Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 25.10.2015 13:49

Siinä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Katso galleriani!
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 30.10.2015 9:35

Mut mitä sylinterii suosittelisitte vakiopytyn korvaajaks, jossa olis vähän enemmä tehoo ja alavääntöö kun vakiossa.
Judaxz
Pyörä:
Derbi Senda 08 //
Liittynyt:
8.11.2015 4:42
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Judaxz » 10.11.2015 3:51

Airsalin 50cc ;)
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 10.11.2015 8:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
downshift
Pyörä:
Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
30.9.2015 21:05
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut downshift » 14.11.2015 16:40

En nyt tiedä ihan tarkasti, että mihin tämän kysymyksen laittaisin. Ostin Malossin MHR Replican 80cc ja nyt nousi eteen kysymys. Laitanko kiinni PHBG21mm vai VHST28mm kaasarin. kiitos jo vastauksista. Otan vastaan myös ehdotuksia uudesta putkesta, ostan uutena, mieluiten alle 300€.

Kiitos!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 14.11.2015 19:25

Kyl mä laittasin sen 28mm, 21mm jää ehkä jo hieman pieneks jos meinaa ottaa kaiken ulos.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 15.11.2015 1:04

28mm, ps,multa löytyisi malossin oma putki tuolle eli pitäis olla aika optimalinen putki, 170€ ja ei uudelle häpeä
Katso galleriani!
Jami Karjalainen
Pyörä:
Yamaha DT 70cc
Liittynyt:
10.4.2014 21:36
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Jami Karjalainen » 17.11.2015 2:11

Tuli justiin tuossa tilattua uus mäntäsarja airsalin 70cc pyttyyn. Osaisko joku tietävämpi kertoa tarviiko tällaista sisäänajaa ollenkaan ja jos tarvii niin miten paljon kannattaisi ajella sisään? Ja sitten seuraava kysymys olisi että uskaltaako tuommosta pyttyä hoonata/hioa vähäsen kun oli vähän päässy tulemaan kaikenlaisia pikkunaarmuja pyttyyn?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.11.2015 23:00

Pinnotettu pytty on jopa suositeltavaa hoonata, että lähtee lasittumat pois. Pinnotettu pytty "ajetaan" sisään niin, että annetaan käydä 15min tyhjäkäyntiä ja annetaan jäähtyä kylmäks. Sit vaan baanalle, toki aina kannattaa lämmittää konetta ennenku tuppi nurin lähtee ja ekat kilsat voi ollaa rauhallisemmin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Jami Karjalainen
Pyörä:
Yamaha DT 70cc
Liittynyt:
10.4.2014 21:36
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Jami Karjalainen » 18.11.2015 1:45

Selvä ja kiitti vastauksesta! Ja onnistuisko se tosiaan silläkin tavalla että vähäsen hiois käsin jollain oikeen sileällä hiomapaperilla sivusuunnassa koko pyttyä vähän joka kohdasta vai kannattaisko vaan suoraan kokeilla ihan tuollasella hoonauslaitteella hoonata kevyesti? Ja ei nyt liity oikeen tähän asiaan mutta paljonko uskaltaisi lyhentää uudesta männästä helmoja että saisi vähän vielä tehoa lisää? Ku en viittis ottaa sitäkään riskiä että pilaisin pytyn sillä että alkaisin siitä pakoaukkoa ym. viilaamaan :D
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 18.11.2015 17:39

Totaniin, nyt ennen kuin tapahtuu vahinkoja niin mainittanen että älä nyt hyvä mies ala lyhentelemään männänhelmoja. Ne lyhentelyt kuuluu PV-, ym. koneisiin, joissa on imuaukko sylinterin seinässä. Tämmöisen kampikammion kautta huuhtelevan koneen mäntää kun lyhennät niin ei tapahdu mitään paitsi että menee epätasapainoon ja lopulta ei peitä enää aukkoja.

Airsalin pakoaukosta puheen ollen sitä kylläkin kannattaa viilata - jos tietää mitä tekee. Ero viilaamattoman ja (oikein) viilatun Airsalin välillä on kuin yöllä ja päivällä.

Ite oon kaikkia pyttyjä pyöritellyt just 400-600 paperilla, mitä sattuukaan nyt kaapissa olemaan. Eli paperi sormien päälle, pytty sormien ympärille ja pyörität sekä liikutat sitä tasaisesti jotta hiomajälki ei olisi epätasainen.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Jami Karjalainen
Pyörä:
Yamaha DT 70cc
Liittynyt:
10.4.2014 21:36
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Jami Karjalainen » 18.11.2015 23:05

Joo tutkeinki jo asiaa ja tajusin että eihän se lyhentäminen tuossa voikaan oikeen toimia :DD mutta joo en kyllä uskalla sitte muuten alkaa viilailemaan eikä kyllä nyt aikakaan oikeen riittäis.
lååpå
Liittynyt:
16.8.2014 22:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut lååpå » 19.11.2015 16:51

Ostin tossa derbiin athena 50cc racing version, putkena enox ja kaasarina 16,5mm, tällä kokoonpanolla ei tunnu mitenkä toimivan niin onko putki liian ala kiekkanen vai kaasari liian pieni? tarviiko olla jokin muu ilmanputsari kuin normaali?? pikasesti vastauksia kiitti!
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 19.11.2015 17:29

Kaasutin on kyllä liian pieni ja putki alakiekkainen, mutta tästä huolimatta tuon setin pitäisi pelata kohtalaisesti (80-85 km/h sopivilla väleillä). Veikkaankin että sulla nyt mättää tuossa joku muu.

Mitkä välit? Mitä tarkoitat kun "ei tunnu toimivan"? Röpöttääkö/ei jaksa vetää? Mitkä säädöt kaasarissa yms.?

Noista on hyvä lähteä liikkeelle. Myös kaasutin kannattaa vaihtaa 19 tai 21-milliseksi.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
lååpå
Liittynyt:
16.8.2014 22:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut lååpå » 19.11.2015 17:54

Ei jaksa alakierroksilla vääntää ja pätkii! ja sitte 5 ja 6 vaihteilla ei jaksa enää vääntää.. välit 12/57 :lol:
lååpå
Liittynyt:
16.8.2014 22:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut lååpå » 19.11.2015 18:10

Ja anteeks kirjotusvirhettäni, 17,5mm dellorto tällähetkellä joten onko 19mm ns. turhan pieni että ostaisko suoraan 21mm? :s

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista