Peruna22
- Liittynyt:
- 13.10.2019 17:00
Paska rieju.com kirjoitti:Peruna22 kirjoitti:Paska rieju.com kirjoitti:Peruna22 kirjoitti:Paska rieju.com kirjoitti:Mikäs on ongelma Riejussa ku korkeilla kierroksilla booaa ja sammuu eikä lähe ku työntämällä käyntii. Toimii puol kaasul hyvi. Justiisa vaihettu rikkinäine konkka. Mopo tosiaan Rieju mrt 2017.
Puhdista kaasari ilmanputsari ja kato että kaasari on hyvissä säädöissä jos ei auta nii vaiha suutinta
On tehty jo. Sammuu aina kiihdytykse jälkee tai jos annat paikallaa kierroksii. Voisko olla sytytykse puolel vikaa?
Kokeile ainaki eka toisella tulpalla
Kokeiltu on ja ei auttanut. Puolakin on testattu ja toimii.
Tarkista ne piuhat läpi ja kato ettei ota maihin mistää kohti tai oo kulunu melkein poikki
EkeVlogs
- Liittynyt:
- 3.7.2020 12:28
Joo elikkäs kyseessä o Yamaha jog 50 r vm. 2006. Toiminu hyvin ekat 1200 km.
Olin tossa muutama viikko sitte vähä pitemmällä reissulla kavereitte kans nii mulla oli penkin alla putkiavvaimia eikä akun nappoissa suojia. Siinä kävi sitte sillee että yksi niistä putkiavvaimista tais akun kautta maadottaa runkoon yhtee pulttii siihe aika lailla puolan kohalle ja nousi melekoset savut. Kipinä katos. Siinä sitte sitä tutkittii nii puolan maadotusjohto oli sulanu katki ja myöhemmi ku tutkittii enemmä nii oli muitaki johtoja sulanu aika pahasti. Nytte pari viikkoa myöhemmi olllaa sitä tutkittu ja siinä on nyt oikeestaa johtoja vaille kokonaa uuet sähköt(uus cdi, uus puola ja puolanjohto, uus staattori, uus jännitteensäädin).
Johtoja oon testaillu yleismittarilla sillä "piip" toiminnolla nii kaikki johot tuntuu olevan kunnossa. En tiiä minkä verra pittäis tulla virtaa mistäki nii en oo sitä testaillu. Kaikki johot otettu pois rungosta ja avattu johtojen päältä huput ja teipit ku tarkistettu ettei mikään johto saa toisiinsa tai runkoon kosketusta.
Kaikista uusista osista huolimatta kipinä edelleen hukassa. Tulppaa on testattu toisella mopolla jolloin se antoi kipinää.
Oisin kiitollinen jos joku ossais auttaa mua ku alakaa pikkuhilijaa ärsyttää ku ei pääse ajelee ja en ite ymmärrä hirveesti sähköistä. Toivottavasti tästä selityksestä sai jottai selevää
EDIT:on kokkeiltu sillee että on akkuki yhistettynä ja ei oo muita sulakkeita kuin siinä akun plusjohdon välissä ja se on vaihdettu
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Tarkista onko virtalukko sulanut. Noissa taitaa olla DC-sähköt, ne on huomattavasti monimutkaisemmat mitä normaali AC, ei oo kyllä kauheesti kokemusta noista. Luullakseni joissain DC malleissa vaatii sen että akkuvirta menee virtalukon kautta CDIlle jolloin virtalukko on mahdollisesti voinut kärsiä oikosulusta. Tämän vois tietysti tarkistaa mopon sähkökaaviosta jonka varmaan löytää googlella, että meneekö akulta linjaa virtalukon kautta CDIlle.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Elias Lihr
- Liittynyt:
- 27.6.2020 16:16
Rieju Mrt 2017 Dellorto cdi boxi
Tosiaan elikkäs kyseisessä Dellorton boxissa ei ole reikää valmiina josta kuuluisi poraamalla ohittaa rajoitin osittain. Dellortin boxissa, joka minulla on pitää mitata kohta itse. Löysin ohjeet ja mittasin kohdan ja onnistuin jollain tapaa kusemaan porauksen. Rieju toimi hetken aikaa ja sitten vain sammui. En saanut käyntiin muutamalla yrityksellä. Kerkesin kokeilla jo antaako tulppa kipinän ja kyllä antaa. Yritin tuossa illalla vielä muutaman kerran käynnistää niin etuvalo välähtää päällä ja mittaristo syttyy, moottori hörähtää muttei lähtenyt käyntiin. Bensaakin oli kyllä, uskon tämän johtuvan jollain tapaa cdi boxin poraamisesta. Tietääkö kukaan, tai onko kokemuksia halvemmista cdi boxeista rieju mrt:essä. Ei kehtaisi tuosta dellorton boxista maksaa yli 200 € ellei sitten ole aivan pakko. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
EkeVlogs
- Liittynyt:
- 3.7.2020 12:28
Palezu kirjoitti:Tarkista onko virtalukko sulanut. Noissa taitaa olla DC-sähköt, ne on huomattavasti monimutkaisemmat mitä normaali AC, ei oo kyllä kauheesti kokemusta noista. Luullakseni joissain DC malleissa vaatii sen että akkuvirta menee virtalukon kautta CDIlle jolloin virtalukko on mahdollisesti voinut kärsiä oikosulusta. Tämän vois tietysti tarkistaa mopon sähkökaaviosta jonka varmaan löytää googlella, että meneekö akulta linjaa virtalukon kautta CDIlle.
Yleismittarilla tarkistanu virtalukon johdot ja pitäisi olla kunnossa. Seuraavaksi alan tutkimaan yksitellen kaikki kytkimet(starttinappi yms.) että saan selville että ottaako jostain väärin maihin
RiejuMrt2018
- Liittynyt:
- 20.7.2020 11:46
Mun rieju mrtssä ei toimi enää takavalo sen jälkeen kun vaihdoin maskin jonka mukana oli uusi polttimo jota en ole vielä edes laittanut kiinni eikä edes vilkutkaan enää vilku vaan palaa
Missä ongelma??
Vickestan
- Liittynyt:
- 6.9.2020 22:12
Mitä vittua rieju mrx 2009 kyseessä kipinä hävisi cdi, konkka, jännitteensäädin uusia konkka saa 12v dctä ja maadotukset ja johdot läpikäyty ja antaa kipinän vain töötti pohjassa nyt vaan fiksut insinöörit ideaa kehiin.
Riejuilija
- Liittynyt:
- 24.1.2020 10:46
siis kone käy vaan tyytti pohjassa?
Erkkarilla nappi pohjaan siis....
Oiskos kuitenkin maadotushommia
Vickestan
- Liittynyt:
- 6.9.2020 22:12
Riejuilija kirjoitti:siis kone käy vaan tyytti pohjassa?
Erkkarilla nappi pohjaan siis....
Oiskos kuitenkin maadotushommia
maadotukset oon käyny läpi yleismittarilla ja kaikki on maassa minkä pitää olla ja johdot kaikki ihan ok
Riejuilija
- Liittynyt:
- 24.1.2020 10:46
Yleismittari ei aina kerro totuutta virran läpimenosta. Sen mittausvirta on niin pieni että voi mennä hapettuneesta läpi ookoo mutta sittenkun pitäs oikeen tehoa siirtää niin ei menekään.
Liitokset on monesti tehty abikoilla...niissä voi olla siellä juuressa se vika...löysä tai huono liitos.
Itellä oli joskus kauan sitten eskortti joka sadekelillä sammui jos painoi pissapoikaa...
astetta helpompi kuin mopo jota pitää ajaa tyytti päällä.
80cc beta
- Liittynyt:
- 20.8.2020 22:48
Mikä vois olla vikana kun yhtäkkiä ei pala enään taka eikä etuvalo eikä jarruvalo vika ilmeni eilen ja sitä ennen valot on toiminut hyvin.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Polttimot ehjiä vai ei? Oma veikkaus: jännitteensäädin hajosi ja rikkoi polttimot.
moponrassaaja
- Liittynyt:
- 21.10.2020 18:02
Miten menee Jonway skootterin 4 napaisen virtalukkojen sähköt? Ittellä skootteriprojekti meneillään ja joku on vetänyt virtalukon irti. Yhden johdon paikka tiedetään mutta muut on iha mysteereitä. Johtojen värit on: vihree, punanen, musta ja mustavalkonen ja vihreen paikka siis tiedetään. Sen kahden johdon virtalukko-ohituksen vissii tuo cdi boksi estää.
Cdi boksista muuten kans yks vihree johto irti jonka pitäis mennä maalle ja käämille mutta ei löydy liitäntää mistään, mihin sen pistää vai saako olla irrallaan.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Skootteripuolelta vois löytyä apu helpommin.
Jokke1234
- Liittynyt:
- 31.10.2020 15:55
Moi, mun 17 vm st mankissa on sellane sähkövika että ensimmäisellä 12v jännitteensäätimellä etuvalo sai liikaa virtaa ja poksahti kolmella eri polttimolla. Ostin toisen 12v jännitteensäätimen ja nyt aivan kuin virta ei riittäisi molemmille valoille koska kun kytken etuvalon niin takavalokaan ei pala. Testasin mittarilla niin johdoissa kulkee vain 4v. Voiko vika olla staattorissa? Kytkennät on jo tehty uudestaan.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista