Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Todennäköisesti liitoskohtaa on hankala toteuttaa siten että virtaus ei häiriintyisi. Hieman teoreettisemmin miettien myös virtausnopeus pienenee kun putken läpimitta kasvaa (fysiikan oppitunneilta tuttu Bernoullin laki). Se, parantaako vai huonontaako muutos tilannetta, riippuu viime kädessä siitä mikä on lähtötilanne. Yksinkertainen ratkaisu on kokeilla käytännössä. Teoreettiseen pohdiskeluun taipuvainen voi syventää ymmärrystään imupuolen mitoituksista vaikkapa
PV-foorumin lankaa lukemalla.
Luttukulli
- Liittynyt:
- 24.3.2022 21:55
Peugeotin xps 2005 booa kun antaa nopeasti kaasua ja on tehoton törisijä
Olen korjannut yhden kuntturan mopoa nyt 50 tuntia ja ongelmia tulee vain koko ajan lisää. En saa sitä säätöihin oikein mitenkään, eikä saanut myöskään "ammattilaiset" siksi mopo minulle tulikin.
Mopoon on laitettu parinviikon sisään uusi lorton 16 kaasari,kampiakseli,kytkin,sylinterisarja,laakerit,staattori,läpät, alipainebensahana vaihdettu normaaliin ja kaikki osat halvinta kuraa mitä markkinoilta saa tottakai.
Pääsuutin kokoa 110. Neula keksilovessa, tyhjäkäynti ja ilmaruuvi kierros ja vartti
Ilmanputsarikoteloa avarrettu. kaikki kuristukset ja sisuskarvat ja niitä paikallaan pitävät verkot poistettu vakioputkesta, koska se on poltettu varmaan 20 kertaa se on ihan muotopuoli vääkylä.
Voiko olla, että ei saa edelleenkään tarpeeksi ilmaa tai bensaa? ilmanputsari on varmaan jostain kusisesta patjasta leikattu, tai ainakin siltä se näyttää.
Ainiin ja sillä on ajettu kuulema vaatimattomat 118 000 km
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Toimiiko tuo nyt muuten pl. booailut nopeissa avauksissa?
Jos tehoa ei kurittomana tahdo olla niin osoittelisin ekana tuota sylinterisarjaa syyttävällä sormella. Mikähän mahtaa olla kyseessä?
Luttukulli
- Liittynyt:
- 24.3.2022 21:55
Sellainen halvin valurauta forte tjsp. Ajoitukset ihan hirveät pakoaukko ei edes aukea kunnolla, kun mäntä jää eteen. En usko vian kuitenkaan olevan siinä, kun paketista otettu sylinteri. voin myös mitata puristukset jos jaksan(en) testaan illalla ilman putsarin koppaa ja isommalla suuttimella. Jos ei toimi niin sitten tsekkaan vielä magneeton että pääseekö se pyörimään. Kartiovoi olla horo
Luttukulli
- Liittynyt:
- 24.3.2022 21:55
Ja ei siis toimi, törisee vaan kun koittaa ajaa. paikallaan voi kierrättää puolikaasulle ja kiekuu aika hyvin
Luttukulli
- Liittynyt:
- 24.3.2022 21:55
Erikoista eillen illalla laitoin 124 suuttimen ja toimi hyvin. Tänään soi puhelin, kun ei mopo pelitä. Booaa ja röpöttää edelleen. Kokeilin poistaa tankinkorkista ne rajoittimet, mutta silloin saa liikaa bensaa ja tukehtuu. Ehkä korkista läpät pois ja pienempi suutin paikalleen?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Koon 124 suutin kuulostaa vähän reippaan kokoiselta. Ettei nyt kyhäelmä-mallin ilmanputsari aiheuttaisi imuvuotoa joka saa aikaan booaamiseen (seos laihalla) ja hetkittäin osien eläessä imuvuoto poistuu jolloin seos menee reippaasti rikkaalle?
Luttukulli
- Liittynyt:
- 24.3.2022 21:55
Niin startti sprayllä en ole löytänyt imuvuotoja ja ilmanputsarinkotelon olen tiivistänyt ikkunatiivisteellä ja silikonilla
Suodatin on myös putsattu ja öljytty.
Kävin mopon hakemassa taas pajalle. nyt on sellainen oire, että tekee tankkiin painetta. Eli bensaa valuu tankinkorkin alta pihalle, kun ajelin täyskaasulla jonkin aikaa.
Alipainehana on korvattu tavallisella ja kaasuttimesta tukittu paineletku eli ei pitäisi sitä kautta ainakaan tulla painetta.
Läppienkautta painettaa kaasariin ja sieltä tankkiin?? voiko olla edes mahdollista en y,,ärrä. Tämän takia minä juon ei saatana
Luttukulli
- Liittynyt:
- 24.3.2022 21:55
Imuvuotohan se vielä oli. Imukaulan tiivistepinta oli kovera, eli ei tiivistynyt tarpeeksi hyvin läppärunkoa vasten. Joskus se vika on aivan silmien edessä
drägi leips
- Liittynyt:
- 2.5.2022 20:24
päivöötä elikkäs mopo leipo pullat ja nyt mietin onko järkeä ostaa alu vai uus valurauta
mulla oli valurauta tpr mutta siinä kävi pahasti kauhea viilto männässä mänän renkaat molemmat halki ja sylinteristä lähtenyt palasia eli kysymykseni on onko järkeä ostaa alumiini pytty vai pysyä siinä turvalisessa ja tutussa valu pytyssä
Mönkkö110
- Liittynyt:
- 6.6.2022 18:55
Mistä jäykät venttiilinjouset 110cc kanteen ?
derbi100
- Liittynyt:
- 14.3.2022 11:27
semmonen kysymys ois että onko se totta jos ajaa vakiosähköillä että vakio vauhtipyörä painaa niin paljon että voi paskoo kampuran
Viimeksi muokannut derbi100 päivämäärä 10.6.2022 13:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Mönkkö110
- Liittynyt:
- 6.6.2022 18:55
Miksi täällä on tällainen osio kun kukaan ei tunnu tietvän venajousista mitään. Sama koskee muitakin topicceja. Taitaa oikeesti olla melko amatöörimäistä tää keskustelu ja vastaaminen täällä. Ei voi muuta sanoa kuin voi vittu !!!
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Nettikeskustelu näin niinkuin lähtökohtaisesti tehdään vapaaehtoisvoimin ja oman kiinnostuksen pohjalta, joten foorumilta saatujen tai saamatta jääneiden vastausten ei kannata olettaa vastaavan maksullisen konsultin tuottamaa palvelua. Siinä vaiheessa kun puhutaan maksullisesta toiminnasta, voi palvelun käyttäjäkin vaatia rahalleen vastinetta. Näin moderaattorin ominaisuudessa toivon toki itse, että käyttäjät jakaisivat rohkeasti sitä omaa tietotaitoaan myös foorumin puolelle.
Akihaaraniemi
- Liittynyt:
- 25.4.2022 20:17
tuli tuossa talvella tehtyä koneremontti ja ostin 50€ motoforcen "eco" sylinterin (rahan puutteen vuoksi
) ja sitte tänä kesänä huomannu, että se ei jaksa kiertää kun vähän alta 8k kierroksia vaikka cdi porattu, joten onko kenelläkään kokemusta nuista motoforcen black series sylkistä, että kiertääkö ne sinne yli 10k?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista