Juba93
- Pyörä:
- Yamaha DT 08VM enduro project
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 26.4.2008 14:29
Kemmu jo mulla on mutta ei korttia tammikuussa 28 päivä syntyny 93 voit iha isse laskee.
Loncing 125cc kone kaasareineen ja kaikkineen 200€! kaikki toimii ja juuri huollettu! pistä yv jos kiinnosta ;)
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Juba93 kirjoitti:Kemmu jo mulla on mutta ei korttia tammikuussa 28 päivä syntyny 93 voit iha isse laskee.
Mihinkäs tämän nyt pitäisi liittyä..?
Veli-Vihannes
- Pyörä:
- Salainen projekti X
- Paikkakunta:
- Kouvola :(
- Liittynyt:
- 24.4.2007 15:30
Voisin melkein Betan puolesta todeta,
onneksi on myös vain pro-virittäjille sallittu puoli hieman ylempänä PV:n P+ pytyistä kun sanotaan, että niistä saa viilaamalla parempia kuka tahansa, jos edes vähän tietää mitä tekee. Tästä tulikin mieleeni, että mitenköhän moottorini käyttäytyminen muuttuisi, jos viilaisin kaikkia huuhteluita esim. millin ylös pyrkien symmetrisyyteen ja alkuperäisen valujäljen siistimiseen? Tämän hetkinen tekniikka on 74cc P+ 70% paolla(asteita ~195), hieman levennetty ja korotettu imu, avarrettu läppäkanava, tasalakimäntä 2,5mm lyhyämmällä imuhelmalla, 22mm kaasari ja Luhao(lentää metsään heti kun saan aikaiseksi v1 putken). Olen vain aina tuumaillut, että tunteeko minunlaiseni amatööri persdynolla minkäänlaista vaikutusta, jos huuhteluita parantaa(?) ?
Jeejee
Kaarlo
- Paikkakunta:
- Savitaipale/Lappeenranta
- Liittynyt:
- 10.8.2006 19:07
Eipä kannata välttämättä käydä kanavia korottelemaan, jos ei satu olemaan kulmavaihteellista pirraa. Kanavasta tulee helposti kartiomainen juuri väärään suuntaan jos kanavan lakea ei pääse kunnolla muotoilemaan. Elikkä tuo pelkkä siitiminen on varmastikkin kannattavampi temppu. Ja siitä siitimisestä alkaa olla sitten hyötyä kun kaikki valuröpelö on saatu hiiteen. Huuhtelukanavaahan kannattaa kyllä viilailla, siihen kun pääsee käsiksikin melko helposti.
Jos olet sitä mieltä että aika-alaa on saatava lisää eikä sivusuunnassa voi kanavaa levittää (tässäkin muistettava ne suuntaukset) niin korota sylinteriä ja otat kanavien alareunoista tavaraa pois. Huono puoli tässä on että myös pakoaukon aika-ala kasvaa, mikä ei taida olla enää tarpeellista. Ja jos kyseessä on vanhavaluinen pytty, niin kakkoshuuhtelut ovat noilla kuutioilla aika anuksesta, elikkä niissä rittää työnsarkaa.
Ja moottorin käytös voi tuolla huuhteluitten korottamisella muuttua ei-haluttuun suuntaan. Putki vaikuttaa kuitenkin enemmän. Eikä tuosta paketista voimaa saa ennenkuin pakopuoli saadaan soimaan juuri oikealla tavalla.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
Veli-Vihannes
- Pyörä:
- Salainen projekti X
- Paikkakunta:
- Kouvola :(
- Liittynyt:
- 24.4.2007 15:30
Joo aika hikoiluahan se huuhtelujen sörkkiminen esimerkiksi Dremelillä on, mutta olenkin ihastunut moottorisahan pyöreään teräviilaan. Siitä jos uhrasin palan, ja tekisin kahvaosan L-muotoista viilaa varten. Sillä voisi sitten perse hiessä hifistellä huuhteluita hieman siistimmiksi.
Taitaa pytty olla jopa uudenvaluinen, koska kanavat ovat mielestäni erittäin symmetriset ja melko puhtaatkin. Niin ja unohtui mainita, että kantta on laskettu n. 1mm, vaikuttaneeko taas yhtään mihinkään.
Jeejee
Juba93
- Pyörä:
- Yamaha DT 08VM enduro project
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 26.4.2008 14:29
Eikös tiittasessa lukenu et ku kantta laskee nii se tuo alavääntöä mut taas voi samalla rasittaa konetta? vai muistanko ihan vääri
Loncing 125cc kone kaasareineen ja kaikkineen 200€! kaikki toimii ja juuri huollettu! pistä yv jos kiinnosta ;)
^Altsi^
- Pyörä:
- Beta Racing + Tuna SS + Skyteam 110 minicrossi
- Paikkakunta:
- Ímatra
- Liittynyt:
- 1.6.2008 12:49
Juba93 kirjoitti:Eikös tiittasessa lukenu et ku kantta laskee nii se tuo alavääntöä mut taas voi samalla rasittaa konetta? vai muistanko ihan vääri
Ei suoranaisesti tuo alavääntöä vain kasvattaa puristuksia (poikkeuksia on) , joka sitten rasittaa konetta enemmän.
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
^Altsi^ kirjoitti:Juba93 kirjoitti:Eikös tiittasessa lukenu et ku kantta laskee nii se tuo alavääntöä mut taas voi samalla rasittaa konetta? vai muistanko ihan vääri
Ei suoranaisesti tuo alavääntöä vain kasvattaa puristuksia (poikkeuksia on) , joka sitten rasittaa konetta enemmän.
SInä ilmeisesti osaat myös perustella tämän?
^Altsi^
- Pyörä:
- Beta Racing + Tuna SS + Skyteam 110 minicrossi
- Paikkakunta:
- Ímatra
- Liittynyt:
- 1.6.2008 12:49
Betaversio kirjoitti:^Altsi^ kirjoitti:Juba93 kirjoitti:Eikös tiittasessa lukenu et ku kantta laskee nii se tuo alavääntöä mut taas voi samalla rasittaa konetta? vai muistanko ihan vääri
Ei suoranaisesti tuo alavääntöä vain kasvattaa puristuksia (poikkeuksia on) , joka sitten rasittaa konetta enemmän.
SInä ilmeisesti osaat myös perustella tämän?
Elikkäs kantta laskemalla palotila madaltuu ja seos menee pienempään tilaan. Tämä siis lisää puristus-suhdetta. (anteeksi väärä sana ylemmässä viestissä) ja koneessa on isompi puristus-suhde joka rasittaa koneen osia enemmän. Korjatkaa jos olen väärässä.
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
En ihan hakenut tuota. Vaan miksi se puristussuhteen nostaminen ei paranna alavääntöjä? Nimittäin kyllä se niitä parantaa (yleensäottaen, rajansa silläkin). Oliskait tän voinut sanoa suoraankin vetvomatta asiaa sen enempää, mutta nyt meni näin..
^Altsi^
- Pyörä:
- Beta Racing + Tuna SS + Skyteam 110 minicrossi
- Paikkakunta:
- Ímatra
- Liittynyt:
- 1.6.2008 12:49
Jeps olihan tuo oma viestinikin vähän vajaa. Tarkoitin että ei suoranaisesti tuo lisää vääntöä vaan kasvattaa puristus-suhdetta mikä tuo vääntöä tiettyyn rajaan asti ja joissakin tapauksissa.
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
^Altsi^ kirjoitti:Jeps olihan tuo oma viestinikin vähän vajaa. Tarkoitin että ei suoranaisesti tuo lisää vääntöä vaan kasvattaa puristus-suhdetta mikä tuo vääntöä tiettyyn rajaan asti ja joissakin tapauksissa.
Ööh, jos kannenlaskeminen nostaa puristussuhdetta ja puristussuhteen nostaminen parantaa suorituskykyä niin eikö ole sama sanoa että kannenlaskeminen parantaa suorituskykyä..? On. Eli en ymmärrä tuon viestin vihreää narua.
-edu
- Paikkakunta:
- Nokia
- Liittynyt:
- 30.7.2007 22:50
Morjesta! Täälä osataan varmasti vastata asiantuntevasti. Onko normaalia, että uuden männän ja sylinterin välys olisi 0,15mm? Taisin pikkasen liikaa hoonata. Mäntäsatsissa tuli mukaan sellanen tehorengas(?) jolla saisi lisää puristuksia niin kannattaisiko se laittaa myös ja kumman renkaan alle? Ja mikä on teillä ollu sellanen normaali välys? Kiitos etukäteen.
Veli-Vihannes
- Pyörä:
- Salainen projekti X
- Paikkakunta:
- Kouvola :(
- Liittynyt:
- 24.4.2007 15:30
-edu kirjoitti:Morjesta! Täälä osataan varmasti vastata asiantuntevasti. Onko normaalia, että uuden männän ja sylinterin välys olisi 0,15mm? Taisin pikkasen liikaa hoonata. Mäntäsatsissa tuli mukaan sellanen tehorengas(?) jolla saisi lisää puristuksia niin kannattaisiko se laittaa myös ja kumman renkaan alle? Ja mikä on teillä ollu sellanen normaali välys? Kiitos etukäteen.
Wuhuhu, pro-viritystä, kylläh.
Jeejee
-edu
- Paikkakunta:
- Nokia
- Liittynyt:
- 30.7.2007 22:50
Ja tärkee viesti sulta taas kerra! Jos joku tietää, niin saa vastata ja sit katoon tältä alueelta. Muualta tulis vaa "vie huoltoon"- viestejä.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista