en tiiä kuuluuks tää nyt ihan tänne, mut menkööt nyt tän kerran... kertokaa jos on väärä topikki.
----
antakaas nyt jotain vinkkejä..
eli nyt pitäis saaha derbi käyntiin yli 15 asteen pakkasessa (tällä hetkellä yli 17 astetta pakkasta ulkona) ja huomenna taitaa vaan laskea...
kipinää tulee (en osaa sanoa laadusta, mutta jotenkin vaikuttaa melko "pieneltä") ja tulppana toimii B9ES / B10ES. tulpanjohto ja tulpanhattu vaihdettu, jostakin syystä ei tahdo toi tulpanjohto mennä cdi-boksiin yhtä napakasti ku vakio, joten kipinä voi olla melko heikko tuon takia. bensaakin tulee, mutta en osaa sanoa, tuleeko liikaa vai liian vähän. ryyppyä en oikein pysty käyttämään, koska derbissä ei ole vakiona vaijeriryyppyä, joten ainut vaihtoehto on yrittää vetää papukaijapihdeillä sitä vaijeria.
termostaattia
ei ole, eikä saa kiinni, koska ostin käytetyn 70cc airsalin, jossa se termostaatin paikka on mennyt ruttuun.
poljin tota mopoa yli puol tuntia ja koitin työntääkkin ja pari kertaa hörähti, mutta sammui heti kun veti kytkimen pohjaan. sitten alkoi takapyörä menemään lukkoon, koska jäätä tuli näkyviin, joten ei enää pahemmin pystynyt työntämään käyntiin.
polkemalla ei toivoakaan, ei edes yritä hörähtää käyntiin.
kaasuttimena toimii mikuni tm 28, jossa neulan sokka ylimmässä lovessa ja #165 pääsuutin (ennen oli #210, mutta otti liikaa ilmaa, mutta käynnistyi hyvin, tosin piikillä rötäji niin perkeleesti eikä kiertänyt piikin yli), ilmaruuvi 2½ kierrosta auki.
putsarina toimii motorex vapari.
just vaihdoin ton 165 pääsuuttimen, koska ei tahtonut lähteä tolla 210.
eli kertokaas nyt, esimerkiksi, mikä tulppa? b10es tulpalla toimi ihan ok silloin ku oli sitä imuvuotoa ja #210 pääsuutin, br9es tulpalla (käytetty) ei eroa.
sitten, miten mie saan ton mopon käynnistettyä alle puolessa tunnissa yli 15 asteen pakkasessa ilman termostaattia??
oleelliset osat tiivistettynä:
-(viilattu) airsal 73cc , uusi mäntä
-gianelli kokoränni
-mikuni tm 28 (ps 165, neulan sokka ylimmässä lovessa, ilmaruuvi 2½ auki)
-motorex vapari
-malossin hiilariläpät
-b9es / b10es