutta jostai muusta ? Kun kiinnitin sen mittarinvaijeriin, n 3cm päästä magneetista. Ja onko magneetin vahvuudella väliä ?
Sebu--
Pyörä:
Suzuki GSF 400 bandit
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
12.9.2008 18:02

ViestiKirjoittanut Sebu-- » 31.10.2010 13:31

Sun pitää väsää siihen jokun korotuspala. Ainakin sigman omalla magneetilla se väli sai olla maksimissaan jotain parin millin luokkaa. Mä hain Bebekistä tollasen pienen magneetin, joka on hyvin vahva ja maksoi sen 50 senttiä.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57

ViestiKirjoittanut Clutch » 31.10.2010 13:38

No mutta osaako joku selittää että miksi mittari näyttää sekalaista numeroa jatkuvasti kun mopo on paikallaan ja käynnissä ? Niin ja magneettina toimii kovalevystä otettu magneetti ;) et ainaki potkuu riittää :P
Sebu--
Pyörä:
Suzuki GSF 400 bandit
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
12.9.2008 18:02

ViestiKirjoittanut Sebu-- » 31.10.2010 13:44

Pistäppä linkkiä nopeusmittariisi niin osataan auttaa paremmin ;)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 31.10.2010 13:51

Hommatkaa neodyymimagneetti, niin ei ole ilmaraon väli ihan niin tarkkaa. (esim N45 tyyppiä)
Esimerkkinä tuon kokoinen N45 nostaa 230kg. http://www.magnetportal.de/scheiben/max ... 30kg/a-48/
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57

ViestiKirjoittanut Clutch » 31.10.2010 14:10

http://tinyurl.com/38k7o43
Tuollainen mittari. En tiedä pitäiskö toimii muissaki kakspyöräsissä.

Edit. Pidensin johtoo eristetyllä johdolla.. Ja kiinnitin mittarin vaijeriin, n. 1cm päässä magneetista joka on peräisin kovalevystä , eli todella voimakas. Silti kun käynnistin mopon niin otti häiriötä ja näytti sekalaisia numeroita.
tiemuu
Pyörä:
Aprilia RX -04
Liittynyt:
27.7.2010 15:44

ViestiKirjoittanut tiemuu » 17.1.2011 9:10

Nollautuuko sigmasta se matkamittari samalla jos nollaan esim.suurimman nopeuden? Kun olisi kiva seurata kuinka paljon mopolla tulee ajettua vuosien aikana.
Multiviri
Pyörä:
Mersu
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
30.9.2007 22:48

ViestiKirjoittanut Multiviri » 17.1.2011 11:32

Clutch kirjoitti:
Edit. Pidensin johtoo eristetyllä johdolla.. Ja kiinnitin mittarin vaijeriin, n. 1cm päässä magneetista joka on peräisin kovalevystä , eli todella voimakas. Silti kun käynnistin mopon niin otti häiriötä ja näytti sekalaisia numeroita.

Onko sulla häiriösuojattu tulppa eli R- kirjaimella merkitty?
Ei oo Mersun voittanutta...
olmura
Pyörä:
ZukiZuki magicki
Liittynyt:
5.7.2008 14:22

ViestiKirjoittanut olmura » 3.3.2011 3:35

Vähä OT sori :nolo:

Neuvokaahan tyhmää, sigma pitää ostaa perjantaina ja tässä etukätee ku oon nyt lukenu tätä foorumia liikaakin niin tiedän miten se suunnilleen menee ja toimii. Ainut asia mitä ihmettelen on että jos se anturi tulee esim pumppuun kiinni ja magneetti jarrulevyyn ja maks. välimatka saa olla 5mm niin miten helvetissä se voi olla 5mm ku se rengas pyörii ja jarrulevy sen mukana :D. Selviäis tämä varmaan ittellekki jos sitä pääsis asentamaa, mutta ku tästä koneelta miettii että miten se toimii ni tuntuu varsin omituiselta. http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/14687 kyseinen kuvakaan ei selvennä mitään, tai ehkä pitäisi mennä nukkumaan ja miettiä aamulla virkeenä :p. Kiitos ja kumarrus

Jaah tää oliki suht kuollu topicci, edellinen viesti reilu 2 kuukautta sitte :(

Juu juu taitaa olla sillee että anturi ja magneetti samalle korkeudelle ja sit se mittaa jotenkin ajan että mitä menee kunnes se magnetti on taas sen anturin kohdalla? Korjatkaa jos oon väärässä :D
Multiviri
Pyörä:
Mersu
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
30.9.2007 22:48

ViestiKirjoittanut Multiviri » 3.3.2011 10:05

Mittaa uurikin sitä miten usein se magneetti menee tuon anturin ohitse. Tuo 5mm on maksimi millä se vielä "sulkee" sen kytkimen, sitä pitemmällä välillä voi käydä niin ettei magneetti riitä sulkemaan sitä kytkintä ja näin mittari luulee että ollaan paikallaan.
Ei oo Mersun voittanutta...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista