Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

sempron
Pyörä:
Keeway x-ray
Liittynyt:
29.6.2009 14:46

ViestiKirjoittanut sempron » 20.9.2010 0:06

Slerpa_ kirjoitti:Niin noh, lasketaanko PVssä nyt alakertaan kampikammio, se läppäsysteemi mikä lohkoissa on kiinni ja huuhtelun lähdöt? Näitä varmaan moni l33timpi virittäjä muokkailee.


Lähinnä tarkotettu lohkoja ja virejä mitä niihin on pistetty :D Kenelläkään tietoa onko pv:n lohkoille pistetty joskus +80cc sylkkää?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 20.9.2010 0:49

Smokien 54 milliin porattu & stroukattu pv. "Bullet PV" nimikkeellä se kulkee. Se on maalattu ja rakennettu muutenkin luotilookkiin. Videotaki oli photobucketissa. Googlatkoon ken haluaa. :)

Niin ja kuutioita tais olla sen 100cc
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 20.9.2010 15:16

Tuosta 100cc:sta tuli mieleen myös joku tunturin johon oli laitettu huhujen mukaan yamahan 100cc pytty..
Pinnapultin puolesta sopi suoraan..
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 20.9.2010 17:12

Krg kirjoitti:Tuosta 100cc:sta tuli mieleen myös joku tunturin johon oli laitettu huhujen mukaan yamahan 100cc pytty..Pinnapultin puolesta sopi suoraan..

Pytty on Yamaha YB100:stä. Ei sovi pinnapultit ihan suoraan ja sylinteri on myös hiukan liian korkea + imuaukon joutuu tekemään, kun moottori on luistiohjattu mutta ainakin yksi kappale on kyllä tosiaan tunturiin sovitettu. YB100 kuvia http://www.atcylinder.com/en/yamaha_ser ... /YB100.jpg - http://img234.imageshack.us/img234/3663 ... 679pt3.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 21.9.2010 11:41

Krg kirjoitti:Tuosta 100cc:sta tuli mieleen myös joku tunturin johon oli laitettu huhujen mukaan yamahan 100cc pytty..
Pinnapultin puolesta sopi suoraan..

Nöin oli tehty jo 70-luvulla, iskä puhui että Elimäen puolella joku olisi väsäillyt... Hieman ei männän ajoitukset olleet kohillaan mutta siihen aikaan ei ollut samanlaiset lähtökohdat mopojen ruuvailuun kuin nykyään.
Tarkista kampiakselin stefa.
_mönkey_
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 -09, Suzuki Address
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
16.11.2006 17:35

ViestiKirjoittanut _mönkey_ » 23.9.2010 21:59

Betaversio kirjoitti:Smokien 54 milliin porattu & stroukattu pv. "Bullet PV" nimikkeellä se kulkee. Se on maalattu ja rakennettu muutenkin luotilookkiin. Videotaki oli photobucketissa. Googlatkoon ken haluaa. :)

Niin ja kuutioita tais olla sen 100cc

Voitkos pistää linkkiä kun en itse googlaamalla löytäny? Sakmundihan osti Smokielta noita stroukattuja kampiakseleita mut ei se oo vielä pistäny kai yhtään konetta ainakaan toimintakuntoseksi vielä.
Käykää kurkkaa galleriaa :)
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13

ViestiKirjoittanut jonik1 » 24.9.2010 10:18

http://s13.photobucket.com/home/2smokie
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
tuomasmas
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
9.3.2010 21:07

ViestiKirjoittanut tuomasmas » 2.4.2011 22:43

Isän kaveri kerto että hänen poika ja pojan kaveri oli joskus yhistäny 2 50cc tunturin moottoria ja oli vielä saaneet sen toimimaa en tiiä sitte kulku puolesta tai muusta muuta ku että kampiakselien päät oli hitsillä toisissaan kiinni eikä ollu sen takia kunnolla kestäny :lol: ja sama tyyppi oli tilannu pvhen jonkun osan ja vakio väleillä oli ajellu melkei 100km/h :lol: vai oiskohan sitte tarkottanu tuolla 1 osalla tuota virisettii mitä sai joskus moposportilta eli malossi,giannelli,17/28 välit,20mm kaasari ja power filtteri.
Aleksi__
Pyörä:
Aprilia RS125 -07, Derbi DRD Edition -05
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
11.11.2010 20:00
Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

ViestiKirjoittanut Aleksi__ » 24.4.2011 12:58

Isoveljelläki oli tunturi tigerissa suzuki rm 125 nestejäähykone, kivastihan se kulki. Etupumput olis saanu heittää kaatopaikalle peltoajelujen jälkeen :D

Tuossa vielä videota: (kuvaa pistän joskus toiselta koneelta)

http://www.youtube.com/watch?v=LD_YolO6isE
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

ViestiKirjoittanut Onkimato » 24.5.2011 17:21

Täälläpäin joskus eräs narkki ajeli aika tapiin asti viritetyllä skootterilla. Enempää en tarinasta tiedä, mutta noin 120km/h se sillä yleisillä teillä ajeli ja ajelut loppui siihen kun joku pilkkoi sen ihan palasiksi. Siinä oli ainankin tehari ja jotain muuta räpelletty. Aika tappajamopo varmasti, toisaalta mitä tuollaisella narkilla itsesuojeluvaistoa löytyisi....
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

ViestiKirjoittanut MB93 » 26.5.2011 14:55

Pari tarinaa löytyy multakin: tuossa yhden opettajan kanssa puhuin mopoista, niin hänellä oli nuoruudessaan ollut pappa-Tuna, josta oli kannenlaskun sijaan jätetty kannentiiviste pois. Oli siitä tehoa saanut, mutta käyttöikä lyheni kuulemma kiitettävästi.

Ja sitten kaverin isäpuoli kertoi että hänellä oli aikoinaan myös ollut pappa-mallin Tunska joka oli kuulemma mennyt "ainakin satasta", ja että tämä kyseinen henkilö olisi sillä ajanut tuolla Vaajakosken moottoritiellä ilman kypärää, sandaaleilla, sortseilla ja t-paidalla "täysiä" ja kaatunut. Ja tämä kertoja on siis ihan fyysisesti kunnossa, tietääkseni jälkiä tästä kaatumisesta ei ole, tai ainakaan en ole ruvennut tutkimaan asiaa tarkemmin.

Ja faijalta kuulin että heillä oli joskus 90-luvulla varikkomopona (faija siis ajo kiihdytyskisaa aikoinaan) PV-Suikka jossa oli niin paljon tehoa että taakse piti rakentaa "wheelie barsit" ihan isojen pyörien malliin ettei keulinut vaihteenvaihdossa ympäri. Tosin tolla päälle metrin akselivälillä ei paljon tehoa tarvitse että ollaan selällään.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 26.5.2011 16:58

josta oli kannenlaskun sijaan jätetty kannentiiviste pois. Oli siitä tehoa saanut, mutta käyttöikä lyheni kuulemma kiitettävästi.
Ei tuo tiivisteen pois ottaminen vaikuta mitään tehoihin, kun se vuotaa sieltä välistä, ja se käyttöikäkään siitä ei lyhene. Itse jouduin ajamaan puoli vuotta ilman tiivistettä (omassa rahatilanteessa oli suuri lama silloin). Ei vääntänyt lainkaan, nippanappa jaksoi vaihteen vaihdossa pappis kakkosella mennä pienillä kierroksilla, ja hyvin kesti tuon ajan.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

ViestiKirjoittanut LaneKit » 26.5.2011 17:28

OT: Mitäs jos vetää jotai mällii sinne välii kannetiivisteen sijaan, kestääkö?
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 26.5.2011 18:25

Jotain kuumaa kestävää tiivisteliimaa kun laittaa väliin, kestää. Raisussa täysin suora kansi ja ylätiivistepinta, niin on pitänyt ihan täysin ilman tiivistettäkin, kun joskus kokeilin.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 26.5.2011 23:39

LaneKit kirjoitti:OT: Mitäs jos vetää jotai mällii sinne välii kannetiivisteen sijaan, kestääkö?

Miksi pitäisi vetää, kun se tiiviste on sen verran ohkanen ettei se siellä mitään vaikuta? Tai, jos vaikuttaa, voi laskea kantta sen tiivisteen verran...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista