derbinz
- Liittynyt:
- 30.5.2014 17:49
SX_Henkka kirjoitti:Mikähän on kiksissä vikana, kun joskus toimii vähän aikaa ja joskus ekalla polkasulla lahoo. Vähän väliä kiksin rattaan takana oleva jousi lähtee pois paikoiltaan ja sitten taas palautusjousi. Välillä jouset ovat paikoillaan, mutta ratas on oudosti kiinni kytkinkruunussa?
Ja ON kasattu oikein.
Itselläni oli sama ongelma. Ostin uuden jousen ni alko pelaa.
Dinkles
- Liittynyt:
- 13.8.2014 23:47
Kellään tietoa öljypumpun se vaijjeri joka liikkuu mihin kaikki tuorevoitelu letkut ym. menee niin sen oikeasta asennosta ?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Öljypumpun kopan alta löytyy kohdistusmerkinnät, siinä liikkuvassa levyssä pitäisi olla viiva ja sen pitäisi olla lohkossa olevan viivan kanssa tasossa tyhjäkäynnillä.
hondamonkey69
- Liittynyt:
- 18.9.2014 21:23
Moro! osaisko kukaan sanoa mikä vois olla mopossa vikana kun pintakaasulla ajelee toimii hyvin muttakun alkaa kierrokset nouseen nii sit hyytyy ja sammuu ja jos painaa kytkimen pohjaan ja kaasua nii kierrokset jää leijumaan ja lopulta sammuu.Tulpan ja imukaulan oon vaihtanu ja suuttimia on kokeiltu eri kokoisia. kyseessä siis gilera rcr -07. asiallisia vastauksia! kiitos!
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
Eli paisuntasäiliöstä kun lähtee 2 letkua , syyläriin ja sit kantee ja siit kaasarii nii multa on tost otettu pois se kaasarin lämmitysjuttu eli kanteen ja kaasariinn ei mee letkua vaan tulee pelkkä letku siitä paisuntasäiliöstä joka ei mee mihinkää nii siitä letkusta tulee pari tippaa jäähdytysnestettä ajon jälkeen nii tukinko sen letkun vai miten? ei siis vuoda mitenkää huomattavasti et ei huomaa et paisuntasäiliöstä häviäis, eli muutama tippa tulee.
Katso galleriani!
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Onks kellään mitään tietoa tosta Malossin kampiakselista?
Mietin vain, mitä muita eroja männäntapin neulalaakerin koon ja kiertokangen pituuden lisäksi sillä on verrattuna vakio kampiakseliin.. moottori on siis vanhanmallin Rabasa (EBS050).
Mopo-sport myy Malossin kiertokankea (pituus 85mm), jonka kanssa voisin siirtyä käyttämään Wössnerin takomäntää (47,87mm, 0,07mm välys).
Mäntä on siis tarkoitettu TM 85MX crossipyörään ja miulla on tiedossa sen kaikki oleelliset mitat, joiden perusteella tiedän, että se sopii Airsal 70cc sylinteriin.
Tossa Temmin männässä männätappi tulee 5,5mm korkeammalle vrt. Airsalin vakiomäntään. (25,2 --> 19,7mm | männätapilta männänlaelle mitattu korkeus)
Nyt sylinterin ja männän välys on 0,1mm. Sylinterin koko on 47,95mm ja männän 47,85mm.. eli hieman liikaa omasta mielestäni. Ohipuhallusta tulee jonkun verran m-renkaan katkoskohdasta (selittää heikot puristukset ja hieman kadoksissa olevat tehot).. laitan huomenna kuvaa sylinteristä ja männästä.
Tiivistettynä:
Malossin 85mm pitkä kiertokanki --> Vakiokampiakseliin + TM 85MX takomäntä kiinni = Toimiva idea = ?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Voisihan tuo toimia, mikäli välykset tosiaan oikein. Koneistamolla mittautettu? Ja Malossissa voi olla erikokoinen myös alapään neulalaakeri? Ja tietysti jos kiertari on suunniteltu pyörimään joidenkin hyper-balanced Malossi-limppujen kanssa yhdessä harmonisessa tasapainossa... Mikä lienee melko epätodennäköistä, mutta mahdollista.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
No, pitää kysellä Mopo-sportilta noista mitoista. Iteltä ei löydy digitaalista työntömittaa, niin en voi kotona tarkasti mitata tosta irrallaan olevasta kampurasta mittoja..
