Jarrutopic

sxboy
Pyörä:
Aprilia sx 07
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
1.9.2010 21:51

ViestiKirjoittanut sxboy » 19.3.2011 2:10

löytyiskö keltään neuvoja miten saaha jarruun lisää tehoa kun on nyt vaihettu uuet palat uus jarrusatula ja ilmattu niin hyvin ettei jarrussa voi olla ilmaa ja jarrulevyn pesin tossa vielä jollain jarrunpuhdistusaineella mutta jarrussa ei oo ollenkaan tehoa.
Spargplug
Liittynyt:
21.10.2008 16:38

ViestiKirjoittanut Spargplug » 19.3.2011 10:22

sxboy kirjoitti:löytyiskö keltään neuvoja miten saaha jarruun lisää tehoa kun on nyt vaihettu uuet palat uus jarrusatula ja ilmattu niin hyvin ettei jarrussa voi olla ilmaa ja jarrulevyn pesin tossa vielä jollain jarrunpuhdistusaineella mutta jarrussa ei oo ollenkaan tehoa.
Aika monissa jarrukahvoissa on tuollainen mutteri, josta saa säädettyä kuten vaikka http://www.supermotocenter.fi/Webshop/images/70231_1010_bd6.jpg
mirozio
Pyörä:
yamaha dt 50r
Paikkakunta:
hämeenlinna
Liittynyt:
18.3.2009 22:22

ViestiKirjoittanut mirozio » 19.3.2011 11:54

Spargplug kirjoitti:
sxboy kirjoitti:löytyiskö keltään neuvoja miten saaha jarruun lisää tehoa kun on nyt vaihettu uuet palat uus jarrusatula ja ilmattu niin hyvin ettei jarrussa voi olla ilmaa ja jarrulevyn pesin tossa vielä jollain jarrunpuhdistusaineella mutta jarrussa ei oo ollenkaan tehoa.
Aika monissa jarrukahvoissa on tuollainen mutteri, josta saa säädettyä kuten vaikka http://www.supermotocenter.fi/Webshop/images/70231_1010_bd6.jpg

mistäs tiiät et tarkotti etujarrua :roll: ....mutta itelläkin oli sama onglema että ei oikeen tahotunut alkuun pysähtyä mutta autto kun paino vähän jarrua niin että laahas levyihin vähänmatkaa.
^^ostetaan käppäri-setti, lähetä yvtä jos löytyy ylimääränen!!^^
Spargplug
Liittynyt:
21.10.2008 16:38

ViestiKirjoittanut Spargplug » 19.3.2011 12:03

mirozio kirjoitti:mistäs tiiät et tarkotti etujarrua :roll: .....

En tidäkkään, mutta takajarruissakin on yleensä tuollaiset säädettävät tapit, tai jos ne on sokalla kiinni niin sitäkin voi silti säätää vaikka prikoilla.
sxboy
Pyörä:
Aprilia sx 07
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
1.9.2010 21:51

ViestiKirjoittanut sxboy » 19.3.2011 21:39

kyse on takajarrusta mut oon pistäny sen nii tiukalle ku sen voi laittaa mut ei silti oo minkäälaist tehoo.
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 21.3.2011 17:06

sxboy kirjoitti:löytyiskö keltään neuvoja miten saaha jarruun lisää tehoa kun on nyt vaihettu uuet palat uus jarrusatula ja ilmattu niin hyvin ettei jarrussa voi olla ilmaa ja jarrulevyn pesin tossa vielä jollain jarrunpuhdistusaineella mutta jarrussa ei oo ollenkaan tehoa.

Uusilla paloilla kestää yleensä jonku aikaa ennenkuin alkavat ottaa paremmin. Mutta mulla on hieman samantapanen ongelma, paikallaan tuntuu melko tiukalta, saa kuitenkin lähes pohjaan kun vetää kunnolla, ja jarruttaessakin lähes pohjaan. Jarru on tosi raskaskäyttönen. Tehoa pitäs saada lisää. Koitin vähä hioa jarrupaloja mutta ei oikeen tunnu auttavan. Koitin ilmatakki vielä mutta ei tullut ilmaa? Jarrupalat jäävät myös hieman laahaamaan, mutta mäntä palautuu kyllä ja palan ja männän välille jää pieni rako. Mitähän kokeilis? Vaikuttaako kulunut levy paljon jarrutehoon?
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 24.3.2011 20:44

Onnistuisko laittamaan kaksi jarrusylinteriä takajarrulle, molemmat samoilla nesteillä toimimaan eli samalta työsylinteriltä paineet? Antaa varmaan liian vähän painetta?
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 24.3.2011 22:22

Lähes satavarmasti tarvitsee jämptimmän pääsylinterin, mutta miksi ihmeessä haluaisit kaksi erillistä satulaa?
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 24.3.2011 23:18

Eteen tulee vierekkäismäntäinen satula joten jää yksi ylimääräiseksi, ajattelin sitten jos olisi saanut taakse laitettua kaksi, erilaista nääs :)
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08

ViestiKirjoittanut M-65 » 26.3.2011 12:23

Mikäs mahtaa jarrussa olla kun jarru teho on todella pieni. Poljin menee ihan alas mutta himmaa ihan vähän vaan vauhtia.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 26.3.2011 13:28

Jarrunesteet vähissä? Ilmaa jarruissa? Jokin tiiviste vuotaa? Jarrupalat kuluneet tai muutenvaan paskalaatuset tai ovat saaneet öljyä eivätkä sentakia enää pidä?
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08

ViestiKirjoittanut M-65 » 26.3.2011 14:49

Ilmattiin jarrut ja nyt toimii taas
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 26.3.2011 16:28

Mutta juu,pitää tehdä liitosletku ja suunnitella asennus valmiiksi,sitten vaan testaa tuolla vanhalla työsylinterillä, sitten ostaa isompaa jos tarvitsee :)
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Haageni
Pyörä:
Rieju rrx -06
Liittynyt:
5.12.2010 0:47

ViestiKirjoittanut Haageni » 27.3.2011 14:51

Etujarrun männät olis jumissa ja kuhan kerkeän nii varmaa kompressorilla käytän niitä pois paikoltaa. Vaa pitääkös ne männät sitte rasvata jollaki vai kuivanako vaa sisään ?
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 27.3.2011 22:11

Öljyä jos pyöräyttää vähän tiivisteeseen niin on hyvä, vasukka pistää kumin aikamoiseksi räkäklöntiks :D
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista