Kierroslukumittarit

Tuomo90
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
23.7.2005 9:47

ViestiKirjoittanut Tuomo90 » 7.7.2007 20:14

Olen ilmeisesti se sinun "sankari" Sillä ei ole paskankaan väliä onko se sun mopos joku CPI vai PV koska molemmissa on 2-t moottori, se sen säätämisen ratkaisee. Ja silläkään ei ole väliä laitatko sen puolaan vai tulpanjohtoon, molempiin tulee sama pulssi........
Maania
Liittynyt:
5.6.2007 18:01

ViestiKirjoittanut Maania » 7.7.2007 21:32

Maania kirjoitti:minkälainen kierrosluku mittari kannattaa ostaa Pegeot XPS? ja tarviiko siihen akkua?
MazuMas
Liittynyt:
22.9.2005 16:41

ViestiKirjoittanut MazuMas » 8.7.2007 13:29

Tuomo90 kirjoitti:Sillä ei ole paskankaan väliä onko se sun mopos joku CPI vai PV koska molemmissa on 2-t moottori, se sen säätämisen ratkaisee.


Niin onkin, ettei ole mitään väliä mikä vehje on kyseessä!! Juuri näin.

Atech kirjoitti:Pistä sen vaihdettavan vastuksen tilalle reiluskaalainen potikka, sitten vaan pyörittelet sitä kunnes lukemat näyttää paremmilta.


Niin, niin. Mutta mikä on se VASTUS, joka pitäisi vaihtaa? :)
OSTETAAN 6 V JÄNNITEREGU (TASAAJA)!!
Soliferia - ehkä maailman paras Solifer -sivusto: Liity, ILMAISEKSI.
http://soliferia.parasiitti.org/
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 8.7.2007 15:45

Ei jessus, miks et kokeile? Käyt jokasen läpi silleen että laitat sen rinnalle toisen vastuksen, ja kun oikean vastuksen kohdalle tullaan, näyttää mittari vieläkin vähemmän.
Tuomo90
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
23.7.2005 9:47

ViestiKirjoittanut Tuomo90 » 9.7.2007 11:12

Nyt olis sellanen ongelma että kiekkamittari syö akun tyhjäksi, koska olen kytkenyt virtalukolle tulevaan punaiseen johtoon(+) kiekkamittarin punaisen(+) ja virtalukolle tulevaan vihreään(-) kiekkamittarin mustan(-). Kytkennässä on käynyt sellainen virhe, että maadoitusta ei ilmeisesti olisi saanut laittaa akulta tulevaan johtoon, koska virtalukko ei silloin toimi mittarin kohdalla, koska mittari on kytketty molempiin akun johtoihin. Korjaantuisiko tuo kyseinen ongelma (akun tyhjeneminen) sillä, että irrotan maadoituspiuhan siitä virtalukon vihreästä ja maadoitan sen esim. runkoon?! Eli toimisiko silloin virtalukko myös kierroslukumittarin kohdalla, en jaksaisi 3 kertaa tehdä noita kytkentöjä turhaan.
MazuMas
Liittynyt:
22.9.2005 16:41

ViestiKirjoittanut MazuMas » 9.7.2007 15:28

Tuomo90, mihin vehkeeseen mittari tulee? Onko siinä akku ja sen latausjärjestelmä?

Atech kirjoitti:Ei jessus, miks et kokeile? Käyt jokasen läpi silleen että laitat sen rinnalle toisen vastuksen, ja kun oikean vastuksen kohdalle tullaan, näyttää mittari vieläkin vähemmän.


Ainut riski tuossa on, että mittari saattaa kärähtää pilalle, kun virta nousee kokeillessa vastusta toisen rinnalle. Todennäköisestihän oikea vastus, joka pitää vaihtaa on joku niistä jotkä ovat vierekkäin siinä piirikortilla. Ajattelin näin, koska kytkimessä on kolme asentoa 4,6,8 syl. moottoreille ja siis näille omat vastuksensa...
OSTETAAN 6 V JÄNNITEREGU (TASAAJA)!!
Soliferia - ehkä maailman paras Solifer -sivusto: Liity, ILMAISEKSI.
http://soliferia.parasiitti.org/
Le
Liittynyt:
8.6.2006 14:00

ViestiKirjoittanut Le » 9.7.2007 16:41

Onko akulle jotain haittaa jos pistän kierroslukumittarin ja neonit? Tyhjeneekö nopeasti tai jotain?
MazuMas
Liittynyt:
22.9.2005 16:41

ViestiKirjoittanut MazuMas » 9.7.2007 16:54

Ei ole, jos lataustehoa riittää. Yleensä kyllä tommoset pikkulisät kestää ilman mitään kommervenkkeja.
OSTETAAN 6 V JÄNNITEREGU (TASAAJA)!!
Soliferia - ehkä maailman paras Solifer -sivusto: Liity, ILMAISEKSI.
http://soliferia.parasiitti.org/
Le
Liittynyt:
8.6.2006 14:00

ViestiKirjoittanut Le » 9.7.2007 18:46

No sittenhän vois hommata molemmat jos ei tää hirveän vaikeaa hommaa ole. Jonkun gallerian kommenteista luin että tuo mittari alkaa toimimaan vasta 7 000 kierroksessa. Miksi?
Tuomo90
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
23.7.2005 9:47

ViestiKirjoittanut Tuomo90 » 9.7.2007 18:56

ei ole kytkettynä tasavirralla toimimaan, ainakin itselläni on niin että jos on valot päällä niin mittari sekoaa, mutta alkaa sitten näyttämään oikein kun kierroksia on 4000rpm.

Tuomo90, mihin vehkeeseen mittari tulee? Onko siinä akku ja sen latausjärjestelmä?


Tulee Jinkkuun ja siinä on akku ja latausjärjestelmä ;)
Le
Liittynyt:
8.6.2006 14:00

ViestiKirjoittanut Le » 9.7.2007 19:12

Tuomo90 kirjoitti:ei ole kytkettynä tasavirralla toimimaan, ainakin itselläni on niin että jos on valot päällä niin mittari sekoaa, mutta alkaa sitten näyttämään oikein kun kierroksia on 4000rpm.

No eipä kai tuosta mitään haittaa ole. Kannattaako noita mittarin valoja pitää päällä? Viekö se paljonkin virtaa?
Tuomo90
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
23.7.2005 9:47

ViestiKirjoittanut Tuomo90 » 9.7.2007 21:53

oli vissiin joku 120mA pelkkä mittari ja valojen kans tuplat eli 240
Le
Liittynyt:
8.6.2006 14:00

ViestiKirjoittanut Le » 9.7.2007 23:27

Tuomo90 kirjoitti:oli vissiin joku 120mA pelkkä mittari ja valojen kans tuplat eli 240

Nuo luvut ei kerro mulle mitään =D
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 9.7.2007 23:35

Kysyit että paljon vie virtaa, niin eipä siihen tuon paremmin olis voinu vastata. Valojen kanssa 240 milliampeeria eli 0,24 A. Yhen ampeerintunnin akulla nuita polttaa hitusen päälle 4 tuntia, sillä 1 / 0,24 = 4,16...
Le
Liittynyt:
8.6.2006 14:00

ViestiKirjoittanut Le » 10.7.2007 0:22

Atech kirjoitti:Kysyit että paljon vie virtaa, niin eipä siihen tuon paremmin olis voinu vastata. Valojen kanssa 240 milliampeeria eli 0,24 A. Yhen ampeerintunnin akulla nuita polttaa hitusen päälle 4 tuntia, sillä 1 / 0,24 = 4,16...

No nyt tajusin paremmin. Kiitos.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista