Yam4ha kirjoitti:Toiset Viilannut sylinterit tappiin ja käyttävät ilokaasuja, saa koneesta 12-14 tuhatta kierrosta niin sulla kiertää vakiona tuon.
Voisin palata tämän virkkeen kautta takaisin aiheiseen koska se pisti omaan silmään pahiten.
Ei ne ilokaasut ja viilungit ole se millä niitä kierroksia nostetaan. Hyvin pitkälti pakoputki määrää tahdin jolla kone jyskyttää ja viilaamalla vain saadaan pytty optimoitua tuohon tahtiin mukaan. Ilokaasulla saadaan sitten vain lisäjytyä.
Vakiopytystä lienee helposti saatavan se 12-14k rpm jos siihen pakokanavan jatkeeksi länttää näille kierroksille tehty putki.
Omasta kulkineesta mm. 13 000 rpm 185 asteisella pakoaukolla ja ~125 asteisilla(vakio) huuhteluilla. Ei olla hirveän kaukana vakiopytystä.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Zuppox kirjoitti:Niin voihan se tietenkin kiertää siihen sun mopon uuber tarkkaan kierroslukumittariin yli 12k virhemarginaalin ollessa 0%?
no olenko sanonut että on joku maailman tarkin kierroslukumittari? äänet aika kovat jo 12k kiekois ja sit ku ne nousee nii kone ulvoo iha helvetisti, eli siis tarkoitat että kierrokset pysyvät samana mutta kone ulvoo entistä enemmän ja kierrosmittari menee ihan tappiin, kampiakselilla ajettu 15tkm joten se kilahtaa varmaa kohta. voisin tehä videon jos ette muka usko, miulle ihan sama mitä se minua liikuttaa jos ette usko, mutta minua vain kiinnosti alunperin että miten tuommonen scr corse racing line 70cc tehari toimis vakiopytyl.tuo putki vastaa metrakit proracea.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Yam4ha kirjoitti:Toiset Viilannut sylinterit tappiin ja käyttävät ilokaasuja, saa koneesta 12-14 tuhatta kierrosta niin sulla kiertää vakiona tuon.
Voisin palata tämän virkkeen kautta takaisin aiheiseen koska se pisti omaan silmään pahiten.
Ei ne ilokaasut ja viilungit ole se millä niitä kierroksia nostetaan. Hyvin pitkälti pakoputki määrää tahdin jolla kone jyskyttää ja viilaamalla vain saadaan pytty optimoitua tuohon tahtiin mukaan. Ilokaasulla saadaan sitten vain lisäjytyä.
Vakiopytystä lienee helposti saatavan se 12-14k rpm jos siihen pakokanavan jatkeeksi länttää näille kierroksille tehty putki.
Omasta kulkineesta mm. 13 000 rpm 185 asteisella pakoaukolla ja ~125 asteisilla(vakio) huuhteluilla. Ei olla hirveän kaukana vakiopytystä.
Kyllä siellä vakiosähkötki alkaa ottaa vastaan, ei se pelkkä putki sitä määrää. Ennakot sun muut alkaa jäämään jälkeen kun mennään noin korkeille kierroksille.
Nyt kun molemmat kurit on lähteneet tosta E-boxista niin ihan mukavasti kiihtyy, mutta joka vaihteella varsinaisen piikin jälkeen kun odottaa 1-2 sek niin kone alkaa vielä huutamaan ja nopeus lisääntyy 7-10 km/h . Paitsi kutosella ei jaksa muutakuin alamäkeen jolloin mittari näyttää 89, tasaisella menee vitosella ja kutosella yhtä lujaa eli noin 80 mittariin koska vitosella jaksaa vielä kiertää.
Onko toi sitten normaalia? Johtuuko putkesta vai säädöistä? 130 suutin on sopiva, vähitellen suurennettu, 10-50 välit
Jokumopo kirjoitti:Nyt kun molemmat kurit on lähteneet tosta E-boxista niin ihan mukavasti kiihtyy, mutta joka vaihteella varsinaisen piikin jälkeen kun odottaa 1-2 sek niin kone alkaa vielä huutamaan ja nopeus lisääntyy 7-10 km/h . Paitsi kutosella ei jaksa muutakuin alamäkeen jolloin mittari näyttää 89, tasaisella menee vitosella ja kutosella yhtä lujaa eli noin 80 mittariin koska vitosella jaksaa vielä kiertää.
Onko toi sitten normaalia? Johtuuko putkesta vai säädöistä? 130 suutin on sopiva, vähitellen suurennettu, 10-50 välit
eiks tuo e box oo ylävääntöne? piikki vissii loppuu siin 12k nii mui mopos gianellin piikin jälkee se tekee jonku oman piiki iha joku 2-3sek ku varsinaine piikki loppuu nii se ottaa jotekii viel uuen piikin mut ei se enää oo kovin vahva mut silti iha sama juttu ku siul. vakioputkelkii(jossa oli kaiki kurit) se otti jonku iha oman pikku piikin 12k kiekkojen jälkee. gianellil se pikkupiikki on vaa kovempi ja pitempi. siul on liia iso suutin, vaiha pienempää. 6 vaihteel ei jaksa kiertää koska liian iso suutin. se että on sopiva suutin tietää sit ku oot ajanu koneen lämpöseks nii sillo jos ei toimi nii sillo on huono. ja jos siu sytytystulppa on musta tai tosi tumma, suutin on liian iso. sen sytytystulpan pitäs olla maitokahvin värine. ku oot ajanu tol suuttimel sen 100km tai enemmä nii ota irti se ja jos on musta(siis ihan sieltä toisestapäästä, ei siitäpäästä mihin tulpanhattu laitetaan) nii vaiha pienempää. oikee löytyy varmaa siin 105-120. ja sori et selitin niiku jollekkii tyhmälle ton tulppajutun.
Lueppas uudelleen tuo teksti ja mieti miten olet sen kirjoittanut..
Miksi se suutin pitää ottaa irti? Ei suutin mene mustaksi. Kyllä, tiedän, että tarkoitit tulppaa, mutta kirjoitat miten sattuu ja tekstissä tarkoitat suutinta.
Tulpasta nyt on ihan turha katsoa mitään, siihen tulpan väriin vaikuttaa niin moni asia, että sen voi unohtaa. Konetta kuuntelemalla ja testailemalla selviää oikea suutin parhaiten.
Parta779 kirjoitti:Kyllä siellä vakiosähkötki alkaa ottaa vastaan, ei se pelkkä putki sitä määrää. Ennakot sun muut alkaa jäämään jälkeen kun mennään noin korkeille kierroksille.
Kyllä se putki hyvinpitkälti sen määrää. Jossain vaiheessa rupeaa vaan olemaan niin kaukana muun moottorin kierrosalueesta ettei homma vaan toimi. Jos tiedät jonkun muun keinon korottaa huipputehon kierrolukua 2k rpm ylöspäin kun putken muokkaus olen pelkkänä korvana..?
Anyway huipputeho 11,7k rpm, vakipytyllä, vakiosähköillä on ihan realistinen skenaario. Hyvin kiertää jätkillä sama tuutti kun meikäläisellä 13k vakiommissakin koneissa.
Jotku noista vanhoista pieruista mainitsi joskus kärjellisen sytkänkin toimivan ihan ok 14 kierroksiin asti. MIksei siis perus CDI?
Sytkän parantaminen on kyllä itellä moottorin ToDo listalla kolmantena heti pytyn optimoinnion ja tehokuopan poiston(boost bottle) jälkeen.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
joku12345 kirjoitti:vakioputkelkii(jossa oli kaiki kurit) se otti jonku iha oman pikku piikin 12k kiekkojen jälkee.
Jep... vakiomopot kun kiertääkin sen 12 000
Siinä teille kuvaa tästä kyseisestä mittaristosta. "Joku1234" voisi tehdä miehin työn ja ottaa gps tulokset ykkös- tai kakkosvaihteella ja verrata niitä välityksiin. SItten pohtia mitä mopo kiertää.
Liitteenä välityslaskuri. Takarenkaan kehämitta on 192cm. Ole hyvä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Yam4ha kirjoitti:Lueppas uudelleen tuo teksti ja mieti miten olet sen kirjoittanut..
Miksi se suutin pitää ottaa irti? Ei suutin mene mustaksi. Kyllä, tiedän, että tarkoitit tulppaa, mutta kirjoitat miten sattuu ja tekstissä tarkoitat suutinta.
Tulpasta nyt on ihan turha katsoa mitään, siihen tulpan väriin vaikuttaa niin moni asia, että sen voi unohtaa. Konetta kuuntelemalla ja testailemalla selviää oikea suutin parhaiten.
joo vahingossa kirjotin suutin. niin selviää muutenkin juu tiedän kyllä, mutta kun oman mopon ostin liikkeestä(käytettynä) se oli vakio. kone ei toiminut oikein ja se sytytystulppa kastu kokoajan ku koitti ees käynnistää ja kone piti outoa ääntä ja ei toiminut kunnolla. sytytystulppa oli aina ihan musta kun oli ajanut sillä joku 70km. tulppaa piti vaihdella kokoajan kun se ei enää antanut kipinää koska se oli ihan nokinen. kun gianellini tuli postista niin laitoin kiinni suoraan(kuri tietekii pois) ja toimi tosi hyvin 1,2 ja 3 vaihteella oli mittarissa jo 65-70kmh ja sitten 4-6 vaihteet kiersivät ihan hyvin mutta nopeutta nuo 3 vikaa vaihdetta toivat yhteensä 15kmh max. sitten suutinta vaihtaessa isompaan(olin ostanut 92.94,96,98.) huomasin että siellä oli suutin kokoa 90.... eli turhaan ostin nuo suuttimet piti ostaa isompaa heti koska ei noillakaan toiminut mutta tuossa oli aikamoinen ääritapaus siitä että on liian iso suutin ja sen näkee tulpasta(no kyllä sen vittu muutekii huomaa mut jos ei vaa mitenkää oo mitää tietämystä noista jutuista niin siitä on hyvä katsoa), muuten mopo kyllä meni tasasella 55kmh mutta oli tosi laiska ja sammuili kun oli ajanut vähänaikaa.
Joo sama tuli mieleen.. Ei sitä kappalejakoa ja isoja alkukirjaimia näköjään opita, vaikka kerran aikaisemmin jo siitä sanoin. Silmiin sattuu lukea tollasta tekstiä. Mun muistaakseni jo nelosluokalla aletaan opetella näitä juttuja mutta ei se opetus näköjään kaikkiin tehoa. Se "muokkaa viestiä" -nappi kannattaa kans ettiä, niin vältytään tuplapostauksilta.
Sulle on monesti selitetty, miksi ei ole mahdollista että sun mopo kiertää niin paljon, silti vaan väitetään että "miten niin ei kiertäs". Ei vaan voi käsittää Mukavaa viihdettä tämä kyllä on, jatkakaa vaan.