Piaggiomestari
- Liittynyt:
- 4.9.2021 16:02
Palezu kirjoitti:Piaggiomestari kirjoitti:Minulla 70cc 2t neste skootterissa on semmonen vika että ei oikeen halua olla tehoa yhtään. Kylmänä vähä yrittää liikkua aika lailla tehari 50cc tehonen mutta kuumana vaikuttaa vakio 50cc. Kun tarpeeks iso alamäki tulee nii sitte kulkee sen 65 ehkä ja kylmänä huiput noin 65kmh. Tekniikka: piaggio nrg. naraku 70cc vakiokannella, 21mm lortto 106suutin, 30% vp ja kytkinjouset (liianlöysät?) ja 5g rullat. Ei booaa eikä röpötä ei vaa kule. Mikä vikana??
Mikähän putki sulla on? Vakioputkella ei 70cc patakaan paljoa tehoa anna, riippuu kyllä vähän mallista.
Suattaa olla liian painavat rullat ja kone ei pääse parhaalle tehoalueelle(mikäli tehoputki). Kuumana ongelma pahenee entisestään kun variaattorin jouset lämpenee ja löystyy ja toiminta siirtyy alemmille kierroksille. Kannattaa kokeilla jotain 3.5-4g rullia sekä vaihtaa vakio vastapainejousi takaisin. Löysempi vp vähentää kitkaa variaattorissa ja vähentää kuumenemista. Voisin suositella poraamaan muutaman 10mm jäähdytysreiän variaattorikopan takaosaan, kytkimen ylä ja alapuolelle.
Kannattaa myös testata muutamalla eri pääsuuttimella, esim 100, 104, 108, millä tuntuu kulkevan parhaiten. Liian iso suutin aiheuttaa myös tehojen hiipumista kuumana mutta nuo variaattorin säädöt kannattaa kokeilla ensin.
P.j.h kirjoitti:Moi! Mul olis tämmönen fantic vuodelta 2021, jonka kuriton vakioputkisto vetää hehkuvan punaiseksi täyskaasulla ja vähän pienemmilläkin kieroksilla ajossa. Mitä sille voisi tehdä että ei kuumenisi niinkään paljoa? Kiitos jo etukäteen vastauksista
Tämä saattaa johtua vakioputken katalysaattorista. Käsittääkseni katalysaattoreita on ollut mopojen vakioputkissa jo parikymmentä vuotta. 2-tahtinenhan sylkee palamatonta polttoainetta putkeen, ja kun katalysaattori pääsee lämpöihin niin sehän rupeaa hohkaamaan kuin mikäkin, kun bensa alkaa palaa siellä. Eli normaalia.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Taisi vastaus unohtua kun pelkkä lainaus näkyy.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Savöx
- Pyörä:
- Yamaha DT
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 21.8.2018 15:48
Malagutisti kirjoitti:Akku ja total loss systeemillä eteenpäin niin tarvit vain triggerin, jonka joudut kuitenkin rakentamaan kun ei yhdenkään innerisetin liipaisu toimi ignitechin kanssa. Itselläni on käytössä hajonneesta vauhtiksesta otettu keskiö johon on tehty liipaisinpyörä ja kaverina moric-DT:n triggerianturi kiinnitettynä sen alkup. pohjalevyyn.
Tuo total loss -systeemi on alkanut kiinnostamaan ja kovasti on pään sisällä suunniteltu. Pystytkö laittamaan kuvaa tuosta sinun rakentamasta systeemistä?
Yamaha DT50, MBK X-Limit, Peugeot Speedfight 1, Hero Winner
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Tässä kuva triggeristä, ja niinkuin näkyy niin ei ollut täysin bullet proof. Alkukesästä otti ja pääsi sopivasti kääntymään s.e triggeripyörä nappasi kiinni anturiin ja anturi hajosi
. Jurvan 3h tuli päästettyä yhdellä 4s 5000 mAh lipolla, en ehtinyt sitä vielä lataamaan ja tarkistamaan kulutusta.
tyhmävirittäjä
- Liittynyt:
- 20.9.2021 23:17
tietäisköhä kukaan että jos tilais tälläse
https://www.maxiscoot.com/en/product/st ... type_id=16 hemmii niin pitäiskö lohkoja avartaa ja kuinka paljon ja mistä
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Tuotesivulta löytyy asennusohje, jossa nuo välttämättömät muutokset on kuvattu. Huomaathan, että high end -viritystasolla tekniikka menee muutenkin uusiksi ja mopo ei ole enää normaali käyttöpeli, vaan enemmänkin harrastusväline jolla saatetaan ajaa silloin kun se sattuu olemaan käyttökunnossa. Kannattaa myös tutustua
Tietopankin artikkeliin viritystasoista.
möhis
- Liittynyt:
- 20.10.2021 23:09
Osaako kukaan sanoa miks mun mopo (derbi) ei lähde käyntiin? Ajoin 2päällä sen 20km max ja simahti. Sitten ajoin vielä yksin sen 200metriä ja ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. lämppäs varmaa ku kaikki jäähärit valunu putkee mut sylinteri ja mäntä omasta mielestä hyvässä kunnossa. tulppa antoi kipinää ainakin sylinterinkantta vasten
se hörähtää välillä
Savöx
- Pyörä:
- Yamaha DT
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 21.8.2018 15:48
Onko kellään kokemuksia AM6:sta ilman tasapainoakselia? Ajattelin jos jättäisi pois mutta alkaako kone tärisemään liikaa tms?
Yamaha DT50, MBK X-Limit, Peugeot Speedfight 1, Hero Winner
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Jätetty pois jo vuosia. Ei mitään hullua tärinää ja vähemmän hajoavia paikkoja. Muutamat kampi-sylinterisarjat on suunniteltu tp-akselia käyttämään, mm. Isot bidalotit.
Pyppe
- Liittynyt:
- 8.11.2021 8:52
Elikkä DT ei oikein halua toimia kun kaasarissa jotain vikaa. Tähän liittyen olis muutama kysymys. Ensimmäinen kysymys liittyy siihen että mistä tuohon dellorto phbn 16 ps kaasariin saa varaosia, kun kaikkialta mistä oon kattonu niin kaikkiin muihin on paitsi siihen. Ja sitten toinen kysymys liittyy siihen että mikähän kaasarissa meinaa olla vikana. Olettaisin että vika on kaasun kanssa, kun kaasu ei palauta ja luisti liikkuu heikosti kaasarissa. Ja toinen kysymys on että voiko ryyppyyn laittaa ihan semmosen vipuryypyn vaikka siinä vaijeriryyppy kuuluisikin olla? Ja tosiaan pientä taustaa että minkälaisia vikoja siinä on tällä hetkellä, niin kierrokset ei meinaa laskea ja on koko aika neljän tuhannen paremmalla puolella. Sen verran tiedän että ei ole imuvuoro sillä imukaula on pränikkä. En nyt oikein tiedä että mitä tähän pitäis kirjottaa mutta jos joku tarvii lisätietoa niin kysymällä saa. Kiitoksia jo etukäteen.
Apikka-ajelija
- Liittynyt:
- 11.11.2021 23:06
Aina kun aamusin lämmittelen mopoa vaihde vapaalla antamalla vähän kaasua, kierrokset nousee välillä tosi korkeaksi enkä saa kaasua pois päältä. Mopo huutaa vain muutaman sekunnin, ja toimii taas normaalisti. Ja tätä ei tapahdu ajaessa, ainoastaan kun vaihde on vapaalla. Mopo on Aprilia sx 50 vm 2016.
Ei siis mitään vakavaa, mutta jos voi korjata niin tekisin sen
.
vetko
- Pyörä:
- Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 9.3.2020 21:33
Apikka-ajelija kirjoitti:Aina kun aamusin lämmittelen mopoa vaihde vapaalla antamalla vähän kaasua, kierrokset nousee välillä tosi korkeaksi enkä saa kaasua pois päältä. Mopo huutaa vain muutaman sekunnin, ja toimii taas normaalisti. Ja tätä ei tapahdu ajaessa, ainoastaan kun vaihde on vapaalla. Mopo on Aprilia sx 50 vm 2016.
Ei siis mitään vakavaa, mutta jos voi korjata niin tekisin sen
.
Oisko automaatti ryyppy?
tonzu_
- Liittynyt:
- 22.12.2021 13:55
Nyt pitäis hommata uus pyttysarja beta rr 50 trackiin 2014vm
Hinta sais olla siinä 150e max,mitä suosittelette ja ihan 50cc.
Tarkotus ei oo sen enempää virittää ku putkesta kuri pois ja isompi suutin ehkä jossain vaiheessa.
jaskabar
- Liittynyt:
- 17.12.2020 17:08
Tuleeko se holkki derbissa/gilerassa taka-akselilla sinne rissapuolelle, ja onko niita holkkeja vain se yks?
Savöx
- Pyörä:
- Yamaha DT
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 21.8.2018 15:48
Tuleekohan ongelmia jos/kun teen imukurkun 35mm huonekaluputkesta 21mm kaasarille? Imukurkun sisähalkaisia on n.33mm.
Yamaha DT50, MBK X-Limit, Peugeot Speedfight 1, Hero Winner
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista