Wabis
- Liittynyt:
- 18.7.2012 17:43
Mikähän on riejussa kun sylkee öljyä änkän päästä? Enox kiinni ja 100 suutin, kulkee hyvin mutta ajon jälkeen huomaa että änkkä ihan mustana vaikka se olisi ollut puhdas ennen ajoa. Öljypumpun katoin ja siinä oli säädöt kohillaan. Tulppa on 9 lämpöarvolla.
VictorH
- Pyörä:
- Honda cbr f2 stunt, Yamaha dt 70 stunt, keeway matrix 50
- Liittynyt:
- 1.10.2010 14:51
onko vaiheistoöljyt kadonnu?
Wabis
- Liittynyt:
- 18.7.2012 17:43
Itseasiassa on. Elikkä joku stefa nähnyt parhaat päivänsä? Millaneinen homma sen vaihtaminen on?
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Juu eli kampiakselin stefa vuotaa kytkimenpuolelta.
Kytkinkoppa irti, kampiakselista rattaat irti ja stefa vaihtoon, helppo homma.
miiggz
- Pyörä:
- Honda FMX 650
- Paikkakunta:
- salo
- Liittynyt:
- 11.8.2009 20:22
Älkääs heti alkako kytkinpuolta aukomaan, riejuissa tyyppivikana tuo öljyn sylkeminen. Stefan vaihtoon kannattaa ryhtyä vasta kun huomaat että ei ota yläkierroksia ja vaihteistoöljyä hupenee.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Juurihan hän sanoi, että lootaöljyä on hävinnyt.
jorma munankeitin
- Liittynyt:
- 14.4.2013 18:46
Vaihdoin vaakaminarelliin (ilma) airsalin 50 sylinteri sarjan ja tulpan, koska vakio leipo kiinni. Nyt kun vehkeen polkee käymään niin käy ehkä hieman epätasaisesti ja muutaman sekuntin päästä kaasu "hirttää" nousee korkealle itsestään.... itse olen putsannut kaasarin, tarkastanut ettei imuvuotoa ole, kaasuvaijerissa ei ole mitään vikaa ja kaasarin säätöjä vähän hakenut
kyseinen vehje on siis: aeon cobra 50 mönkiä
virejä ei oikeestaan ole mitään
suutin vaihdettu 90
tuorevoitelu otettu pois käytöstä ja tankissa 4-5% seos
Wabis
- Liittynyt:
- 18.7.2012 17:43
miiggz kirjoitti:Älkääs heti alkako kytkinpuolta aukomaan, riejuissa tyyppivikana tuo öljyn sylkeminen. Stefan vaihtoon kannattaa ryhtyä vasta kun huomaat että ei ota yläkierroksia ja vaihteistoöljyä hupenee.
Mitähän öljyä se sitten on mitä se sylkee? Onhan yamahassa ja pössöissäkin sama kone? Ihan vaan kiinnostuksesta kysyn että miksi niin tekee. Kun tarkemmin ajattelen niin onhan toi aina vähän sylkenyt öljyä , tosin nyt huomattavasti enemmän joten epäilen stefaa.
varpaat_suussa
- Liittynyt:
- 2.6.2012 12:21
Yleensä 2-tahtipelit sylkee palamatonta 2t öljyä sieltä, mutta jos kerta vaihteistoöljyä on kadonnu ni voi hyvinki se stefa kusta.
Alluoskari
- Liittynyt:
- 28.6.2012 2:44
Mikä vois olla Apriliassa (2005 rx) kun sammuu heti jos antaa kaasua mutta ilman kaasua pysyy käynnissä hyvin. Ryypyn kanssa myös toimii nätisti, kiekat nousee ryypyllä tyhjäkäynnillä. 0 km sitten vaihdettu pytty, mäntä ja tiivisteet. Välillä oon saanut ajettua joku 100 metriä mutta sitten ei taas pysy käynnissä jos antaa kaasua. Kaasarin puhdistin ja tarkistin ettei oo imuvuotoa. Puhdistuksen jälkeen kävi hyvin ja pystyi antamaan kaasua ilman että sammmui. Ajoin joku 100 metriä ja taas tuli sama ettei voi antaa kaasua tai sammuu. Irrotin kaasarin taas muttei näyttäny olevan mitään likaa.
Apuja kiitos!
.
VacuumCleaner
- Pyörä:
- mh furia max
- Liittynyt:
- 24.6.2012 17:59
VacuumCleaner kirjoitti:(LINKKASIN TÄN SUUTINKESKUSTELUSTA TÄHÄN KU SIELLÄ EI TUU VASTAUKSIA)
terve .. otin tossa mh furiastani putken kurin pois ja laitoin aluksi 88 suuttimen ja se oli semmone krrrrrrr... krrrrrrr.. krrrr.. , sitte laitoin 85 ja se oli oikeestaan samanlainen semmone krrrrrr.... krrrrrrr... ja ei kulkenut/ "auennut" yhtään . eli nyt en oo iha varma että pitäiskö saaha isompi vai pienempi suutin ja ois hyvä jos joku vois sanoo jonku koonki .
joo ja mopon vakio suutin oli 65 . Pikasia vastauksia kiitos !!
edit. joo rupesin tossa pähkäilemää tosta suuttiesta että liian isoha se on vaikka en ite oikee uskokkaa mutta joo ostan huomenna 82 sen ni eiköhä sitte rupea toimimaa
edit2. äske laitoin 82 ja oli yhtä huono tai huonompikin .. ku en usko sittenkää että tarttee pienempää kun mulla oli kurillisena 78 (paitsi kuriin joutu poramaan reiän). eli se ei ota kunnolla kiekkaa vaa pelkästää röpeltää ja ei kule yhtään jos joku ystävällinen vois nytten neuvoa ni olisin erittäin kiitollinen !!
edit3. tänää laitoin 80 suuttimen ja ihan samallainen .. ku siinä on vähä liian pienen ja liian ison suuttimen oireita .. mutta suurimmaks osaks vaa röpeltää ja ei kule yhtää noh huomenna koitan sitte 92 .....
edit4. laitoin tossa sen 92 ja oli iha samallainen röpeltäjä mutta nyt huomas että oli vähä liian iso ku savutti aika paljo .. mutta sitä ihmettelen tässä nytte että ku oon koittanu nyt 80, 82, 85, 88, 92 ja kaikilla on ollu samallaine, röpeltää ja kulkee iha paskasti .. sen huomasin tosta 92 sesta että hyyty ylämäkee ... eli nyt oikeesti niitä vastauksia kiitos ku en enää oikee keksi mitää !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JATKOA joo eli tossa ylempänä kaikki mitä on tullu nyt koitettua + nytte on tullu koitettua vielä enemmänki kaikkea: neulaa oon säätäny sillee että on ollu ylimmässä, keskimmäisessä ja toisiks alemmassa ja keskimmäisessä toiminu "parhaiten" ja tällä hetkellä onki neulan sokka keskimmäisessä ja suutin on 80 mutta EDELLEEN RÖPÖTTÄÄ JA ON YHTÄ HUONO
noh, nytte koitan vielä aineki 78 suuttimella ..
edit. juu testasin tota 78 ja oli tähä mennessä ehkä paras
testaan huomenna 75 ni sillä saattais ehkä toimiakki
Juupezi
- Liittynyt:
- 1.3.2013 23:06
Joo, elikkäs mopona on vuoden 03 rx ja ongelma o sellanen että kun polkasin käyntiin ja lämmittelin hetken aikaa, niin kuului koneesta kova ja epämukava ääni (en osaa oikein kuvailla, mutta kohtuu kovaa se ainakin kuulu). Samalla ketjut ilmeisesti kiristy aina ku ääni kuulu (kaverin mukaan, en itse nähnyt). Mopo oli vapaalla. Pytty on avattu eikä oo naarmuja missään, eikä alakerrassakaan pitäis olla mitään, ku just 3000 - 4000 km sitte laitettiin ja muutenki poljin liikkuu hyvin, eikä tunnu mitenkää ihmeelliselt.
edit. Unohdin mainita, et ainakin paikoillaan ollessa vaihtaa vaihteet ihan ok, ei tarvii väkisin painaa.
bevekki
- Liittynyt:
- 5.4.2012 17:11
Sitkeemmät öljyt tekee sitä että ketjut kiristyy kun öljyn liike pyörittelee rattaita.
Jos ääntä ei ilmene enää niin kovaa ajoa.
Porukka vois sanoo mitä öljyä käyttää ennenkuin stefoja vaihtelee.
2T BIKE ja mixit yms aiheuttaa sitä että sylkee, vakiona.
2Fast4You
Aosod
- Liittynyt:
- 13.8.2012 22:05
Nostetaas nyt oma kysymys ku sivu vaihtu ja hävis tonne
Doddiih elikkäs eturattaan vaihdon jälkeen mopo ei ota kierroksia vaihde päällä.Tyhjäkäynnillä ottaa hyvin kierroksia ja alhasilla kierroksilla vielä kulkee 1. vaihteellakin.Kakkosvaihteelle ku vaihtaa nii hyytyy kokonaan eikä meinaa mennä eteenpäin.Alla vähän tietoja moposta jos auttas.
Malli: Gilera smt 05
Putki: MK Thrower
Välit: 14-65(takarattaasta en oo varma ku en muista) ja 12 oli ennen vaihtoa.
Suutin: 70 kait, talvella koitin 78 ja 82 eikä toiminu ollenkaan joten nyt siis sen takia noin pieni mutta tosiaan ennen rattaan vaihtoa toimi hyvin.
Alluoskari
- Liittynyt:
- 28.6.2012 2:44
Alluoskari kirjoitti:Mikä vois olla Apriliassa (2005 rx) kun sammuu heti jos antaa kaasua mutta ilman kaasua pysyy käynnissä hyvin. Ryypyn kanssa myös toimii nätisti, kiekat nousee ryypyllä tyhjäkäynnillä. 0 km sitten vaihdettu pytty, mäntä ja tiivisteet. Välillä oon saanut ajettua joku 100 metriä mutta sitten ei taas pysy käynnissä jos antaa kaasua. Kaasarin puhdistin ja tarkistin ettei oo imuvuotoa. Puhdistuksen jälkeen kävi hyvin ja pystyi antamaan kaasua ilman että sammmui. Ajoin joku 100 metriä ja taas tuli sama ettei voi antaa kaasua tai sammuu. Irrotin kaasarin taas muttei näyttäny olevan mitään likaa.
Apuja kiitos!
.
Ei taida saada bensaa kun on tulppa ihan kuiva vaikka on jonkin verran käyttänyt tyhjäkäynnillä ja kerran kaks sain ajettua sen parisataa metriä. Ihmetyttää vaan miks ei saa bensaa kun kaasarikin on puhdas.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista