Betaversio kirjoitti:Jaa täällä on tälläistä Pro-virittämistä nykyään
Eiköhän se ole sama antaa sen Patanegran olla sellaisenaan. Ei sillä kanavien viimeistelyllä saa kuin puoli senttiä pippeliä pidemmäksi. Ja vauhtipyöräkin on luultavasti okei ilman kevennystä. Tai sitten siihen vois kelvata vaikkapa lisäpainot... Jos niitä on saatavilla.
Btw, Erkka jos viittit vielä copypasteta sen mun toiseen topikkiin laittaman viestin tänne, tack!
No pro-virittämistä ei kyllä mun ongelma olekkaan, mutta en tiedä kuuluuko se taas perinteisiin virityksien sekaan "Kuinka lujaa mun PV kulkee, jos viilaan pakoaukkoo 3mm ylöspäin?".
Kun liikutaan korkeissa teholukemissa ne tehonlisäykset on juurikin niitä "puolen sentin pidennyksiä". Niitä jos saa useemman aikaan, saa jotain vaikutustakin aikaan .
Jos jaksa Betaversio vielä tarkentaa, niin eli käytännössä tuo alakerran kiillotus vaikeuttaa vain kylmäkäynnistystä ja sitä ensimmäistä kiihdytystä? Jos näin, niin ei asia ole suuri ongelma, kunhan ei hirveän paljon tarvitse mopoa työnnellä joka kerta käynnistäessä.
Vauhtipyörästä, että eikös sen paino määritellä sen perusteella, että minkälaiset ominaisuudet omaan pyöräänsä haluaa? Miksi haluaisin lisätä painoa, vaikka en halua tasaista ja rauhallista luonnetta mopolle? Tarkoitus olisi vauhtipyöräksi hommata jokin viritysosa, joka jossain valmiissa sähkösetissä on.
Hihii. Ei se täytöstä huononna jos ei ihan marginaalisiin eroihin mennä. Mutta se laihentaa seossuhdetta esim. kylmäkäynnistyksessä jolloin ryyppy ei tehoa niin hyvin. Seurauksena lähinnä vaikeampi kylmäkäynnistyvyys. TIetystihän sitten kun alkaa kiihdyttelemään niin jonnekki koloihin kertynyt bensaseos lähtee liikkeelle ja pistää koneen röpöttämään. Tämä lienee osasyy myös siihen, miksi se ensimmäinen kiihdytys on aina uskomatonta kakistelua.
Vauhtipyörän vaikutus asiaan tuli tuolla jo. Tehoja eikä vääntöjä iso vauhtipyörä ei lisää, se vain varastoi energiaa ja tasoittaa koneen käytöstä. Kannattaa huomata myös, että sitä energiaa varastoituu siihen vauhtikseen myös kiihdytyksen yhteydessä, jolloin kiihtyvyys hieman heikkenee. Se on pieni murhe verrattuna paskaan moottorin käytökseen (joka muuten osaltaan heikentää kierrosaikoja).
Jännä asia sinänsä, että aikoinaan omassa RX:ässä oli juurikin tuota "vikaa", että kylmänä lähdettäessä aina ensimmäinen kiihdytys oli röpeltämistä, mutta sen jälkeen veti hyvin. Alakertaa en ollut kiilloittanut, mutta huuhteluiden lähdöt/mihin asti alakautta ylettyikin viilalla olin kiillottanut. Nyt tuonkin syy selvisi