hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
siimo- kirjoitti:hessuhopotin kirjoitti:yhden aidon sekä yhden kopio am6:sen purkaneena sanoisin että stefa koloon tasainen puoli edellä kuten tehtaalla laittavat.
Ite oon kyllä aina asentanu se tasainen puoli kytkimeen päin. Ja siten ne on kaikissa koneissa ollut mitä oon purkanut. Ja magneeton puolellakin se on tasainen puoli magneettoon päin jo alunperin koska kampikammiossa kuitenkin on sitä painevaihtelua.
Niin noh, tästä on tullut väiteltyä ennenkin ja tästä tullaan vielä väittelemään tulevaisuudessakin, mutta kuten tuosta postaamastani kuvasta näkyy, stefa kököttää kolossaan suljettu puoli magneettoa päin. Toi oli siis aiemmin koskematon aito am6 johon tein ekaa kertaa koneremonttia ja tuo kuva oli dokumentoitu purkamisvaiheessa. Myös cpi:tä purkaessa stefa oli nuin päin. Kumma juttu jos sulla on ollut toisinpäin, voisikohan se olla ihan valmistajakohtaista? Eli ei niin väliä kummin päin se on, tiivistää silti?
EDIT:
Tässä olis cpin räjäytyskuva ja eikös se stefa ole niin kuin sanoin vai hämääkö grafiikka? Eli voisi olla valmistajakohtaista.
EDIT2:
Motorhispanian räjäytyskuva:
Selvittelin muutenkin tuota asiaa ja se on kuin onkin täysin valmistajasta kiinni että miten noi stefat sinne laitetaan. Esim jopa suzukin 250 kuutioisissa stefa on tehtaalta tullessa "väärinpäin" kuten monissa muissakin merkeissä. Yamahassa taas stefan jousipuoli osoittaa kampikammiota kohti, eli oltiin molemmat oikeassa.
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Minarellin oma korjausopas sanoo kampuran stefojen tasaisen puolen tulevan kampikammiota kohden ja jousipuoli poispäin kampikammiosta. Näin sanoo myös Riejun ja Aprilian korjausoppaat AM6 koneelle.
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Mistähän saisin käsiini tuollaisen munarallin käsikirjan löytyykö ihan kirjastosta vai tuliko mopon mukana olisi mielenkiintoista lukea
juhm97
- Pyörä:
- Husaberg FE450 '09
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 13.9.2012 20:35
Mikä vois olla koneessa rikki kun päästää jäähdytysnesteet kampikammioon?
Sylinterin ja kannen tiivisteet vaihdettu jo uusiin, niissä ei ollut vikaa.
-Ekii-
- Pyörä:
- Aprilia mx -04
- Liittynyt:
- 8.2.2009 1:33
juhm97 kirjoitti:Mikä vois olla koneessa rikki kun päästää jäähdytysnesteet kampikammioon?
Sylinterin ja kannen tiivisteet vaihdettu jo uusiin, niissä ei ollut vikaa.
Sama ongelma täällä. Kannentiivisteet vaihdettu ainakin viiteen kertaan ja aina rikkoo uudelleen ja nesteet pytyssä/kampikammiossa.?
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Voipi olla pytty tai kansi halki.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Varmasti ulompi ja sisempi tiiviste saman paksuiset?
juhm97
- Pyörä:
- Husaberg FE450 '09
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 13.9.2012 20:35
Tiivisteet on kyllä ihan kunnossa eikä sylinteri tai kansikaan halki ole
Otin tossa äsken koneen irti rungosta niin pääsee vähän paremman kattomaan jos löytyis vika.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
En kuntoa kysynyt, vaan onko ne saman paksuiset. Jos sisempi tiiviste on ohuempi kuin reunalla oleva niin helposti päästää nesteet läpi.
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Jollei muistini tee tepposia(mitä se tekee usein) niin tiivistesarjojen mukana tulee yleensä kahen mallista kannentiivistettä ja niistä toinen, hieman paksumpi, ehkä punaisen värinen, on vanhanmalliseen mottiin tarkoitettu ja näissä uusissa käytetään sitä mustaa, ohuempaa kannentiivistettä. Ja ei pidä sekoittaa siihen sisempään punaiseen tiivisteesee, se on täysin pätevä.
juhm97
- Pyörä:
- Husaberg FE450 '09
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 13.9.2012 20:35
Saman paksuset on ja oli tosiaan sellanen ohut musta kannentiiviste.
-Ekii-
- Pyörä:
- Aprilia mx -04
- Liittynyt:
- 8.2.2009 1:33
Mulla ainakin sisempi että ulompi on ne paksummat, eli punaset. Muttakun ongelma on se että rikkoo aina sisemmän kannentiivisteen jolloin sitte nesteet pytyssä..
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Laita sisemmäs paksu ja ulos ohut, itse aina näin tehnyt.
-Ekii-
- Pyörä:
- Aprilia mx -04
- Liittynyt:
- 8.2.2009 1:33
Kiitos, täytyy koittaa:) Rupee vaan tympimään kun 5kertaa jo vaihtanut tiivisteet ja aina pääsee ajamaan jonkun kilometrin ja sit taas meni se sisempi tiiviste.. :/ Mutta hankaluuksien kautta voittoon?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Onhan kansi varmasti suora? Onko sylinterin tiivistepinta puhdas ja tasainen? Eihän kasaamisvaiheessa tiivistettä ole asennettu huolimattomasti? Kansi kiristetty ristiin ja oikealla momentilla?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista