Mutta, vielä kysyn tuosta tehoarviosta, jos nyt mitään järkeä vielä sitä alkaa miettimään.. eli 17 heppaa takapyörältä. Se on siis tavoitteena. Tietenkin pidän mielessä, että se on ihan dyno -kohtaista, että mitä se antaa tulokseksi, mutta pitäisittekö itse tuota mahdollisena, jos vain kaikki menee täysin oikein?
Tällä hetkellä on siis vakioasteet; 184,3° pakoaukko ja 129,9° huuhtelut. Laskettu portmapista, jonka löysin. Se on samanlaisesta koneesta ja koskemattomasta sylinteristä (Airsal 70cc).
Boostportin tarkkaa astelukemaa en pysty laskemaan, hiukan epäselvän kuvan vuoksi.
Mutta se on n. 0,5-0,75mm korkeampi, kuin muut huuhtelut. Eli 133,4-135,2°.
Tämän vuoksi pitää ottaa uusi portmappi, jotta tiedän varmasti sen aukioloajan asteina, eikä mitään mutuilua, koska silloin todennäköisesti se menee perseelleen, eikö? Enkä tietenkään silloin _välttämättä_ pääse tavoitteeseeni.
Jos nyt viilaisin pelkästään pakoaukkoa 196°, silloin blowdown olisi 33°.
135° huuhteluilla blowdown olisi 30,5°.
Onks tuo imukanavan pituus miten tarkka asia? Vaikutus lienee pääosin kierrosherkkyyteen?? JOS ei puhuta yli 5mm eroista. Näin itse olettaisin.*
Pitänee lueskella Bellin romaania vielä iltasaduksi, niin saattais alkaa muisti virkistymään.. viime kerrasta jo aikaa viikkoja.
Tuosta blowdownista olis vielä kiva tietää lisää.. eli lähinnä, minkälainen vaikutus eri blowdown asteilla on tehoihin, tehoalueeseen ja yleisesti moottorin toimintaan.
Ja nyt tarkoitan lähinnä 0,5-2,5 asteen eroja.