Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Sori, kysyn nyt täälläki. Kaasari tiputtaa bensaa ilmanputsariin. Sitä ennen otin irti ja laitoin vaan malossin vapaavirtausfiltterin paikalleen... ja jos samaan syssyyn joku tietää miten toi kaasuvaijeri asennetaan niin olisin kiitollinen. Nyt se on ihan löysä kunnes ihan kaasu pohjaan väännettynä jännittyy hieman.
bevekki
- Liittynyt:
- 5.4.2012 17:11
Eli käännät kaasua ja kahvassa on löysää ennekun alkaa kaasuttaa?
Vaijerissa on säätö kaasarin luistin kannessa ( se "korkki" kaasarin päällä johon vaijeri menee) ja toinen säätö on yleensä kaasukavan alapuolella, seuraat vaijeria joka lähtee kahvakehikosta ja näät sen mötikän siinä ja sitten avaat silmät ja tajuat miten vaijeria saa kireemmälle.
Miten kaasari tiputtaa bensaa putsariin
Tarkoitat varmaan että putsari on pensasta kostea? se on normia kakstahdissa tai jos kastuu liikaa niin läpät voi vuotaa ja siks puskee normaalia enemmän huurua kaasarin läpi.
2Fast4You
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Kaasuvaijeri siis on löysällä koko kaasukahvan vääntämisen ajan, kunnes aivan pohjaan käännettynä (lue: kaasu pohjassa) vaijeri jännittyy ihan vähän, mutta ei mitenkään voi nostaa luistia. Onko se siis vaan tosta säädöstä kiinni? Aiemmin toiminut ihan hyvin enkä oo koskenutkaan ja nyt kun on vaijeri ollut irti kaasarin puolelta niin ei enää palaudu tai edes jännity se vaijeri.
Selitin huonosti. Eli bensaa menee kyllä poltettavaksi (:D), mutta ilmanputsarin ja kaasarin välistä tulee melkein jatkuvana virtana sitä bensaa. Tämän seurauksena ilmanputsari aivan bensasta märkä.
bevekki
- Liittynyt:
- 5.4.2012 17:11
Kaasari tulvii sitten aivan vitusti ja ei pitäisi toimia
D
Voi olla että sulla on myös liian jyrkkiä mutkia vaijerissa tai sliidi on jumissa tai vaijeri voi olla poikki.
Selityksesi mukaan tsekkaisin vikan vaihtoehdon. Vaijeri voi olla myös irti sliidistä
2t Kaasutin sylkee aina bensaa kaasarista, tai siis palamatonta seosta ja jos on läppäköne ja tekee tuota paljon niin läpät voi vuotaa.
Jos moposi toimii ja kaasari tulvii tollai niin jossain pitää olla sitten vitunmoinen imuvuoto.
2Fast4You
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Vaijeri otettu irti luistista ja laitettu paikoilleen nyt kahdesti, ei ole siinä vika. Kaasuvaijeri myös tulee samaa reittiä kuin aina aiemminkin.. Sieltä kaasukahvalta tuleva vaijeri vaan tulee sen välipalan läpi, kun sen varmaankin kuuluisi mennä sen välipalan läpi ja jäädä siihen seinämään, jotta se voi vetää sitä luistia ylöspäin.. Vitun kaasuvaijeri haluaako joku tulla länsi-Vantaalle auttamaan?
Enkä kyllä tiedä mikä tohon kaasariinkin tuli kun ihan normisti toimi kunnes otin irti ja laitoin malossin vapaavirtausputsarin kiinni ja nyt sylkee kaiken bensan ulos. VITTU
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Oisko koko kaasari jotenkin huonossa asennossa? Ja tuota vaijeria lyhennät, ja laitat uuden nipan päähän niin toimii taas
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Kville
- Pyörä:
- terpin romu
- Paikkakunta:
- roi
- Liittynyt:
- 16.5.2012 11:43
pystyykö kaasareita hitsaamaan?
jos niin minkälaisela laitoksella?
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
_rieska_
- Liittynyt:
- 13.4.2010 22:07
Pystyyhän niitä, ainoa vaan että ne on jotain alumiini+miljuuna muuta ainetta seosta, joten oikeiden välineiden hankkiminen lienee työlästä. Sen lisäksi perusalumiinin hitsaamisessa on omat kikkansa, tulee halvemmaksi ja helpommaksi ostaa uusi.
[peltsi
- Pyörä:
- Ex. Suzuki TS 50 XK nyk. Suzuki PV-97 ja Suzuki PV-92
- Paikkakunta:
- KMaa
- Liittynyt:
- 4.10.2009 2:52
http://www.motot.net/galleria/kuva120451/ Voi sitä aina yrittää. Opettaja yritti tigillä hitsailla kasaan...
Japanilainen se olla pitää.
PV-Foorumi
_rieska_
- Liittynyt:
- 13.4.2010 22:07
Tuorevoitelun nipan tukkiminen on muutenkin helpointa tekemällä lyhyt letkunpätkä jonka toinen pää on tiiviisti tukittu. Kuten tuossa Kikkelivillen tapauksessa.
Kville
- Pyörä:
- terpin romu
- Paikkakunta:
- roi
- Liittynyt:
- 16.5.2012 11:43
tule perkele tukkimaan tuo jos se kerta on nii helppoa... ku siinä on pultti päässä ja liimaa siinä mutta ei vaan piä. helpoinhan olis se nippa ottaa pois ja hitsata se nipan reikä umpeen ja lyyä takasi kiinnni?? no ei helpoin mutta varmin
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
mopomage
- Pyörä:
- Gilera SMT `08
- Liittynyt:
- 15.6.2012 17:11
Nytten on uus alipainehana vaihettu eli hana toimii mutta ku käyntiin polkasee niin v*ttu kohta on jo kaasari kauttaaltaan märkä bensasta..-,- eli se bensa ei sittenkään tullu alipainenipasta vaan jostai muualta... Mistäköhän?
bevekki
- Liittynyt:
- 5.4.2012 17:11
Jospa avaat silmät ja katsot mistä tulee jonkun lampun kanssa?
Minusta tuo voisi olla toimiva idea.
ps, ei kannata ainakaan kattella kohokammion tiivisteen seutua eikä varsinkaan bensaletkun seutua sekä ylivuotonipat kannattaa jättää tiirailematta.
(eli kato nyt noi ylemmät, jos ei löydy niin sitte varmaan tankissa reikä?)
Kville kirjoitti:tule perkele tukkimaan tuo jos se kerta on nii helppoa... ku siinä on pultti päässä ja liimaa siinä mutta ei vaan piä. helpoinhan olis se nippa ottaa pois ja hitsata se nipan reikä umpeen ja lyyä takasi kiinnni?? no ei helpoin mutta varmin
Otappa pätkä sitä tuorevoitelun letkua ja sitten vaikka pitkähkö uppokantainen ruuvi ja ruuvvaile se siihen letkun päähän (sillai että se kierre oikeesti puree)
Sen kannan pitäs levittää sitä letkun päätä ja parhaassa tapauksessa koko ruuvin kanta sujahtaa letkuun. Sitten vaikka rautalankaa pyörität tiukalle pihdeillä sen kannan ja kierreosan väliin ja sitten se lekun toinen pää kaasariin. Jos vuotaa vielä muka niin ostappa uus kaasari....
2Fast4You
Bärräxä
- Pyörä:
- Aprilia RX -07
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 8.9.2010 22:20
Nyt tarvittais apua. Mopo pätkii kiihdytyksissä, sammuilee milloin haluaa , ryypyn kanssa pitää elvyytellä konetta että lähtee vetämään, liikkelle lähtö vaikeaa kun booailee vaan. Ja vaikea käynnistää.
Aluksi ajattelin , että eihän siinä kissaakaan ,että kylmemmät kelit eli isompaa suutinta. Vaihtelin sitten suuttimia 90->94->96->-98-> ja käytin neulan sokan kolmessa eri lovessa ja vaihdoin imukaulan kumin mahdollisen imuvuodon varalta. Ja ei toiminu.
Sitten 90 suutin takasin ja sain sitte vehkeen hyviin säätöihin, kierroksia otti hyvin ja ei jäännyt kierrokset leijumaan. Sitte ku lähdin taas vehjettä ulkoiluttumaan kylälle , niin ensimmäisen stoppauksen jälkeen vika ilmeni taas uudestaan. Joten mikä vois olla vikana, pitäs vehje saada kuntoo talven liukkaille.
Ja mopona Aprilia Rx 07 (Derbin tekniikalla) ja vireinä leovincen v6 ja vapaavirtaussuodatin.
mopomage
- Pyörä:
- Gilera SMT `08
- Liittynyt:
- 15.6.2012 17:11
jospa se vika ei sitte olekkaan kaasarissa
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista