_rieska_
- Liittynyt:
- 13.4.2010 22:07
Käytä liittimet auki ja suihkuta sinne esim. wd40 tai muuta kosteutta syrjäyttävää/hapettumaa estävää ainetta. Tai sitten voi olla että johtoja on menny poikki esim. kaatuessa tai ihan vaan ajan kanssa ovat hiertyneet poikki. Eli aloita liittimien huollolla.
RiejuMRT10
- Liittynyt:
- 20.9.2012 18:06
sanokaapa mikä on vika, kun kylmänä toimii, ja lämpimänä ei?
kylmänä lähtee heti käyntiin, ja toimii normaalisti, mutta kun ajaa lämpimäksi, niin kipinä ja mittarilta häviää virta, mutta kuitenkin valot toimii polkiessa.
cdi/sytytyspuola, voisko jännitteensäädin vaikuttaa asiaan jotenkin? avain on kyllä katkenneena virtalukossa, mutta ei oo tähän asti vielä haitannu menoa.
EDIT: siis kyseessähän on Rieju mrt power up
Räsäprilia
- Pyörä:
- Aprilia RS50 -03
- Liittynyt:
- 8.6.2011 2:16
En nyt viasta tiedä, mutta miten voi olla mahdollista, että jos vedän 12v akulta johdon sulakkeen kautta, niin kierrättäessä johdolle tulee 16-17 volttia, ja tyhjäkäynnillä 12-13 eli normaalit lukemat? Luulisi, ettei vain akulta johtoa vedettäessä mitään jännitteensäätimiä tarvittaisi.
J*M
- Pyörä:
- Honda CBR 125
- Liittynyt:
- 15.4.2013 16:38
Mikähän mahtaa olla vikana kun lähdin ajamaan niin mopo ( orion a29b50m) pätki ja sammuili aina n500m välein ja lopulta sammui kokonaan eikä enää anna kipinää vaihdoin cdi boksin ja koitin 2 eri tulpalla ja johdot on tarkistettu. ?? olisiko puola syypää vai jokin muu???
naapuri
- Pyörä:
- peugeot xp street evo3, hyena evo, aprilia sx ja sr, honda monkey 93
- Paikkakunta:
- salo
- Liittynyt:
- 23.4.2012 21:47
J*M kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana kun lähdin ajamaan niin mopo ( orion a29b50m) pätki ja sammuili aina n500m välein ja lopulta sammui kokonaan eikä enää anna kipinää vaihdoin cdi boksin ja koitin 2 eri tulpalla ja johdot on tarkistettu. ?? olisiko puola syypää vai jokin muu???
kurkkaa puolan maadotus ekana. jos ei auta niin sitten toista puolaa.
ViTSi
- Pyörä:
- HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 26.10.2010 20:15
Mikä kumma nyt vilkkuja vaivaa? Laitoin nyt akun mopoon vihdoin talven jälkeen (en ikinä jaksanut sitä takasin laittaa kun ei jaksanut pakkasilla ladata) mutta nyt toimii hyvin voi käyttää sähköstarttia ja kaikkea.
Ainoa ongelma on että vilkut lakkaa toimimasta kun ihan vain pintakaasua antaa. Tyhjäkäynnillä vilkut toimii kumminkin. Jos on vilkku päällä ja lähtee liikkeelle ensin toimii normaalisti kun vauhtia ja kierroksia tulee lisää rupeaa vilkut pätkimään ja vilkkumaan epäsäännöllisesti kunnes lakkaa kokonaan toimimasta.
Mistä siis pitäisi ensiksi lähteä etsimään? Ajattelin jännitteensäätäjää kun kierroksia nostettaessa sitten joillekkin piuhoille ei osaakkaan antaa tarpeeksi sähköä..
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
Äkspee7
- Pyörä:
- Peugeot XP7 -12
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 15.10.2012 17:53
Eka "vika"
Vaihdoin taakse minivilkut ja vilkut toimivat moitteettomasti, mutta myöhemmin huomasin, että vilkkumis_nopeus oli muuttunut paljon nopeammaksi. Edessä on vakio vilkut ja takana minivilkut ja "tuninki" pikkutakavalo. Vilkut ovat olleet näin kiinni jo vuoden eikä ole hajonneet. Eli ainoa vika on se vilkkumisnopeuden kasvaminen. Voiko ongelma korjautua, jos laitan eteenkin samanlaiset minivilkut? Akku on 12V ja vakio- että minivilkut ovat tarkoitettu 12V akulle.
Toinen
Bensavalo syttyy aina, kun vauhti ylittyy mittarissa lukeman 58 eli tankki on täynnä ja silti se valittaa bensaa. Mikä voi olla kyseessä? Takuuhan mopossa on vielä puolivuotta, mutta ongelma on, että bensavalo vika ilmenee vain kun mopo on viritetty. Jos vien mopon viritettynä liikkeeseen takuu raukeaa samantien. Ennen on bensavalo toiminut ilman tämmöistä.
JA ajoin kolarin kevään alussa, jossa mittarist taittui sisäänpäin hivenen, liike EI vaihtanut mittaria vaikka vakuutusenhan pitäisi korvata kaiken. Voiko olla, että joku liitos on nyt vain huonosti?
Mopo on Peugeot XP7 -12
Olen kysellyt tätä tosi pitkään ja ei kukaan oo vastannu, joten voisiko joku ystävällinen ihminen autta mua tässä Iso kiitos auttaville
kalz17
- Pyörä:
- Rieju MRX 08
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.5.2012 15:46
Pitäs tulpanhattu vaihtaa ku entinen pilalla nii mitenkä tulpanhatun vaihto käytännössä tapahtuu, jos joku vois auttaa tietämätöntä ?
janter1
- Liittynyt:
- 27.10.2011 23:22
mitäköhän tapahtuu kun vetää sähköt suoraan staattorilta valoille? ilman minkäänlaista jännitteen säädintä? ja jos joku osaisi yksin kertaisesti selittää että minkä väriset piuhat pitää laittaa minnekkin jos haluaa valot toimimaan aivan normaalisti (kyseessä racing mallin aprillia rx vm 2004)
Vegemon
- Liittynyt:
- 25.6.2012 3:22
Tod.näk polttimet kärähtää.
JKaitala
- Pyörä:
- Yamaha Dt50
- Liittynyt:
- 22.3.2013 22:08
Hei !! kyse on mbk xlimit -04: stä, kun kipinää ei tule ja tulppa on kuitenkin ihan aineessa... Cdi otettiin yamaha dt -04: stä jossa oli kaikki johdot kärähtänyt joten voi olla ettei sekään cdi toimi. eli kun sama mopo kyseessä, niin cdi ja puola on samassa. Miten sais testattuu että toimiiko se cdi/puola. toivottavasti ei staattoris/magneetos oo vikaa ku ei mitään tietoo siitä. Voiko kyseinen vika johtua johdoista/liittimistä? akkua en ole käyttänyt nytten. kun polkasee nii valoja syttyy jne. joten ei kai sillon pitäis magneetos/staattoris olla vikaa?! kiitos vastauksista
Pateee_h
- Liittynyt:
- 6.7.2013 13:49
Mikä vikana kun mittari ei toimi, siinä lukee vaan jtn error tekstiä. Vilkut toimii sinällänsä mutta ne ei vilku vaan palavat. Mittarissa näkyy/palaa vain vilkku ja moottorinvikavalo. Sulake katottiin, oli palanut, vaihdettiin uusi samanlainen mutta ei auttanut.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
J*M
- Pyörä:
- Honda CBR 125
- Liittynyt:
- 15.4.2013 16:38
Vegemon
- Liittynyt:
- 25.6.2012 3:22
Ootko kattonut staattorin?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista