No katos perkule, tuosta kuvakulmasta vasta näkee että kyllä, siinä on ihan oikesti pahaa kulumaa. Aiemmista kuvista en huomannut että se ratas on todellakin noin kuollut.
Eli tuo kiksin ratas on jostain syystä päässyt hinkuttamaan siihen välirattaaseen (
vetoakselin päässä oleva vapaana pyörivä ratas joka välittää voiman kytkinpakan kautta kampiakselille, tähän rattaaseen kiksin ratas ottaa kiinni vasta kun poljinta painaa ja ratas täten nousee ylös kiksin akselia pitkin), joka on tietenkin huono asia kuten nyt tuosta kuvastakin jo näkee. Eli ratas ei pysy alhaalla. Tsekkaappas alla olevasta räjätyskuvasta osa numero 7, se on sen kiksin rattaan pohjassa. Rattaan pohjassa on ura jossa tuo jousi (#7) pitäisi olla akseloituna niin, ettei jousi pääse irtoamaan rattaasta mutta pääsee pyörimään siinä (
tosin aika kankeasti, mutta niin sen pitääkin). Tuon jousen toinen pää pitäisi olla lohkosta löytyvässä urassa. Tuon jousen ollessa siinä urassaan, jousi ei liiku muutakuin akselin suuntaisesti suoraan ylös ja alaspäin kiksiä painettaessa, eli jousi ei pyöri rattaan mukana vaan ratas itse pyörii siinä jousen sisällä.
Tämän jousen idea on pitää ratasta paikoillaan, mutta niin että se pääsee pyörimään kun kiksiä polkasee. Jos jousi ei ole lohkossa olevassa lovessa, ratas pääsee liikkumaan vapaasti ja voi mm. osua tähän välirattaaseen pahoin seurauksin.

(kuva kiksin koneistosta missä näkyy myös kyseinen jousi:
http://www.motot.net/talli/kuvat/o/3/22 ... 3_full.jpg)