Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

J__L
Pyörä:
Niitä on liikaa...
Liittynyt:
3.6.2010 22:24
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut J__L » 4.5.2012 18:32

Topin valurauta 70cc, se ois ainakin vähän tehokkaampi vakipyttyyn nähden ainakin väännössä ja hintaa juuri tuolla vsmotopartsin sivulla 130e. Sitten on perus barikittejä ja airsalia vähän tehokkaampana 50/70cc tuohon hintaluokille. 130-150e
MopoFriikki
Pyörä:
Derbi senda r racer -3. Pappa tunturi -72. Suzuki pv -87
Paikkakunta:
Pilkanmaa
Liittynyt:
1.3.2010 21:22
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut MopoFriikki » 4.5.2012 18:39

ja olen kuullut että nämä valurautasylinterit olisivat tehokkaampia kuin pinnoitetut? onko totta? kumpa on tehokkaampi.. naraku valu vai airsal nicasil?
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut KarsTa » 4.5.2012 18:43

ja tämän tieron kerto siis sama henkilö joka luuloo jotta fanticci menöö 120 kurittomana ja terpit on espanjas kuristamattomia sekä muissa EU maissa luukuun ottamatta suomessa mopot saavat mennä niin lujaa kuin pääsöö ?

airsal nicasil virimpi :)
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
J__L
Pyörä:
Niitä on liikaa...
Liittynyt:
3.6.2010 22:24
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut J__L » 4.5.2012 18:55

Se naraku kannattaa unohtaa. Airsali todellakin parempi ja virimpi ;) Valuraudat yleensä vääntöpyttyjä, kun alumiinit kierros käyttöön. Naraku muutenkaan ei ole "se laadukkain".
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 4.5.2012 23:02

En nyt sanois noinkaa että alu on kierrospytty, ja valu vääntö. Seki riippuu.

Eikä se niinkää oo, että valu tai nicasil pinnotettu olis tehokkaampi, yleensä vaan on niin, että valupyttyjä tehdään laiskempina, ja tehokkaammat pyty melkeen poikkeuksetta on pinnotettuja. Varmaan vaikuttaa se ettei se pinnotus oikeestaan kulu, ja muut vastaavat ominaisuudet.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut KarsTa » 4.5.2012 23:08

aatelkaapa joku 70 cc patanegra valurautasena, muutaman kilometrin kun anta jenkaa niin boooooooo :D
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 4.5.2012 23:18

Kerroppa minkä takia tekis näin?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut TooByAas » 5.5.2012 0:45

Juu ei se aivan noin mene.. Sopivaa(lue kallista) valurautaa kun olis, niin kyllä sekin kestäis. Nicasil pinnoitteessa vaan on paremmat voiteluominaisuudet kuin valuraudassa. Ja kun se pinnoite on melko ohut, niin lämpökin siirtyy nopeasti alumiiniin. Ja alumiini taas johtaa paljon paremmin lämpöä kuin valurauta.

Eiköhän tossa ole ne päällimäiset syyt miksi nykyään kisaisimmat pytyt on alumiinia!
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 5.5.2012 15:42

Mikä on tehokkain pytty joka kannattaa laittaa vakio-kampiakselille ja vakiosähköille?

Entäs mikä on tehokkain kannattava sylinteri paremmalla kampi-akselilla mutta edelleenkin vakiosähköillä?
Meikko
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 '09, Derbi DRD Pro SM 80cc '10, Tunturi Break -86, exät: Aprilia RS 50 '07 ja Peugeot XPS '06
Paikkakunta:
Parkano
Liittynyt:
26.10.2011 1:43
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Meikko » 5.5.2012 15:55

Eiköhän se oo Airsalin 70cc vakiokampuran kanssa ja vahvistetun kampuran kanssa nää perus Mid-Race pytyt, Metrakit SP 70cc, Malossi MHR 80cc jne. Toki joillekin High-End pytyillekin käy vakiosähköt, mutta se on eri asia onko kannattavaa ku joutuu esim. vaihteleen mäntää viimestään 2000 kilometrin välein.
"Four wheels move the body. Two wheels move the soul"
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.5.2012 18:08

Tehokkain, jolla vakiokampura kestää on varmaan Airsal 80cc ja pari muuta. Ja toi kysymys että paremman kampuran, mutta vakiosähköjen kanssa kannattavaa. Miten luokittelet kannattavan?

Kyllähän ne vakiosähköt menee HE pyttyjen kanssa, ei siinä hirveesti järkee oo, kun ei vakiosähköt kierrä tarpeeks. Myöskin HE setteihin pitää muokata konetta, ja vaihtaa osaa _paljon_ että on järkeä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Gogge » 5.5.2012 18:54

Kadulle jotkut airsalit yms on aika hyviä, kun huoltovälit vielä säilyy kohtuullisena. Mid-racellakin vielä ajaa, mutta h-e vehje tulee jo osien puolesta pirun kalliiksi, plus ylläpito kustannukset ym..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Seppoman » 5.5.2012 22:07

Mitä mid-race sylinteriä suosittelette, pitäs saaha nappirajotinta ja alaväännötkin kelpaa hyvin, jotta kulutuskin pysyy matalana? Matkaa kumminkin tulee arkipäivisin about 30km. Ei taia saada rajotinta säätöihin polinin gussilla?
Viimeksi muokannut Seppoman päivämäärä 5.5.2012 22:39, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Jepex » 5.5.2012 22:27

Ei nyt varmaa oikee virityssylinteri, mut tekeekö kyseisen merkin sylinterillä mtn? http://www.tmi-janikaasalainen.fi/sylinterisarja-stage6-senda-2006-p-6048.html
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.5.2012 23:33

Stage6 on laadukas valmistaja.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista