Mopojonne2007-2012
- Liittynyt:
- 17.7.2009 16:47
Se nähään sitte ku saan mopon edes käynti kuntoon
SEINÄJOEN MOPO/PIIKKIMIITIT
TÄÄLLÄ
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
_Sylin_teri_ kirjoitti:Kaikissa läpällisissä kaksitahtisissa toimii, mutta tuskin tulet saamaan kuuluisaa kierrosherkkyytäkään
En ainakaan ite saanut
Teit yhden letkunpätkän ja tuumasit että vittu kun tää on paska kun ei toimi?
Aion itse ainakin tehdä kymmenkunta kokeiluletkua, ottaa pidemmästä asti ja lyhentää aina letkua viidellä millillä (about) niin saa kaikista parhaiten katsottua kohdilleen tehokuopan. Jos ei tehokuoppaa ilmene niin sitten säästää bensaa, koska seostahan kone lykkii kokoajan pikkasen takasin päin myös.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Jos ei tehokuoppaa ilmene niin sitten säästää bensaa, koska seostahan kone lykkii kokoajan pikkasen takasin päin myös.
Taitaa enemmänkin olla mäntäohjattujen vehkeitten ongelma tämä seoksen takaisinpäin lykkiminen?
Itse lähtisin enemmän hakemaan pensasäästöä järkevän tehoalueen omaavalla putkella, ja sylkän aukkojen järkevillä ajotuksilla. Voi boost bottelella jäädä se säästö aika marginaaliseksi.
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
Slerpa_ kirjoitti:Taitaa enemmänkin olla mäntäohjattujen vehkeitten ongelma tämä seoksen takaisinpäin lykkiminen?
Niinkaitseon vai näinkaitseon mutta kyllähän esim Yammu käytti aika pitkään boost bottlea läppävehkeissä.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
bomberOjala
- Liittynyt:
- 29.4.2010 22:53
Mites mahtais toimia tollanen malossin kiihdytyspumppu mbk nitrossa, jossa on jo palikkaa gianellin reverse tehari,variaattorissa kaikki muu malossia paitsi kytkin,4.5gr rullat , malossin imukaula,isompi suutin. 20 000+km ajetulla pytyllä sai sen 90 kerättyä vauhtia... kaverilla oli rätinä kitti omassa aprillia sx -10 mallissa jossa siis on jo vakiona 17.5mm kaasari. sitten siihen vielä piikin isompi eturatas... samoissa mentiin 30km/h - 93km/h... eli aikas ripeesti omasta mielestä kiihtyy ja kulkee mut ei tarpeeksi
joten kysymys kuuluu.. mahtaakohan tollanen sopia nitroon ja auttaako se mitään ???
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=27+8785 tos viel linkki et millanen se olis...
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Tarkennetaampa vähän. Puhutaanko nyt siis boost bottlesta, joka on se pullo siinä imukaulassa, vai kiihdytyspumpusta joka on se piiri joka suihkuttaa ekstrapensaa koneelle kun kaasu lyödään pohjaan?
Jos boostbottlesta puhutaan, en laskisi sen varaan mitään. Se voi toimia tarkalla mitottamisella tai sitten se ei toimi.
Asiasta hyppykeppiin onko kukaan täällä koittanut laittaa jonkunsortin kiihdytyspumppua kaasuttimeen, tai käyttänyt kiihdytyspumpullista kaasuttajaa 2t vehkeissä? Saako niistä mitää hyötyä näissä vehkeissä?
bomberOjala
- Liittynyt:
- 29.4.2010 22:53
No tossahan se linkki on mikä masiina olis kyseessä... Eli onko mitään hyötyä laittaa ? vakio pytylle ja noille palikoille vai pitäiskö vaan sääsätää pirusti rahaa ja ostaa parempi 70cc ja uusia alakerta ja isompaa kaasaria ? : o budjetti kestäis just toin malossin masiinan mut ei ihan tota 70cc
nikkedehutt
- Pyörä:
- Tm Vrx 125 vm88, Yamaha yz490 vm84
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 24.10.2010 20:04
mitenkäs toimisi BB tälläisessä vehkeessä: derbi x race 80cc barikit, tk lacada alakautta ja 26mm phbh dellortto? imukaulan joutuisi itse tekemään, voipi vaan käydä tuolle kaasuttajalle hankalaksi kun tarvitsisi kumisen. eli oisko tuosta mitään hyötyä ja miten saisin käypäsen imukaulan tehtyä?
Temmi ei metikössä emmi!
M-65
- Pyörä:
- Kick Ten Minutes
- Paikkakunta:
- Kokemäki
- Liittynyt:
- 4.4.2009 21:08
Korvaa alipainehana "normaalilla" hanalla ja laita boostbottle kiinni alipaine nippaan
Siis tollaisella hanalla: http://media.storm-motor.fi/img/product ... -67100.jpg
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Silloin boostbottle olisi kyllä täysin koristeena... Katsoppas sen alipainenipan halkaisijaa, siitä ei paljoa soossia virtaa suuntaan tai toiseen.
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Jos se alipainenippa on jotain luokkaa 15mm sisähalkaisijaltaan niin sitten saattaa olla jotain etua. Jos pienempi niin turha kuvitella.
M-65
- Pyörä:
- Kick Ten Minutes
- Paikkakunta:
- Kokemäki
- Liittynyt:
- 4.4.2009 21:08
No joo, ei tullut tota ajatelleeks, mutta eikös niitä nippoja ym. saa jostain ostettuakin?
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Kaasariin ei saa mitään järkeenkäyvän kokoista nippaa kiinni, mikä olisi siis tarkoitettu tuolle boostbottlelle, imukaulaan isompi reikä ja hitsillä/kierteet ja lukkoliimalla kiinni.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
M-65
- Pyörä:
- Kick Ten Minutes
- Paikkakunta:
- Kokemäki
- Liittynyt:
- 4.4.2009 21:08
Oukkei, perhana kun mikään ei voi mennä helpoimmalla tavalla
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Yksi hyvä muistisääntö on, että mitä helpompi viritys on toteuttaa sitä pienempi sen vaikutus yleensä on. B.B.:n vaikutus parhaimmillaankin on oikeastaan aina jotain "ei yhtään" ja "vähän parempi" väliltä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista