Rabasa

Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 3.3.2014 1:31

Johda mielummin öljypumpulta lähtevä letku takaisin öljytankkiin ja laita öljy kiertämään "kehää". Sitten vain tulppaat kaasarin öljynipan. Järjestelmää ei tarvitse irroittaa, osat säilyvät ehjinä ja tuorevoitelu on haluttaessa helposti palautettavissa käyttöön. Miksi muuten haluat poistaa tuorevoitelun käytöstä?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
rx-nu98
Liittynyt:
3.8.2013 13:06
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut rx-nu98 » 3.3.2014 8:59

aattelin sentakii kun ei noista ikiin tiiä millon tuorevoitelu lakkaa toiminnnasta
Wärrätin_
Pyörä:
Yamaha WR
Liittynyt:
15.2.2014 21:21
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Wärrätin_ » 3.3.2014 16:50

Minkä kokonen mäntä menee aprilia sx 50 -2011 vakiosylinteriin ja mikä olis hyvän merkkinen mäntä?
rx-nu98
Liittynyt:
3.8.2013 13:06
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut rx-nu98 » 3.3.2014 23:12

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Johda mielummin öljypumpulta lähtevä letku takaisin öljytankkiin ja laita öljy kiertämään "kehää". Sitten vain tulppaat kaasarin öljynipan. Järjestelmää ei tarvitse irroittaa, osat säilyvät ehjinä ja tuorevoitelu on haluttaessa helposti palautettavissa käyttöön. Miksi muuten haluat poistaa tuorevoitelun käytöstä?



Eli siis millä tavalla saan öljyn kiertämäään kehää siis otanko kaasarista pumppuu menevän letkun irti ja tulppaan kaasarin öljynipan?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 4.3.2014 0:39

Juuri näin, eli pumpulta kaasarille menevä letku kaasarin päästä irti, letkun pää öljysäiliöön ja ja kaasarin nippa tukkoon. Sinänsä tuorevoitelu on varsin luotettava ja suurimman osan ongelmista voi ehkäistä vaijerin puhtaana ja voideltuna pitämisellä. Aina on toki mahdollisuus esimerkiksi öljypumpun pettämiseen, mutta väitän että lähes kaikki tuorevoitelun pettämiset johtuvat huoltotoimien laiminlyönneistä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
rx-nu98
Liittynyt:
3.8.2013 13:06
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut rx-nu98 » 4.3.2014 23:14

Ja lisää ongelmii tulee. Vaihoin sylinterisarjan ja mopo lähti käyntiin mutta pysyi vain 2-3min käynissä eikä lähtennyt enään käyntiin sen jälkeen,mikäköhän tossa vois olla?
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 5.3.2014 1:19

Sitä tapahtuu sylinterisarjaa vaihtaessa. Käytäthän ryyppyä polkiessa? Tuskin mistään imuvuodosta on kyse, mutta kiristithän sylinterinkannen varmasti ristissä niin ettei se mennyt vinoon? Olen itsekin joutunut hakemaan ihan uudelleen kaasarin säätöjä sylinterin vaihdon jäljiltä, joten syy voi piileä juuri siinäkin.
¿
rx-nu98
Liittynyt:
3.8.2013 13:06
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut rx-nu98 » 5.3.2014 9:02

käytin ryyppyä ja kiristin ristiin kannen, no pitää kattoo ne kaasarin säädöt
Wärrätin_
Pyörä:
Yamaha WR
Liittynyt:
15.2.2014 21:21
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Wärrätin_ » 9.3.2014 19:10

Minkäs kokonen kuri tossa apikan vakioputkessa on kun täytys saada mitat....?
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 25.3.2014 22:12

Kampuran laakereiden mitat (ilmeisesti 6203)? Kuluneet pois omista laakereista. Ja oisko jollain vinkkejä laakerin irrotukseen akselista, ellen nyt sitten hommaa ihan kunnollista laakerin ulosvetäjää. Ovat vaan melko kalliita yhden konerempan työkaluiksi.

Pystyykö kiertarin alapään laakerin väljyyttä toteamaan tarkasti mitenkään kotikonstein, käsin ei tunnu mitään mutta epäilyttää tuo kampura silti. Motoforcen Evolution Racing taitaa siis olla kyseessä ja D50B0 koneessa, ollut kiinni 50cc Stage6 Racingin kanssa. Kampurastakaan ei ihan tarkkaa varmuutta ole kun piti olla Doppleri mutta ei kyllä vastaa mitään Dopplerin mallia. Lähin tuota muistuttava on tuo Motoforce.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 25.3.2014 22:39

6203 c3 kytkinakselille 6204 c3 kampiakselille

jos et tunne kietarissa pystyklappia ja se tuntuu pyörivän vapaasti ilman mitään "pykäliä" niin se on vielä käyttökelpoinen. biltemasta saa iha kätsyn ja halvan ulosvetäjän, jolla saa kampiakseliin kiinni jääneet laakerit helposti irti, sitä myydään 2-osaisena ja hintaa sillä taisi olla yhteensä n.20e.
¿
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Palezu » 25.3.2014 22:58

Jostain luin semmosen kikan että kampura ruuvipenkkiin ja kahdella vasaralla kampeaa laakerin pois. Toinen on rälläköidä laakeri silpuksi kuten itse kerran tein mutta tahtoo tulla herkästi uria kampuraan ja melko työläs homma.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 25.3.2014 23:49

Kiitos nopeista vastauksista, pitää vielä etsiä jos tuolta nyt joku ulosvetäjäsarja löytyisi. Ja lähteehän nuo laakerit kun antaa lämpöä, ehkä hiukan hitsiä ja ruuvitalttaa väliin mutta tosiaan kampuraan jää yleensä ikäviä jälkiä.
L.A.M
Liittynyt:
20.11.2013 1:23
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut L.A.M » 29.3.2014 21:02

En keksinyt minne muuallekkaan pistää tämä niin päätin pistää tähän ketjuun.
Eli nyt ois derbissä uuden männän osto edessä mutta tuli semmoinen ongelma että en tiedä minkä kokosen pistän sinne. Vanhassa männässä ei lue mitään selvää kokoa ja sylinteristäkään en oo varma. Ohjekirjassa lukee sylinterin kooksi 39.86 x 40.00 mm mutta eihän 0.01mm välys riitä joten merkitseekö tuo että ohjekirjan mukaan oikea koko olisi b eli juurikin tuo 39.86 (nyt siis puhun proxin männistä joka olisi ihan käypä?) Mutta sitten vielä semmoinen että ohjekirjathan käsittelee monta eri mopo mallia samalla että sekään ei välttämättä pidä paikkaansa. Ja sylinteriä en oikeen mittauttamaankaa pääse koska nytten viikonloppuna pitäisi tilata mäntä ja tiivisteet. Ja tosiaan koko derbi on vakio ja alkuperäiset osat (toistaiseksi :D) Kyseisellä derbillä on ajettu n. 12tkm mutta eihän sylinterinkään pitäisi kulua oikeastaan mitään koska sehän on pinnoitettu (?)

Muutamat kuvat: http://aijaa.com/p89Pvk http://aijaa.com/6M5tpM
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 29.3.2014 22:46

Sylintereitä löytyy kaikkia kokoja kaikista Derbin malleista. Männän koko on Asson alkuperäismännässä kirjoitettu männänlakeen ja myös sylinteristä pitäisi löytyä kaiverettu kirjain A/B/C/D. A = 39.85 (Vertexin 39.84) ja loput 0.01 välein isompia.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista