Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut ramba__ » 18.4.2012 18:03

Noihin orioneihin saa suoraan sopivia 125cc koneita, sähköineen, kaasareineen ym. Mutta hinta on ihan kiva..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
First Gear
Paikkakunta:
Asia, jota tuskin koskaan saat tietää.
Liittynyt:
21.1.2012 14:53
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut First Gear » 18.4.2012 18:11

Ja mikä on se hinta? :D
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 18.4.2012 18:22

Ei kyllä ole oikee topic, mutta eikös noissa oo joku kiinan kopio mankitype kone? Niitähä ny saa ties minkä hintasia, kokosia ja tehosia.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut ramba__ » 18.4.2012 18:52

Ei noissa ole edes mankin tyylinen kone vaan pystysylinteri.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
J3rSu
Pyörä:
CH Racing WSM
Liittynyt:
13.6.2009 2:25
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut J3rSu » 18.4.2012 20:54

Dumppi95 kirjoitti:


No tuo itseasiassa voisi ollakin tuohon Replicaan kun tuolla oli toinen mäntä sitten Revolutioniin ja PataNegraan. Onko kellään täällä mitään kokemusta tuosta Dam-Sport-nettikaupasta? Kestääkö sieltä kuinka kauan että tuotteet tulee perille asti vai tuleeko ollenkaan? Ja millaiset maksuvaihtoehdot siellä mahtaa olla? Ranskaa en itse ainakaan ymmärrä ja kielivaihtoehtoja tuolta en löytänyt.. :D


Ihan luotettava kauppa on, olen muutaman kerran tilaillut tuolta. Toimitusaika on yleensä vähän yli viikon.
Maksuvaihtoehtoina on ainakin Paypal ja ihan normaali lasku, missä lähettävät sulle tilinumerot sun muut ja maksat sinne. Kielen voit vaihtaa siitä oikeesta yläkulmasta, tosin kääntö tapahtuu suoraan Google Translatella niin ovat käännökset kyllä sen mukaisiakin. :D
Dumppi95
Pyörä:
Yamaha DT 50r -06 -EX-, Aprilia RS 125 -01 -EX-, Kinroad Windbell-kiinanskootteri (stunttipeli)
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
18.11.2009 21:27
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Dumppi95 » 18.4.2012 22:48

Kiitokset sulle J3rSu avusta, ite olin jo toivon melkein heittäny uudesta männästä kun Gearpartsilta sanoivat että Hebo ois lopettanut tuotteiden teon mutta tuolla vielä mäntiä sentään on. :)
miksuhh
Liittynyt:
13.7.2009 22:30
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut miksuhh » 19.4.2012 22:29

Kertokaahan viisaammat, itse kun en löytänyt. Että mistäisi saisi AM6 Metrakit Pro Race 50ccn tiivisteet tilattua? :lol:
Koneremontteja (derbi, gilera, aprilia) , kysy
http://www.motot.net/talli/osat/id53967/
Simo Luoma
Pyörä:
Derbi Senda R extreme 2004
Liittynyt:
21.8.2010 19:56
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Simo Luoma » 22.4.2012 16:32

Kun otin tuon Airsalin irti ja tuosta takahuuhtelusta on näköjään pikku palanen irti niin voiko sitä huuhtelua vain viilata sen verran isommaksi? Kun ajattelin ettei männänrengas sitten nappaisi siihen pikku koloon, hioin sitä nyt vähän hiomapaperilla mutta voiko sitä ottaa ihan kunnolla pois ilman että huuhelut menevät sekaisin? Palanen on n.2mm pitkä ja n. 1-1.5mm leveä. Mäntä ja männänrengas olivat kuitenkin ihan kunnossa,en tiedä onko tuo sitten koko ajan ollut irti tuo palanen vai onko lähtenyt ihan äskettäin.
Derbien hajoamisella on huomattu olevan monia terveyshaittoja kuten masennusta, ärtyneisyyttä, vitutusta, tupakanhimoa ja alkoholismia.
Ostetaan vaijeriryyppy Dellorton PHBG kaasariin, saa tarjota.
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut KarsTa » 22.4.2012 17:12

kuvaa ite vauriosta ?
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Simo Luoma
Pyörä:
Derbi Senda R extreme 2004
Liittynyt:
21.8.2010 19:56
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Simo Luoma » 22.4.2012 20:04

Tuossa, vähän paska kuva kun jotenkin helskutin vaikea saada kunnollista kuvaa tuolta sisältä, aina joku liikaa tai liian vähän valoa. Toivottavasti saatte edes vähän selvää:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Derbien hajoamisella on huomattu olevan monia terveyshaittoja kuten masennusta, ärtyneisyyttä, vitutusta, tupakanhimoa ja alkoholismia.
Ostetaan vaijeriryyppy Dellorton PHBG kaasariin, saa tarjota.
jallon^
Pyörä:
Hyena evo Tpr 80cc, Derbi senda xtreme 04
Liittynyt:
13.3.2012 23:12
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut jallon^ » 22.4.2012 20:40

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=820H0331 Käykö tuo ylikokomäntä metrakit handmadeen vanhanmallin rabasaan?
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 23.4.2012 16:19

Reetuhai2 kirjoitti:Minkäs takia melkee kaikki sitte sanoo että Airsalin kanssa Noxi on hyvä? Vääntövehkeitä kummatki.


Sen takia että kaikki ei ymmärrä että mopossa kierrokset=vääntö. Ei siinä mopossa mitöön "vääntöjä" ole jos jotai 10-11k kierrätät jollai airsali enox yhdistelmällä. Eikä tehojakaan saa jos ei oo kiekkoja.

Nää airsal ja enox on suht turhii hankintoja paitsi et jos haluu vähä enemmän tehoja ku vakiosylkkä. Jos vääntöö haluat nii osta sit jotai highend kamoja tai isompi pärrä.

PS. Vaikka se noxi tai leovince saa piikin aikasemmin , ei niis mitään merkittäviä "alavääntöjä" oo. Tekee vaa parempi koneelle noi ku ei kierrätä/kuluta konetta yhtä pahasti.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Gogge » 23.4.2012 16:55

Täh? Nyt taitaa joku olla kuutamolla. Kierrokset=vääntö? Jos sun mopo kiertää 15t rpm niin sillon on hyvät väännöt? Jos mopossa on yläkiertoinen putki ja pytty = ylä vääntöinen. Jos taas alakiertonen putki ja pytty = ala vääntöinen. Ei se välttämättä väännä hyvin, vaikka naukus miten helvetisti. Ja mites vaikka 300cc (2t) vääntää paremmin kuin se mopo, joka kiertää paljon enemmän, ja huipputehot isommilla kiekoilla? Ei se nyt tainnut mennä ihan niin että kierrokset = vääntö.. tai ymmärsin asiasi väärin.

Ja noxissa ei ole hyvät alaväännöt? Väität että tk on paremmat väännöt kun sillä kone kiertää enemmän?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Simo Luoma
Pyörä:
Derbi Senda R extreme 2004
Liittynyt:
21.8.2010 19:56
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Simo Luoma » 23.4.2012 17:29

Tarkoitti varmaan lähinnä sitä ettei mopossa nuita "alavääntöjä" ole oikeastaan millään putkella eli siis piikin alta ei vedä yhtään sama mikä putki siellä on. Ja eihän sen 300cc krossin tarvikkaan kiertää yhtä paljon kuin mopon koska sen tehon saa vähemmilläkin kierroksilla mikä säästää konetta aika reippaasti, kyllähän ne toki kulkisi varmaan aika rivakkaasti jos nekin jotain 14000rp/m kiertäisi.
Mutta tuohon omaan ongelmaan, kuinkahan paljon tuota takahuuhtelua sittne uskaltaa avartaa alaspäin ettei aukea sitten liian aikaisin? Kun en tiedä uskaltaako sitä ottaa tuon palikan verran mutta pelkään kyllä männänrenkaan puolesta sillä tuntui vähän vastusta aina kun polkaisi (siis ei tavallisia puristuksia vaan juurikin sitä että mäntä jää kiinni)
Derbien hajoamisella on huomattu olevan monia terveyshaittoja kuten masennusta, ärtyneisyyttä, vitutusta, tupakanhimoa ja alkoholismia.
Ostetaan vaijeriryyppy Dellorton PHBG kaasariin, saa tarjota.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 23.4.2012 17:40

Enkä nyt tarkottanu, että 70cc Airsal+Noxi tuo heti 500Nm väännön, vaan meinasin, että kun Airsal on enemmän vääntöpytty, eikä kierrospytty. Kuten myös Noxi. Ja jos sylkän tehoalue on paljon alempana kun putken, niin eihän siinäkään taas oo mitää järkee. Pitäähän niitten tehoalueitten osuu kohallee, että saa tehoa kunnolla ulos.

Ja kaikilla nyt tuskin on varaa ostaa niitä High-End virejä siihen Derbiin, ja huoltaa sitte 1-2tkm välein. Kun jollekkin perus tehari+laisak 70cc, isompi kaasari setille riittää ihan vakiokampura yms. Tarvii vähän osaa kaveriks. Ja kuitenkin tehoa saa ihan erilailla kun jostain vakiopytystä ja kurittomasta putkesta.

Yleensä kun jonku laiskan 70cc:n tai teharin hankkijat haluu kuitenki pitää sen huoltovälin järkevänä, ja säilyttää luotettavuuden. Myös kun johonkin mopoon riittää hyvin se perus 70cc+tehari+kaasari, että huiput on siellä satasen paikkeilla, ja matka-ajoo pääsee ripeempää ilman että kone huutaa kuolemaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista