Keskustelua rattaista ja ketjuista

Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 26.12.2011 21:11

Pienempi eturatas tarkoittaa samalla ketjun kääntösäteen pienenevän, jolloin ketjupalaset liikkuvat enemmän suhteessa toisiinsa. Äkkiseltään voisi kuvitella liitoskohtien joutuvan suuremmalle rasitukselle, mutta miten tämä vaikuttaa ketjujen kulumiseen lienee tulkinnanvaraista.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
kaketsu_
Pyörä:
Ex Aprilia sx -07
Paikkakunta:
Jns
Liittynyt:
7.7.2011 18:04
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut kaketsu_ » 26.12.2011 21:35

Osaisko kukaan sanoa, paljon minun -07 säxä apikka kulkis, kun vakiovälit on 11/53, ja laittasin eteen 12h eturattaan. Takaratas sais pysyä vakiona.
Kummempia muutoksia ei ole tehty, alkupään pillikuri ja se holkki on otettu pois. Katti ja hukkaputki on paikallaan. Änkkä on Turbokitin (mutta ei pitäis/eikä ole vaikuttanut nopeuteen tai kiihtyvyyteen mitenkään). Ja suutin on 90
Niin, ja nykyisellään kulkee sen 61
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 26.12.2011 21:47

Rissalaskurin mukaan 66,5km/h mutta epäilen vähän.. :roll: Luulis että se alle verorajan menee
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
kaketsu_
Pyörä:
Ex Aprilia sx -07
Paikkakunta:
Jns
Liittynyt:
7.7.2011 18:04
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut kaketsu_ » 27.12.2011 15:14

Joo siis laskuri näytti mullekin ton 66, mutta mitään haittaa ei ole, vaikka jäis alle 65. Parempi vaan että ei verot tule :D
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 27.12.2011 17:54

Sinuna pitäisin ton 11piikkisen, niin jaksaa sitte kiihtyä paremmi eikä tarvii ihan joka mäessä vaihtaa pienemmälle ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut AGK » 27.12.2011 21:37

kaketsu_ kirjoitti:Joo siis laskuri näytti mullekin ton 66, mutta mitään haittaa ei ole, vaikka jäis alle 65. Parempi vaan että ei verot tule :D


Toi laskurihan on ihan suuntaa antava! Ei se kerro tarkkaan, että "Matin mopo menee väleillä xx-cc nopeutta Y km/h" Sehän on ihan mahdotonta selvittää, tietämättä muita virejä. Muutenkin tarvitsee kaiketi laskea melko paljon tuohon teoreettiseen huippunopeuteen, eikä siltikään välttämättä pidä paikkaansa. Ei ylä-asteen matikalla. :D
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
hassukka
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Helsinki, Etelä-Haaga
Liittynyt:
30.7.2009 17:19
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut hassukka » 30.12.2011 13:33

Sen nopeuden saa aika tarkasti laskettua kun tietää paljon kone kiertää maksimissaan ja renkaan ympärysmitan :) Kaavakin tais olla jonkun (tämän?) topicin aloitusviestissä.
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Seppoman » 31.12.2011 13:07

Vaikuttaako kuluneet rattaat paljoa ketjujen kireyteen? Entä huippunopeuteen?
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut joltsu » 1.1.2012 19:48

Miten ne huippunopeuteen voisivat vaikuttaa? No ehkä silloin jos niissä ei ole enää hampaita jäljellä ja ketju luistaa, mutta tuskimpa rattaasi ovat niin kuluneet ;) En sitten tiedä vaikuttavatko kireyteen, mutta enpä usko, että vaikuttavat suuremmin.
Viimeksi muokannut joltsu päivämäärä 1.1.2012 22:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Seppoman » 1.1.2012 20:03

Meinasin ketjujen pomppimisella, mutta tuskin ainakaa huomattavasti :D
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Seppoman » 7.1.2012 18:37

Teenkö oikein jos lyhennän ketjuja niin että ensin löysään ketjut täisin, irrotan ketjulukon ja hion vaikka viilalla ketjulinkeissä olevia tappeja toiselta puolelta ja pamautan vaikka pienellä ruuvimeisselillä irti, jolloin ketjulinkit irtoaa. Sitten kun on oikeen kokoset, niin liitän vaan ketjlukolla kiinni päät?
miksuhh
Liittynyt:
13.7.2009 22:30
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut miksuhh » 7.1.2012 19:28

Juuu teet oikein juuri noin on esim hyvä tapa lyhentää.
Koneremontteja (derbi, gilera, aprilia) , kysy
http://www.motot.net/talli/osat/id53967/
Qeltti
Pyörä:
Yamaha Dt
Liittynyt:
14.7.2010 23:43
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Qeltti » 8.1.2012 22:50

Osaiskoha kukaan sanoo yhtään suuntaa antavasti paljon -06 dt menis 14/65 väleillä tai 15/65?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 8.1.2012 23:05

Ois varmaa iha hyvä kertoo virit :D Mut mulla menee derbi 11/62 väleil joku 80 tai vähä päälle kurittomal putkel/teharil nii varmaa aika samois
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Qeltti
Pyörä:
Yamaha Dt
Liittynyt:
14.7.2010 23:43
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Qeltti » 8.1.2012 23:30

Niijjoo tosiaan kuriton vakioputki on :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista