jalluco
- Liittynyt:
- 30.11.2019 1:27
Mikäs mahtaa olla vikana kun lämpimällä ilmalla toimii kaikki ok mutta ilmojen kylmettyä ei lähde millään käyntiin ilman ryyppyä. Ryypyn kanssa käynnistäessä kierrokset heti tapissa ja ei kehtaa kauaa huudattaa. Ryyppysuutin liian pieni?
Miikasiren
- Liittynyt:
- 30.8.2019 21:58
Mikäs mahtaa olla ku cpi sm piti työntää käyntii mut nyt olin kaverilta lähös ni työnsin ja työnsin hörrräs vaa mut ei käynnistyny no kaasari on putsattu tulppa vaihettu noin kuukaus sit et mikä on ku ei käynnisty en tosiaa mopoista hirveest ymmärrä
KeljuKojootti
- Liittynyt:
- 11.12.2019 17:44
Hei,
toivottavasti täältä löytyisi ongelmaani apua. Tommosessa Minarelli am6 koneessa seuraavanlainen ongelma: Vaihteet vaihtuvat normaalisti isommalle vaihdettaessa, mutta suurelta vaihteelta vaihdettaessa alaspäin, vaihde ei vaihdu, eikä vaihdevivussa ole minkäänlaista tuntumaa. Mottia ei ole koskaan aukaistu, joten kasaamisvirheestä ongelma ei johdu. Kytkimenkään toiminnassa ei ole havaittu mitään vikaa, ei luista, sekä irrottaa normaalisti. Öljytkin ovat tuoreet, minarellin suosittelemat. Kilometrejä on kertynyt ~9tkm. Ongelma alkoi kuulemma yht'äkkiä, edellisessä risteyksessä vaihteet toimivat täysin normaalisti, mutta seuraavassa enää eivät.
Mikähän siellä mättää? Pienkoneet itsessään tuttuja, mutta vastaavanlaiseen ongelmaan en ole ennen törmännyt.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Oisko valitsinakselilta jousi katkennut tai levy, joka siirtää vaihderumpua ottanut itseensä. Ei oo tullut koskaan vastaan moista. Vaihtuuko alaspäin enää ollenkaan vai?
KeljuKojootti
- Liittynyt:
- 11.12.2019 17:44
Kiitos vastauksesta! Eipä ne oikeen tahdo vaihtua. Vastauksestasi motivoituneena kokeilin vielä kerran oikeen ajan kanssa, ja kutoselta vaihteet saa vaihtumaan kolmoselle asti, kun ruksutat vaihdevipua sen sata kertaa vuorotellen ylös/alas... Voimalla/vaihtotavalla ei tunnu olevan mitään merkitystä, vaihtuvat kun haluavat.
Kakkosta ja ykköstä ei löydy ollenkaan. Kun vaihteen saa veren maku suussa kolmoselle, vaihdevipu tuntuu samalta kuin olisi ykkösellä, eli ei mene enää pienemmälle.
Täytyypi ensviikolla varmaan halkasta tuo keksintö ja katsoa mitä se on syönyt. Löytyykö sinulta hyviä vinkkejä/pointteja tähän operaatioon? Tämä minarelli aika tuntematon lohkojen sisällön osalta...
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Siltä tuo kuulostaa että vaatinee avaamisen.
Täältä löytyy Am6 topic. Aloitusviestissä on jonkinlainen purkuohje ja youtubessakin on pari pätkää muistaakseni. Aika simppeli kone, eli auki vaan.
Kytkinkoppaa avatessa käynnistin vapautuu, ei katastrofaalista.
Joissain voi vauhtipyörä olla todella lujassa, hanki oikea ulosvetäjä valmiiksi.
KeljuKojootti
- Liittynyt:
- 11.12.2019 17:44
Malagutistille suuri kiitos! Äkkiseltään tutustuttuani vaikuttais, ettei tuo sen kummosempi ole kun muutkaan mopot... Laittelenpa tänne tilannetietoa jos/kun homma on selvä. Positiivista jos tahtoo ettiä, saapa samalla vaihdettua kaiken muunkin kuluvan kun kerta auki tulee käytettyä.
Rauhallista joulunodotusta!
Tehi gilera
- Liittynyt:
- 26.12.2019 15:43
Mun mopo on gilera rcr 2008. Virityksenä toimii metrakit tehoputki. Katsoin eilen suuttimen koon huomasin sen olevan 100. Ja se on ollut vakio mopossa ja toiminut ihan OK.mutta kun laitoin metrakitin kiinni niin ei ota yhtään kierroksia. ja kun katsoin suuttimen koon ja testasin sen jälkeen pistää moopon käyntiin niin ei enää lähde käyntiin.
lumiaura
- Liittynyt:
- 2.7.2019 22:05
Mistähän mahtaa johtua pösössä ducati sähköillä ja turbokit putkella sellanen että harvoin kiertää piikillä loppuun vaan pätkii ja kun ajaa vähän pidempään tasakaasulla niin tekee välillä sellaista että "horisee" tai käy niinkun jotenkin osittain.. ja lisäksi vielä että kylmänä toimii hyvin hetken aikaa. Uudella br8es tulpalla teki samaa, voiskohan olla väärä lämpöarvo et pitäiskö koittaa br9es
lumiaura
- Liittynyt:
- 2.7.2019 22:05
Onko kellään tietoa, suuttimia vaihdeltu ja tulppa on kahvinruskea. ryyppy ei vaikuta oikeastaan mitenkään ja lisäksi kylmänä kiertää oikein iloisesti loppuun eikä pätkimisestä tietoakaan myös uutta br9es tulppaa kokeiltu
lumiaura
- Liittynyt:
- 2.7.2019 22:05
Vika löytyi ehkä, uusikin staattori taitaa olla rikki, ainakin mitä mittasin, yleismttarin vastusalueella 20 kohdassa, Valkoinen-punainen 07.2 ja valkoinen vihreä 19.1 ihme lukuja mutta onko tosiaan yleistä että uusikin staattori rikki
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
No kyllähän noi resistanssit on ihan perseellään, taitaa olla oikosessa käämit osittain.
Ylkky 20 ohm asennossa noi tulokset on siis 7,2 ja 19,1 ohm, kun pitäis olla luokkaa 120 ja 700 ohm.
lumiaura
- Liittynyt:
- 2.7.2019 22:05
Myöhemmin sain toiset lukemat ja ne oli valk-pun 135.3 ja valk-vihr 170.5
lumiaura
- Liittynyt:
- 2.7.2019 22:05
Ne heitteli hieman melkein joka kerta kun mittas
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Sulla on varmaan joku halvempi yleismittari? Niissä on monesti heikkolaatuiset mittapiuhat ja niillä mittaaminen on vähän tarkempaa. Kannattaa kunnolla painaa mittauspisteisiin.
Kokeile vielä mitata pari kertaa kylmänä, sitten aja lämpöiseksi ja mittaa uudelleen. Jos lukemat muuttuu niin todennäköisesti se uusi staattori on viallinen.
Suoraan staattorista voi olla helpompi mitata jos jaksat vauhtipyörää jumpata irti ja kiinni
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista