tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
eetala:
Kerroit että aiemmin röpötti alhaalla mutta kiersi hyvin, ja nyt kun laihensit neulaa niin ei rötää enää mutta hyytyy. Ongelma on selvästi liian laiha seos isolla kaasulla, joten vaihda ensiksi pääsuutinta isompaan. 105 ja 110 voit koittaa aluksi!
ailirpa:
Jos kytkin ei irrota kunnolla, niin voi aiheuttaa tuollaista "leijumista" sitä pohjaan vauhdissa painettaessa. Öljyjen, levyjen ja jousien vaihto kytkimeen voi auttaa. Jos kuitenkin selkeästi nostaa niitä vielä, niin lähtisin selvittämään bensansaantia: liian pieni suutin, bensaletku/-suodatin ei virtaa, kaasari tukossa tms..
Palauttaako kierrokset paikallaan kierrättäessä normaalisti? Hyytyykö ajaessa?
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
ailirpa
- Pyörä:
- Aprilia SX 50
- Paikkakunta:
- Uusimaa
- Liittynyt:
- 3.4.2016 22:42
Öljyt on juuri vaihettu edellisen omistajan toimesta, ei hyydy ajaessa vaan kiertää yleensä ihan nätisti. Äsken kun kävin heittämässä pienen lenkin ja kiihdytin reippaasti ja painoin kytkimen pohjaan, niin kierrokset nous itestää johonki 12k ja sit sammu. Noh, ei lähteny käyntiin, niin työnsin kotiin ja annoin olla hetken, niin sain käyntiin mutta tyhjäkäyntiä ei jaksa käyä olleskaa eikä auta tyhjäkäyntiruuvin säätö. Oon iha varma että kohta tää laite leipoo kun kaikenlisäks sisäänajossa... perkele!!!
E: Unohtu mainita että palauttaa kierrokset satunnaisesti vapaalla kierrättäessä.
Jiquxa
- Pyörä:
- Gilera SMT -05 ja BSE 160cc
- Paikkakunta:
- Isokyrö
- Liittynyt:
- 28.12.2014 13:34
Oman Gilera smt -05 "Virit: e-nox tehari, lyhkäsemmät välit ja isompi suutin"
Vaihdoin joku 800km sit männän ja muute toiminu hyvi mut ku ajaa kaasu pohjas ni kulkee 10 vähemmä ku ennen ku vaihto männän eli kulki sen 75 ennen männän vaihtoo ja nyt 65 mut välil on sen 75 menny vaihdon jälkeenki, mut suurin osa ajasta kulkee 65. Kaasu pohjas menee varmaa 2kmh hitaampaa ku melkee kaasu pohjas. Kaasarin oon puhdistanu parii otteesee ja pääsuuttime koittanu laittaa 2 isomma (14mm dellorto kaasari vakiona ja suutin siis nyt 80.) Ja sillä toiminu ennenki. Eli siis vika ilmeni männän vaihdon jälkeen ja omast mielest vaihoin kyl iha oikein ja männänrenkaat oikei ja kaikki. Tulpanki oon koittanu vaihtaa.
Kiitos valmiiksi
ailirpa
- Pyörä:
- Aprilia SX 50
- Paikkakunta:
- Uusimaa
- Liittynyt:
- 3.4.2016 22:42
Kokeile jotain 90-94 suutinta meinaa mulla on apikassa kokonaan tyhjä vakioputki ja 88 suutin. Vaikuttaa tosi pieneltä suuttimelta toi 80.
Jiquxa
- Pyörä:
- Gilera SMT -05 ja BSE 160cc
- Paikkakunta:
- Isokyrö
- Liittynyt:
- 28.12.2014 13:34
En kyl usko et siin on ku ollu toi 80 suutin siin siitä asti ku ollu tehari (joku 1.5 vuotta) ja toiminu hyvi ja tulppaki semmone ruskee ja btw oon ilmanputsarinki puhdistanu ja öljynny.
eetala
- Pyörä:
- Rieju RR -03
- Liittynyt:
- 25.11.2014 21:00
tientuk3 kirjoitti:eetala:
Kerroit että aiemmin röpötti alhaalla mutta kiersi hyvin, ja nyt kun laihensit neulaa niin ei rötää enää mutta hyytyy. Ongelma on selvästi liian laiha seos isolla kaasulla, joten vaihda ensiksi pääsuutinta isompaan. 105 ja 110 voit koittaa aluksi!
Mutta entä tuo kun laittaa ryypyn päälle kun on kaasu pohjassa niin alkaa röpöttää ja hyytyy vielä nopeammin. Nelosella jaksaa vielä kiertää, mutta vitoselle vaihtaessa alkaa hyytymään. 95, 90 ja 85 suuttimil tekee tätä. 78 suuttimel booaa ja ei kule mihinkään ilman ryyppyä.
täyzii
- Liittynyt:
- 28.6.2016 12:54
Onko mulla terpissä liian iso suutin? Nyt virit on:
metrakit thrower vm
14mm lortto
100 suutin
15/70
Tulppa on br8hes tai sinnepäin. Kuitenkin häiriö suojattu ja pidempi. Tulpan väri on semmonen vaalean kahvin värinen niinkuin varmaan kuuluukin olla jollain 3% sekoituksella mutta mulla on 4% (sisäänajossa) ja vaikka tulppa on sen värinen niin röpöttää jos ei vedä esim 2 piikkiä lähes loppuun ja vaihtaa 3 niin joutuu odottelemaan suht kauan että rupeaa vetämään varsinkin jos on kaasu pohjassa. Vaihdoin nyt tulpan 9 lämpöarvoon joten pitää sillä kokeilla miten toimii. Ja veilä semmonenkin että kone hyytyy läpimänä päivänä kun on ajanut pari km. Ei mitenkään pahasti hyydy mutta kuitenkin piikki on vähän heikompi. Kurittomalla vakioputkella ei röpöttänyt ja tulppakin oli suht musta.
Jiquxa
- Pyörä:
- Gilera SMT -05 ja BSE 160cc
- Paikkakunta:
- Isokyrö
- Liittynyt:
- 28.12.2014 13:34
täyzii kirjoitti:Onko mulla terpissä liian iso suutin? Nyt virit on:
metrakit thrower vm
14mm lortto
100 suutin
15/70
Tulppa on br8hes tai sinnepäin. Kuitenkin häiriö suojattu ja pidempi. Tulpan väri on semmonen vaalean kahvin värinen niinkuin varmaan kuuluukin olla jollain 3% sekoituksella mutta mulla on 4% (sisäänajossa) ja vaikka tulppa on sen värinen niin röpöttää jos ei vedä esim 2 piikkiä lähes loppuun ja vaihtaa 3 niin joutuu odottelemaan suht kauan että rupeaa vetämään varsinkin jos on kaasu pohjassa. Vaihdoin nyt tulpan 9 lämpöarvoon joten pitää sillä kokeilla miten toimii. Ja veilä semmonenkin että kone hyytyy läpimänä päivänä kun on ajanut pari km. Ei mitenkään pahasti hyydy mutta kuitenkin piikki on vähän heikompi. Kurittomalla vakioputkella ei röpöttänyt ja tulppakin oli suht musta.
On varmaan liia iso suutin ku ittel enox gileras ja 14mm kaasari ja 80 suutin ja on sopiva. Koita laittaa vaikka 90 suutin tai jopa pienee ja neulan sokkaa vähä rikkaammalle eli alaspäi sokkaa.
Rieju drac 420
- Liittynyt:
- 12.7.2016 11:21
Moponi on rieju drac supermoto rs sm (lähes sama kuin rieju mrt). Ongelmani on kun käynnistän mopon niin käy tyhjäkäyntiä hyvin ja kiertää hyvin, mutta kun lähdet ajamaan niin eka 10 sekuntia pystyy ajamaan sen jälkeen hyytyy eikä pysty ajamaan kuin ykkös vaihteella,koska paukkuu ja rätisee muilla vaihteilla. Paukkuminen ja rätinä kestää noin 200-500 metriä ja sen jälkeen ajaminen onnistuu jotenkin.
Mopostani on reikälevy pois ja alkukäyrän kuria porattu hiaman ja suutin vaihdettu 105 ja kiinni oli power filtteri mutta vaihdoin vakio ilmanputsarin takaisin vähä aikaa sitten.
Jiquxa
- Pyörä:
- Gilera SMT -05 ja BSE 160cc
- Paikkakunta:
- Isokyrö
- Liittynyt:
- 28.12.2014 13:34
Kannattaa koittaa vaihtaa tulppa ja kuinka paljo isompi toi suutin on ku vakio ku saattaa olla aiva liika isoki, kato jos tulppa on iha musta ni on liika rikkaal ja tarvii pienemmä suuttime
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 12.7.2016 16:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
Rieju drac 420
- Liittynyt:
- 12.7.2016 11:21
Vakio suutin on 86 ja testattu on 100 ja 95 suutin mutta pitää ajaa ryyppy pohjassa.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 12.7.2016 16:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
Rieju drac 420
- Liittynyt:
- 12.7.2016 11:21
Jiquxa kirjoitti:Kannattaa koittaa vaihtaa tulppa ja kuinka paljo isompi toi suutin on ku vakio ku saattaa olla aiva liika isoki, kato jos tulppa on iha musta ni on liika rikkaal ja tarvii pienemmä suuttime
Kiitos! Tulppa vaihdettu ja toimii toistaseks
. En osannut ajatella tulppaa koska meni noin 1.5vk sit tulppa rikki eikä käynnistynyt, mutta nyt toimii tolla tulpalla.
Ps. Kaikki tämä alkoi toisen tulpan vaihdon jälkeen.
Toniwaa
- Liittynyt:
- 15.7.2016 20:00
Eli Derbi senda x-race toimii tyhjäkäynnillä ja vaihde vapaalla normaalisti mutta heti kun pistää vaihteen silmää ja lähtee ajamaan toimii tosi pienillä kierroksilla mutta heti ku vhänki enemmän kaasuttaa mopo meinaa hyytyä tielle ääni kuulostaa samalta ku kylmällä koneella heti kaasu pohjaan mopossa on isompi suutin ja reikälevy positettu ja vika tuli ku vähän pompautin.
Rieju drac 420
- Liittynyt:
- 12.7.2016 11:21
Jälleen moponi (rieju drac supermoto sm rs) paukkuu eli tulppa mennyt taas mikä on syy
JK99
- Liittynyt:
- 27.2.2016 21:22
Ensimmäisenä kyllä tulee mieleen liian rikas/öljyinen seos jos siis menee tulppia jatkuvasti.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista