-Zone- kirjoitti:Yksi asia kannattaa muistaa että se todellinen nopeus oli käsitteenä eri kuin nykyään.
No ei se nyt kovinkaan eri ollu. Kyllä ainakin siellä meidän perällä spekuloitiin kovasti niitä autojen mittarivirheitä, ja yleensä kai oletettiin jokseenkin että 110 kmh mitattua on 100 kmh todellista. Siihen haarukkaan alkaa jo se Toitsikin melkein mahtua.
Ja oli niitä surkeita suorituksia silloinkin. Ehkä vois sanoa että ne mopot jakaantu eri kategorioihin. Oli ne "kuningasmopot" jotka kulki 100+ kmh. Sit oli se keskikasti 80 kmh tienoilla, ja sit melkein vakiot missä oli kantta ehkä laskettu ja välit laitettu, ja kulkua ehkä karvan yli 60 kmh. Ja sit täysin vakiot.
Mut väittäsin että sillon sitä ylintä kastia oli enempi ku nykyään. Esim. enää en edes muista milloin olen viimeksi kuullut mopon kiertävän oikeessa äänilajissa. Ja jos pikkukone ei kierrä, ei se anna tehojakaan...
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.