-rampe- kirjoitti:Sitten omaan kysymykseen:
Kuinka tuo Derbi DRD:n etujarrut ilmataan? Kyseessä siis kaksi (2) satulaa ja levyä. Onko tähän jotkut omat niksit vai ilmataanko normaalisti yksi satula kerralla?
Satula kerrallaan, tai jos mahdollista nii voithan avata myös molemmat ruuvit kun järjestelmään on pumpattu paine. Ruuvit tietty aina kiinni kun kahva päästetään.
Vireboy kirjoitti:Mikäs riejun jarruissa ku vaihoin uudet palat eteen ja taakse + ilmasin ja tuntuu melkeen huonommalta kun ennen?
Niitä nesteitä ei tarvi, eikä kannata ottaa pois ellei ihan välitöntä tarvetta ole.. Ne männät on tod.näk siks ollut jäykät painaa kun ovat ottaneet pintaruosteen ulkona olevaan osaan ja se kanittaa. Onko ilmaus varmasti onnistunu kunnolla? Eihän paloissa ollut mitään epäpuhtauksia kuten käsistä jäänyttä öljyä/vaseliinia?
salqquzzu kirjoitti:Vaihdoin kumit toissapäivänä ja kun sain vanteen kiinni niin takajarrupalat jäivät hinkkaamaan levyyn. Pumppailin jonkun aikaa niin vähän parani mutta edelleen hinkkasivat jonkun verran. Vaihdoin jarrunesteet tämän jälkeen ja silloin jämähti ihan lukkoon. Voisiko johtua siitä että unohdin ilmata no ostin uudet palat koska vanhat oli niin puhki kuluneet. Pitäiskö jarrusatulasta putsata jotain kun tuntui ainakin tosi jähmeiltä ne männät jotka painaa levyjä? Entäs sitten kun kasaan ton ja laitan kiinni onko siinä mitään ihmeempiä mitä pitää tehdä? Onko sen banjopultin reiän tultava samaan kohtaan kuin jarruletkussa olevan reiän? Riittääkö tämän jälkeen ihan normaalisti kun lisään nesteet ja ilmasen? Ehkä vähän epäselvä tuli mutta kiitos jo etukäteen!
Miten vaihtelit ne nesteet sinne? Jos vielä alat sitä nestettä vaihtelemaan nii suosittelen eka ottamaan satulan irti ja putsaamaan ne männät jos kerta kovin hankalasti huilasi. Banjopultin reijän ei tarvi olla kohdalla, banjoliittimessä on ympäri asti ura jossa neste pääsee kulkemaan.
derbinisti kirjoitti:Mites tuo Derbin takajarru ei nyt lähde pitämään, kun se kitisi niin kauheasti, niin otin jarrupalat irti, pyyhkäisin niitä pari kertaa hiomapaperilla ja pesin pesuaineen kanssa, niin vaikka poljin ottaa samassa kohdassa, kuin ennen, on jarruteho heikompaa.
Nesteen määrä oikea? Eihän poljin vaan vastaa mihinkään rautaan, että painuu varmasti ihan pohjaan asti?