Driver7 kirjoitti:Minkälaista olis talvella sisäänajaa mopo? Onko tossa mäntää kiinni laittaessa jotain erityistä huomioitavaa esim. m.renkaiden ja lukkosokkien laitossa?
Entä sitte toi kytkinlevyjen vaihto? Mitä kannattais niiden lisäksi vaihtaa? Ja tarviiko siihen hommaan jotain erikoisempaa työkalua?
Talvella käytännössä aivan sama sisäänajaa kuin kesällä, kunhan säädöt on aina kelin mukaan kohdallaan (aivan niinkuin kesällä) ja moottorin lämmitys asianmukainen (kuten myös kesällä). Ja vaihtaessa mäntä oikeinpäin, m-renkaiden katkoskohdat taakse (imupuolelle) päin, ja lukkosokat tosiaan kunnolla uriinsa, ettei pääse irtoamaan ja esim. männän ja sylinterin väliin, muuten voi käydä lompakon päälle..
Ja kytkinlevyjä, ja tietysti myös välilevyjä samalla vaihtaessa kannattaa myös kytkinjouset mitata, että ovat vielä toleransseissa, eivätkä painuneet kasaan, muuten joutuu kohta taas kytkimen avaamaan, kun kytkin alkaa löystyneiden jousien takia luistamaan. Eikä tuossa vaiheessa vielä pitäisi mitään ihmeellisempiä työkaluja tarvita, kun ei kytkinkruunua tarvitse irrottaa.
Ja eipä tuo ole temppu eikä mikään, eihän se ole kuin kytkinkoppa auki ja siinähän se kytkin jo onkin.