Rabasa

HenkkaT
Pyörä:
Supra & 200SX
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
3.1.2008 17:59
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut HenkkaT » 22.9.2013 0:16

heka96 kirjoitti:protipsejä tihkuttavan syylärin paikkaukseen?
Lähteekö se verkosto siitä irti? jos sais kemiskitillä sohittua lohkeaman umpeen?

Paikkausaine. Ei tarvitse purkaa mitään ja homma on paketissa noin vartissa, litkut vaan sisään ja lämmittelyä. Pistää kyllä nesteet likaiseksi ja periaatteessa heikentää vähän jäähdytystehoa mutta jos haluaa niin jälkikäteen vielä nesteet vaihtoon. ;)
Ex: Derbi X-Race Smoto 74cc, Derbi DRD Racing 50cc, Peugeot Trekker -00 70cc, Peugeot Vivacity -06 50cc, Yamaha Aerox -00 50cc, Peugeot Speedfight -08 50cc, Husqvarna SMS -08 125cc, Aprilia RS -08
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Driver7 » 4.10.2013 15:42

Olis nyt muutama kysymys. Eli viittaako heikko tyhjäkäynti ja nyt kokoajan voimistuva särinä vaihtokunnossa olevaan mäntään? Sitte toinen, että mistä kannattaisi tilata mäntä, kytkinlevyt ja jouset? Ja tuliko vakiosylinteriin 39.84 vai .85 millinen mäntä?
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 4.10.2013 20:49

Vertexin ja Italkitin A-koko on 39.84mm, Prox ja muut 39.85. Asson vakiomännästä ei tietoa onko .84 vai .85.
minivvv
Liittynyt:
13.8.2009 20:31
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut minivvv » 10.10.2013 7:24

Driver7 kirjoitti:Olis nyt muutama kysymys. Eli viittaako heikko tyhjäkäynti ja nyt kokoajan voimistuva särinä vaihtokunnossa olevaan mäntään? Sitte toinen, että mistä kannattaisi tilata mäntä, kytkinlevyt ja jouset? Ja tuliko vakiosylinteriin 39.84 vai .85 millinen mäntä?

mulla huomas männänvaihoin parhaiten sillä että ei jaksanu enää käyä tyhjäkäyntiä ollenkaa, heti sammu :lol: vaihoin männän ni löyty heti tyhjäkäynti :D
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 10.10.2013 8:46

Heikko käynnistyvyys ja tyhjäkäynti saattaa johtua männästä.
Yleensä tuntuu myös paljon laiskemmalta kuin uudella männällä jos on paljon ajeltu, kyllä sen vaihtokunnon huomaa.
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Driver7 » 10.10.2013 18:46

Se särinä ei sitten johtunutkaan moottorista. Kuului lämpöraudan ruuvista joka oli löystynyt. Sitä en kyl tajua miten siitä ei kylmänä kuulunut särinää :D

Heikko tyhjäkäynti voi johtua säädöistä, mutta en kyl ymmärrä miten toi voi käydä rikkaalla, mutta sitten tyhjäkäynnillä kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä, joka viittaisi laihaan seokseen. Lämpimänä käy tyhjäkäynnilä hyvin ilman sammumista.

Tehojen häviämisestä en osaa oikein sanoa. Ei se ainakaan niin pirteästi enää mene kuin viime syksyllä, mutta johtuu varmaan siitä, että noihin "tehoihin" on jo tottunut sen alkukäyrän kurin irrottamisen jälkeen.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut nevssons » 10.10.2013 21:56

Driver7 kirjoitti:Heikko tyhjäkäynti voi johtua säädöistä, mutta en kyl ymmärrä miten toi voi käydä rikkaalla, mutta sitten tyhjäkäynnillä kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä, joka viittaisi laihaan seokseen. Lämpimänä käy tyhjäkäynnilä hyvin ilman sammumista.


Katsos kun siinä kaasuttimessa on erikseen säädöt eri asennoille. Helposti voi käydä rikkaalla täyskaasulla vaikka osakaasu olisikin laihalla. Näin itseasiassa on lievästi syytä ollakkin. Kohtuudella.

Tuo tyhjäkäyntipiirihän on sitten aivan oma juttunsa ja siihen ei vaikuta hiiren pieruakaan pääsuuttimen koko. Neulan asennolla on omien havaintojeni mukaan pieni vaikutus ihan järjestäänkin, mutta silti tyhjäkäynti säädetään erikseen.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Driver7 » 11.10.2013 15:08

Juu kyllä suurinpiirtein tiedän noi kaasuttimen säätämisen vaikutukset, mutta tuntui vaan oudolta, että kävisi siellä tyhjäkäynnillä laihalla. No täytyy pyöritellä seos- ja ryhjäkäyntiruuvia ja testata auttaako miten paljon.
Mich
Liittynyt:
20.9.2013 21:01
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Mich » 16.10.2013 10:55

Taitaa olla moottorin laakereiden vaihto edessä, hommasin tuossa uudet kytkinlevyt ja jäykät jouset, huomasin siinä kasatessa että kytkinasetelmahan pääsee heilumaan, ei kait pitäisi olla normaalia?

Kasasin kuitenkin läjään ja nyt olen käytellyt, kuuluu ihan selvästi kytkinkopan sisästä sellasta kahinaa kautta rahinaa, kovilla kierroksilla täristää niin maan mahdottomasti, johtuskohan just tästä kytkimen klapista.

Petilaakereissa ei ainakaan tuntunut olevan klappia, mutta jos magneetosta ottaa ja varovasti pyörittelee, huomaa sellasen pienen klapin pyörimissuunnassa, mietin oisko kiertokangen laakereissa välystä, voihan sen verran kyllä männänrenkaatkin antaa periksi.

Saako tuon koneen purettua siten, että vaihderataspaketit ja siirtäjä pysyisi yhdessä nipussa, ettei tule sitä ongelmaa jotta kasatessani en saakkaan noita osia oikealla tavalla läjään.
Mich
Liittynyt:
20.9.2013 21:01
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Mich » 16.10.2013 11:59

Käynnistyspolkimesta?
Siis kuuluuko sen käynnistyspolkimen rattaan takapuolella olevan jousen pään mennä siihen loveen vai sen alapuolella olevaan reikään, kun itselläni jousen pää on n.70 asteen kulmassa (vääntynyt ?) ei kyllä saa menemään siihen reikään, loveen kyllä menee, ja toimii kuitenkin.
minivvv
Liittynyt:
13.8.2009 20:31
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut minivvv » 17.10.2013 7:27

onko kellää mitää havaintoo mitoista sille kartiolle joka on rabasan putkissa? ei jaksais käyttää irti vakioputkee että tiiän millasen holkin teen noxiin.. :roll:
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut .Juho » 19.10.2013 17:03

kestääkö tää top performancen kampiakseli minkä verran heppoja ja kierroksia?
pitäis kestää ainakin se 12,000rpm ja 17-20hp.

http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... s-spy.html

scootfastilla ~90€. :D
buubaa
Pyörä:
Peugeot XPS Enduro 70cc -05
Liittynyt:
21.9.2008 19:13
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut buubaa » 12.11.2013 16:02

Mikähän on vanhan mallin rabasassa vikana kun vaihdepoljin liikkuu todella paljon? Vaihteet kyllä menee päälle mut vaihdeväli ihan järjettömän iso.
Roxi myynnis http://www..com/yamaha/aerox/889453 !
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Zande » 14.11.2013 0:37

Buubaa, olet siis verrannut muiden mopoihin, että liikkuu epätavallisen paljon? Ettei vain johtuisi kulumisesta..?
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut .Juho » 15.11.2013 18:30

mitä täytettä vois laittaa noihin läppäventtiilin kierteisiin, kun pitäis saada pienemmät pultit siihen.

saisin sitten vforce 3 menemään tohon derpiiin. :D

mut laitan ne koneremontin (pitää ottaa vähän lastua lohkoista, niin istuu paremmin/laittaa 3mm koropala) yhteydessä, kun muutenkin remontoin koko pyörän vanteista katteisiin.

ja mitäs tolle moottorille vois nyt tehdä, kun kuuluu kolinaa ajon aikana. kampikammion läpi ilmeisesti mennyt sylinteriin kivi(ä) ja sylkän alareunassa näkyy sellainen kolhu, jonka on voinut aiheuttaa esim. pieni kivi tms. edellinen omistaja ajellut ilman ilmanputsaria... :roll:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista