Juuso___ kirjoitti:Osaako joku sanoa mikä voi betassa olla, kun vaihteistoöljyt pääsee jostain kampikammioon ja palavat pois ja pakoputkesta nousee järjetön valkoinen savu ja haju aivan hirveä... Lohkojen välissä uudet silikoonit, kampuran kytkimen puolen stefa ja o-rengas uudet ja silti sama homma edelleen...Stefa on nyt tasainen sivu kampikammioon päin kuten vanhakin oli, onko oikein?
Ootko varma että on vaihteistoöljyt mitkä palaa. Ettei olis jäähdytysnesteet mitkä palaa ja aiheuttaa valkoisen savun. Kannattaa ne kannenkin tiivisteet vielä tarkistaa.
Kehtaatko linkata sen kiksin jännitysvideon? Kiksi muuten menee ihan löysäksi ja lähes pohjaan ajaessa, joutuu pitämään sen jalaalla kurissa En ole vieläkään saanut öljysäiliötä pois kun on niin tiukassa välissä se ruuvi..
Nyt sai sen irti!! Hyvät paikat on onkia sokkaa mutta ei vaan löydy:( kuulostaa kyllä siltä että se on siellä alhaalla. Vinkkejä? Omat taidot ei nimittäin riitä kampikammion avaamiseen.
viluza: Jos 19. on se pallo siellä kahden tapin välissä, niin kyllä se kannattaa pitää siellä/hankkia jos se on hukkunut. Se pallo toimii laakerina niiden kahden tapin välillä
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
kertokaapas mikä vika konneesa ku kasattiin kone ja kokeiltiin toimmiko vaihteet ja ne toimi hyvin mutta sitku laitoin koneen paikoilleen ja laitoin koneen käyntiin mutta enää sillon ei vaihteet toiminu. Ja sitku vaihde poljinta painoi niin se meni alas päin mutta vaihde ei mennyt päälle.
Kuinka kova homma on remontoida kytkin? Eli kytkinlevyt, välilevyt ja jouset, samalla jos kytkinkruunussa hakkaumia niin ne hiota pois. Pitääkö tätä varten öljyt ja jäähytysnesteet valuttaa pois? En ole ennen rempannu kytkintä niin joku ohje olis myös varmaan ihan kiva. Kun on vaihe päällä ja kytkin ylhäällä niin veto jää vielä vähän päälle, kierrokset laskee ja joskus meinaa liikkua jonkin verran.
juu kaikki litkut pois ja kytkinkopasta hilppeet irti ja koppa irti.. sitte avaat muutaman ruuvin ja mutterin ja selvität vahingot jne korjaat ja pakettii ei oo hirveen haastavaa
Pitääkö moottori irroittaa rungosta? Jos pitää niin huollan varmaan vasta ens talvena. Ja muutenki pitäisi varata rutkasti aikaa kun olen ensikertalainen ja muutenki kuumottaa se ajatus että pitäisi kone avata. Olen kyllä korjannut skoottereita ja sykeröä/PV:eitä mutta ne on sen verran helpompia laitteita.