Viilaustopic

peksiman
Liittynyt:
18.4.2013 17:02
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut peksiman » 18.4.2013 17:06

Moikkamoi!
Eli minulla on tämmönen vanhanmallin rabasan pytty (-02) jossa on yksiosainen pakoaukko.
Pako on 16mm korkea ja asteita paolla on 61%
Nyt ajattelin viilata paon 20mm korkeaksi ja leveyttä 0,5mm molemmille puolille lisää.
Viilana toimii dremel korkeilla kierroksilla hiovan terän kanssa.
Eli onko parasta viilata sylinterin ulko vai sisäpuolelta?
Saako korkeutta viilata ainoastaan ylöspäin eikä alas ollenkaan? (oletetaan että sylinteri on oikeinpäin, niinkuin lohkoissakin kiinni)
Ja mikä on yleensäkkin paras paikka viilata dremelillä?
Ja varmaankin katkaistulla työntömitalla paras mitata korkeutta?
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut vizu » 18.4.2013 17:17

Ihan ekana noi asteet ei tarkota aukon leveyttä vaan aukon korkeutta. 20mm on aika korkea varsinkin jos leveyttä on vain 61%. itellä oli nimittäin 19mm korkee pako ja siinä vehkeessä ei ollu minkään näköisiä alavääntöjä, mutta ylhäältä se repi oikeen mukavasti. Ite vetäisisin väh. 64% leveen ja maks 18mm korkeen.
peksiman
Liittynyt:
18.4.2013 17:02
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut peksiman » 18.4.2013 17:36

Juuh okei no ilmotan nää tällee:
Eli paon korkeus 16mm
Leveys 24mm
No kiitti tiedosta mut mites noi viilaustavat et mistä päi ja suunnasta on paras viilata?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 19.4.2013 0:24

Perusteet ensin haltuun! Pakoaukon korkeuden lisäksi tulisi ilmoittaa myös sen ajoitus asteina (se jos mikä on oleellista). Paljonko on pakoaukolla nyt leveyttä milleinä, kun prosentteina on 61? Niin ja tietty, mitä haluat viilauksella saavuttaa? Se ei sitten ole niin helppoa kuin vois luulla, joten ainakin yks sylinteri menee ihan reenaukseen (suomeksi sanoen viilaat pilalle).
peksiman
Liittynyt:
18.4.2013 17:02
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut peksiman » 19.4.2013 0:56

Leveyttä pakoaukolla on nyt 24mm eli 61%.
Viilauksella koitetaan saavuttaa maksimitehot koneesta eli niin paljon ylös ja sivuille kuin mahdollista.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 19.4.2013 2:34

No tuotatuota, nosta se pakoaukko vaikkapa jonnekkin 190-200 asteen tienoille, vähän siitä riippuen paljon se vakiona on. En vetäis sitä aukkoa maksimileveyteen, oikeastaan aloittaisin ihan 65% leveydellä. Sitten vaan viisteet aukkoihin, kaikki valumällit kanavista helvettiin ja testaamaan. Jos koeajon jälkeen tuntuu että sais olla vielä lisää potkua, niin sitten vaan lisää kokoa röörille! Muista että putki on puoli ruokaa, paskalla putkella se ei kulje mihinkään.
Tikkku
Pyörä:
250 CR
Paikkakunta:
pieksämäki
Liittynyt:
13.9.2004 8:06
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Tikkku » 20.4.2013 11:15

itsellä ollut tapana tehdä asteet kohdalleen, sitten laskeskellu pinta-alat ja sen mukaan sitten leveyttä :) eise isorööri aina virtaa..
peksiman
Liittynyt:
18.4.2013 17:02
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut peksiman » 20.4.2013 15:38

Selvä homma.
Lasketaanko tuo pakoaukon korkeuden asteet miten?
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut vizu » 21.4.2013 23:11

Asteet saa selville astekiekolla (löytyy googlaamalla) tai ajotuslaskurillaa, jonka löytää muistaakseni tuolta proviritys puolella.

E: Linkki: http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=73&t=64892&start=15
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 22.4.2013 0:32

Ei käytetä niitä ajotuslaskureita, paljon yksinkertasempaa käyttää astekiekkoa! Eli astekiekko kampiakseliin kii ja mäntä siihen kohtaan jossa se peittää pakoaukon kokonaan (laita tulpanreiästä valoa, niin näet heti millon pakoaukko on kiinni) ja sitten merkkaat astelevylle kohdan jossa asteita on 0.
Kuva
Niinku tolleen. Sitten vaan pyörittelet männän alakuolokohdan kautta takaisin kohtaan jossa pakoaukko sulkeutuu täysin. Astelevystä kattot asteet ja se on siinä. Muista että 180 jälkeen tulee 190 jne!
Qki Jr
Liittynyt:
31.10.2011 21:30
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Qki Jr » 23.4.2013 20:07

Elikkäs, ajattelin viilata skootterista pakoaukon pyöreeksi, on täysin käretöön näis hommis ja pelkään paskovani koko pytyn. kuinka kannattais viilata?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 23.4.2013 21:31

Jätä väliin.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 23.4.2013 22:04

Miksi viilaisit sen pyöreeksi?
Qki Jr
Liittynyt:
31.10.2011 21:30
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Qki Jr » 24.4.2013 17:42

koska se on puolikuun muotonen tällähetkellä
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Juunish » 24.4.2013 18:32

Saanko kysyä nyt, että mitä vittua oot tekemässä? En suosittele tekee sille yhtää mitää, kun tietotaito on tota luokkaa.
Midrace Aerox projekti

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista