Ja päälle monet muut muuttujat, jotka vaikuttaa mm. sylinterin täytökseen ja pakolämpöihin..
Ja männän sekä m-renkaan kuluminen riippuu täysin moottorin käytöstä, 2-t öljyn laadusta... jos on lyhyt putki, jolla kiertää vaikka yli 13,000 tai 14,000rpm, niin todellakin kuluu äkkiä m-rengas yli ohjearvon nopeasti (alle 500km / 10h).
Olettaen, että konetta käytetään jatkuvasti kovilla kierroksilla.
Myöskin sen moottorin toiminta pienemmillä kierroksilla riippuu paljon putkesta.
Sekä monista muista muuttujista, kuten sytytysennakkokäyrä/perusennakko, sylinterin aukkojen aukioloajat---squishvälys---puristussuhde , joita "säädetään" eri paksuisilla alatiivisteillä.
Parhaimmassa tapauksessa ~50cc moottori voi olla yhtä tehokas, ja tuottaa yhtä paljon vääntöä kuin tommonen koskematon airsal 70cc , ns. perus setti (airsal 70cc , dellorto phbg 21mm , enox/turbokit/giannelli).
Tehokäppyrä vaan voi olla hyvin erilainen, ja suurin ero tulee alle 6,000~7,000rpm.
- AM6 / Rabasa vakio kampiakseli kestää vaikka 16,000rpm (noin paljoa ei millään ns. kaupan pytyllä saa moottoria kiertämään...koskemattomana siis)
Joku esim. 10,000.....12,000km ajettu kampiakseli, teharin kanssa vaikkapa eikä ole päässy jäähdytysnestettä kampikammioon/palotilaan, niin varmasti kestää millä tahansa 50-80cc pytyllä vielä muutaman tonnin ajaa, jos ei jatkuvasti huudata yli 13,000rpm tai satu jotain (esim. palotilan tiiviste petä ja nesteet pyttyyn)
- vakio kytkin, sekä AM6/Rabasa kestää jäykillä jousilla yli 15hp kevyesti