Pitäis varmaan käyttää sitä kampuraa tuolla paikallisessa mp-liikkeessä, että purkaisivat sen.
Nyt ei löydy edes kuumailmapuhallinta.E: Onks näissä vanhanmallin Rabasoissa joku tyyppivika tää vesipumpun stefojen vuotaminen? 1.9h ajetut uudet, ehkä Taiwanilaiset vesipumpun stefat taas fuskaavat jäähdytysnestettä. Tai ilmeisesti ovat päästäneet vähän sitä vaihteistoöljyn sekaan..
ex-Derbissäkin tuli sama ongelma vastaan 7h jälkeen, että vesipumpun stefat hajosivat ja ne olivat uudet Forten "huippulaadukkaat" stefat..
Pitää käydä hakemassa jostain vähän laadukkaammat stefat, niin jospa kestäis vähän pidempään.
Ja vesipumpun akselissa ei ole mitään vikaa. Ei ole uria, eikä ole "väljä."
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Mikä on männä koko vakio D50B sylkässä? Ohjekirja näyttää sylkän poraukseksi 39,88 x 40,0 mm.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
peksiman
- Liittynyt:
- 18.4.2013 17:02
Hei!
Purin tossa viikko takaperin yhden uudenmallin rabasan alakerran kampiakselin vaihdon takia, hölmönä menin irrottamaan vaihteiston lohkosta, ja nyt tarvis apua, että kuinka se kasataan? Mihin tulee prikkoja ja mihin väliin vaihteensiirtäjät tulevat, oisiko missään jotain ohjetta? Räjäytyskuvastakaan ei oikein ota selvää, kuinka vaihteisto tulee lohkoon.
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
derbinisti kirjoitti:Mikä on männä koko vakio D50B sylkässä? Ohjekirja näyttää sylkän poraukseksi 39,88 x 40,0 mm.
Tulee varmaan myöhässä, mutta koko ilmeisesti vaihtelee. Vakiomännän päällä luki itsellä kirjain "C" joka tarkoittaa vissiin 39,86mm.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
ketjuveto
- Pyörä:
- Yamaha fzr 600 -91, Tunturi pappa -72
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 5.8.2011 22:40
Hei
Olis semmoinen kysymys että millä kilometrimäärällä tuo derbin vaihteiston neulalaakerien vaihto olis aiheellista? Kun nyt mopolla ajettu 14000km ja alakerta on jo auki niin mietin kannattaako kyseiset Laakerit vaihtaa ,kun kaikki muut laakerit uusin. Sitten toinen kysymykseni samasta aiheesta : voiko ne neulalaakerit pestä ,kun lohkojen sisäpuolella on jottai mujua ,niin jos niitten antaisi olla lohkossa kiinni ja pesis + tietenkin rasvais pesun jälkeen. Toivottavasti joku älysi:roll:
On se semmosta....
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Ei niitä kyllä kannatta vielä vaihtaa. Peset vaan ja rasvaat.
Aprilia sx 80cc projektina!
joulupukki9
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 20.5.2014 21:48
Minkälaisia ulosvetäjiä on olemassa vauhtipyörälle? Ja mikä erilaisissa ulosvetotyökaluissa on ideana? esim. meneekö magneeton kierteisiin tmv? Koneremppaa pitäis derbiin tehä joten ois mukava tietää että mikä helpoin ja vaivattomin tapa.
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Se ulosvetäjä on tavallaan "pultti", jonka sisällä on toinen pultti kierteillä. Eli magneeton mutteri otetaan irti, ulosvetäjä kierretään vauhtipyörän kierteisiin ja sen jälkeen ulosvetäjän sisäistä osaa kierretään jolloin se pakottaa vauhtipyörän irtoamaan.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista