Pitkän tauon jälkeen lueskelen jälleen näitä topickeja, eipä ole suuremmin muuttuneet, samat jutut toistuun kuin vuosia sitten. Eniten minua ihmetyttää se miksi porukka on hanakasti korvaamassa noita Derbin vakio pyttyä jollain "tehokkaammalla" 50cc sylinterillä.
Itsellä oli tuo vakio pytty varsin toimiva ja hyvin potkiva kokonaisuus yhdessä tyhjennetyn vakio putken. Hieman siistimällä siitä saa oivallisen pytyn. Tietysti jos keston/kiinnileikkaamisen takia vaihtaa, niin se on ymmärrettävää, mutta potentiaalia tuossa Derbin vakiosylinterissä riittää.
Onkos täällä muuten jotain Dynolappu/penkitys ketjua, johon voisi kirjoitella omia penkitys tuloksia erikokoonpanoilla, saisi nämä nykypäivän mopoilijat sieltä osviittaa millaisella kokoonpanolla irtoaa minkäkin verran tehoa.
Jos kannan oman korteni kekoon.
Drd racing tuotti 8,5hv/9200rpm takapyörältä, seuraavalla kokoonpanolla.
-Siistitty vakio pytty ja tyhjennetty vakioputki
-Vakio 17,5mm dellorto muistaakseni 88 pääsuuttimella.
Penkkilappu saattaa vielä löytyä jostain, penkityksen aikaan elettiin 09 vuotta? Tuon jälkeen vielä pienellä muutoksilla saatiin hieman lisä-eloa, mutta dynossa ei enään käyty.
Tuo oli erittäin kustannustehokas ja suht pirteä laite ja vääntöä oli läpi alueen, mukavasti jäi monet "tehari" laittee taakse ja ei kiinnittänyt huomiota liiaksi.