Tarttet ainakin perus remonttityökalut, hyvän rauhallisen mestan jossa voi tehdä ja reilusti aikaa. Lisäksi mielellään avuksi joku kaveri joka on joskus remontoinut mopoja / jotain muita härveleitä. Homma pitää tehdä hätäilemättä ja rikkomatta mitään. Jos voimaa / vasaraa / vastaavia käytetään, pitää se tehdä harkiten.
Muistinvarainen perusohje:
Ennen muita toimenpiteitä: jos olet epävarma muististasi, ota paljon valokuvia. Puhdista purkamasi osat sitä mukaa kuin irroitat ne ja laita järjestyksessä rasioihin. Lisäksi vielä rasioihin muistilappuja että muistat mikä osa tulee minnekin. Jokainen osa jonka otat koneesta pois menee myös takaisin. Koneessa ei ole turhia osia vaikka minäkin olen joskus luullut että siellä niitä on.
1. Katkaise ketjut ja irroita jarrupoljin sekä irroita sähköjohtojen liitin (sellainen kuin sattuu olemaan. sytkäjohto saa olla paikoillaan.)
2. Irroita pakoputki, kaasutin - imukaulayhdistelmä ja tuki pako- ja imukanava esim teipillä tai jollain nukkaamattomalla paperilla ettei koneen sisään pääse likaa. Lisäksi irroita kytkinvaijeri (kytkinkopan päällä olevaa kytkinvipua ei tarvitse irroittaa).
3. Tarkista että mitään ei ole unohtunut kiinni ja irroita koneen kiinnityspultit. Nosta kone pöydälle.
4. avaa magneetonkoppa ja alumiinipeltilätyskä koneen vaseammalta puolen, irroita vaihdepoljin ja eturatas. Irroita magneetto ja sähköosat ja kaikki muukin mitä sattuu irtoamaan (ei lohkonruuveja vielä).
5. Puhdista kone päällisin puolin huolellisesti.
6.Sylinteri ja kansi irti
7. Kytkinkopan iso muovimutteri irti. Kytkinkoppa auki. Kytkinkoppaan kiinni jääviin osiin ei tarvi koskea.
8. Kytkinkopan alta paljastuvat hilut irti
9. Lohkot auki ja laakerit vaihtoon. Tässä vaiheessa kannattaa olla tarkkana, sillä vaihteiston laakerit on rakennettu irtorullien avulla ja rullat tippuvat pöydälle kun lohkot avataan.
10. Nalle puchin galleriasta löytyy 4 vaihteisen puch motin kasauskuvia. Tai ainakin photobucket galleriasta.
Joku muu saa antaa ne ohjeet jotka unohdin.
-Beta