DerbiJäbä123
- Liittynyt:
- 22.3.2016 18:11
Elikkä Derbi DRD X-treme 2011 ajettu 13t km. Nyt laitoin jonkin aikaa sitten Leovince V6 tehoputken, mutta en oo säätäny kaasutinta uusiksi. Mopossa on rajoitettu CDI-puola. Ei tunnu ottavan oikeen aluksi kierroksia ja sillee pätkii mutta ku huudattaa jonkin aikaa ni ottaa iha kunnolla. Mikä mahtaa olla? Mietin myös että laittaisin tyhjennetyn vakioputken, kuinkaha paljo se antaa tehoja? välit on 11 ja 65, suutin 85
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Ei se anna kohta yhtään tehoja jos et pistä isompaa suutinta ja tapat konees. Osta suutinsarja ja pistä säätöihi.
Joozzii133
- Pyörä:
- Derbi mopo
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 31.10.2012 22:29
Mikä ois derbissä kun tietyillä kierroksilla röpöttää/pätkii ihan vähäsen, vika tuli aivan yhtäkkiä (tankkauksen yhteydessä?) Tekniikkaa airsalin reisinki 50cc ja täysin tyhjä vakiopytki, 14mm kaasari, 98 suutin, neula keskellä.
Kokeiltu uutta tulppaa, pesty ilmanputsari ja cdin johtoja käyty läpi
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Olisiko tankkauksen yhteydessä polttoainejärjestelmään päässyt roskia tai muuta sinne kuulumatonta? Avaa ja putsaa kaasari.
Joozzii133
- Pyörä:
- Derbi mopo
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 31.10.2012 22:29
Kaasari putsattu ja neulan laitoin keskeltä yhen laihemmalle, ei huomattavaa eroa
Joozzii133
- Pyörä:
- Derbi mopo
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 31.10.2012 22:29
Bensahana putsattu, uudet bensat laitettu ja suutinta/neulaa säädetty joka suuntaan eikä mitään vaikutusta
E1: Vika vielä tallella, sähköjä kateltu lisää ja kaasari putsattu uudelleen, vielä vähän pienempää suutinta kokeiltu ja neulan kanssa leikitty. Pätkiminen tapahtuu yleensä kolmosella ja sitä isommilla vaihteilla, ehkä jossain 5-6k rpm paikkeilla, ei ole kiekkamittaria niin paha sanoa tarkasti, juuri ennen 'piikkiä' kumminkin.
Hauskaa tästä tekee se että tänään toimi melkein koko päivän moitteetta, kertaakaan ei pätkyttänyt ja tuntui pelaavan muutenkin astetta paremmin, kuitenkin illalla kesken ajon vika tuli takaisin. Todellakin arvostaisin jos joku tietää mitä olisi vielä tehtävissä ja jakaisi tämän tiedon kanssani.
TheNikkoZ1
- Pyörä:
- Derbi Senda sm -03
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 14.8.2016 0:25
Voisiko joku auttaa/neuvoa vajaaälyista?! Ostin jokunen kuukausi sitten Derbi Senda sm -03 vuosimallia edustavan mopon, joka on toiminut melko moiteettomasti tähän päivään saakka. Mutta nyt totesin että vaihdatan koko pakoputkiston. Tilasin uuden putken (tässä linkki
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... -7300.html ) Asennettuani sen moponi vauhti laski 55Km/h mikä oli minulle ihan ok, mutta kiihtyvyys oli olematon ja ei tahtonut lähteä liikkeelle... Päivän sillä ajettuani menin Turun yöhön ja pysähdyin valoihin kunnes yht äkkiä mopon ääni muuttui ja vauhti ei meinannut nousta yli 20km/h tätä hetken pällisteltyäni lähdin kokeilemaan uudestaan kävi ilmi että mopo liikkui ensin aina 10sec 20km/h kunnes se vaan nykäisi ja lähti kulkemaan lujempaa ja seuraavalla vaihteella sama kunnes pääsin neljännelle vaihteelle. Tänään irrotin putken ja huomasin että ihan putken kaulassa ollut joku ns mettallinen suppilo oli irronnut ja pyöri putkessani... Poistin sen putkesta putki kiinni ja kokeilemaan... Ongelma muuttui vähän sillä nytten vauhti ei pysähdy 20km/h vaan lähti laiskasti eteenpäin veti yllättäen piikin vaihdoin vaihdetta isompaan ja taas hetki laiskasti ja piikki... Tässä alkaa usko ja voima loppua ;_; Toivottavasti joku osaisi/haluaisia auttaa ja toivottavasti tuosta saa selvää. Kiitos jo etukäteen
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Onneksi olkoon, olet päässyt tutustumaan kaksitahtimoottorin ei-niin-tasaiseen tehokäyrään. Kaksitahtikone on jo lähtökohtaisesti kierroskone, eli moottorissa ei ole juurikaan alavääntöä. Tämä taas aiheuttaa sen, että liikkeelle lähtiessä kaasua on käännettävä reilusti jottei moottori tippuisi tehoalueelta. Tehoputki tyypillisesti nostaa moottorin tehoaluetta ylemmäs, jolloin tämä ominaisuus korostuu edelleen.
Osa tuosta käytöksestä saattaa selittyä kaasuttimen säädöillä. Pakoputkiston vaihdon yhteydessä kaasutin pitää säätää uudelleen, jotta moottori toimii optimaalisesti. Suosittelen tutustumaan
tietopankkiin.
Joozzii133
- Pyörä:
- Derbi mopo
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 31.10.2012 22:29
https://soundcloud.com/user-109459676/derpiSiinä vielä äänite jossa kuuluu tuo pätkiminen, ei käy rikkaalla, neula laihimmalla ja 10 numeroa liian pienellä suuttimella sama homma.
E:Eli ei ikinä tee tuota kylmällä koneella vaan pari kilsaa pitää ajaa ennen ku alkaa rötäämään, eli sähköt voi sulkea pois vian
aiheuttajista?
E2: Uusi bensahana laitettu ja ei mitään vaikutusta. Kuutosella just ja just pääsee tuon röpötyksen yli 'piikille', eli aika kovaa pätkii
Ceppp
- Liittynyt:
- 21.8.2016 22:17
Morjesta! Elikkäs CPI SM 2010 kyseessä. Pakoputkesta kuuluu outoa kolinaa, mutterit kiristin mutta ei auttanut. Mikä mahtaisi olla syynä ja miten korjata??
mattijateppo120
- Liittynyt:
- 22.8.2016 19:24
Millä nimellä kutsutaan sylinterikannen takana olevia reikiä?
Emih
- Liittynyt:
- 27.8.2016 12:42
Mulla ois semmone ongelma ett jarruvalot ei sammu nii mikähän saattaa olla vikana?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Jompikumpi jarruvalokytkin paskana. Katso kumman irrottamalla valo sammuu.
lihajanness
- Liittynyt:
- 2.9.2016 22:11
En tiedä kuuluuko tänne, mutta saako Mrt Pro:hon koropalaa? Kun on erillainen ku normi esim. mrt.
DerbiJäbä123
- Liittynyt:
- 22.3.2016 18:11
Elikkäs uuden mäntäsarjan laitoin Derbi DRD X-treme 2011 merkkiseen mopoon noin 100km sitten, ajoin melkein täyskaasulla jonkin aikaa niin takarengas löi lukkoon ja mopo sammui. Heti poljin käyntiin ja lähti heti ekalla käymään joten ei varmaan leikannut? Mikähän mahtaa olla vikana
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista