Apua kaivattais riejun jarrujen kanssa..
Homman nimi oli takajarrupalojen vaihto. Ensin ostin lahen motobrossista jarrupalat, jotka yllätysyllätys oli väärät. Sitten eikun vaihtamaan uudet tilalle ja tälläkertaa sentään oikeanlaiset. Jarrupalojen asennus oli hiukka vaikeaa kun en jaksanut satulaa purkaa, en edes tiiä purkeneeko toi riejun satula mihinkään, mutta sain palat paikalleen. Testilenkin jälkeen jarruteho paljastui aivan luokattoman huonoksi, hiekalla saa seisoa polkimen päällä että jarru lukittuu. Asfaltilla tuskin saa lukkoon millään. Ennen jarrut toimivat kohtuullisen hyvin ja lukkoon sai asfaltilla helposti, vanhoilla paloilla siis.
Palat olivat delta-merkkiset ja materiaali m1, joka deltan oman selostuksen mukaan on "ekonominen vaihtoehto"
eli paska mikä paska. Paketissa lukee myös että sintered, mutta materiaalin kuvauksessa puhuttiin mielestäni orgaanisesta aineesta eikä sintrauksesta.
Ajelin jonkin aikaa ja jarruttelin oikeen reippaasti, vedin jarrut sen verran kuumaks että alko jo palojen maalit savuumaan mutta ei minkään näköstä vaikutusta. Jarruteho pysyy harvinaisen huonona.
Onko siis joku mikä voi aiheuttaa huonon jarrutehon vai voiko palat olla noin huonot? Jarrupoljin tuntuu normaalilta eikä jarru laahaa tai jumi mitenkään. Puhistin myös levyn ja ruiskuttelin paloihinkin bräkleeniä muttei mitään vaikutusta.
Ja miten se homma oikeen on että saako sintteripaloja käyttää orkkislevyillä vai ei? Noista ei edes ota selvää onko ne sintteri- vai orgaaniset palat...
Joo
edittiä: Otin ne uudet palat jo ajat sitten pois ja toinen oli aivan lohkeillut ja kulunut 10min ajolla.. Nyt hommasin uudet ferodon palat, nähtäväksi jää että käykö jantoimiiko ne kunnolla. En suosittele delta braking:in m1-materiaalista valmistettuja paloja kenellekkään.