stroker pin on epäkeskeinen tappi kiertokangen alapäähän, eli se tuo vähän lisää iskua.
Mites jos laittais mankin koneeseen
stroker pinin väärinpäin että iskunpituus lyhentyisi?
Ideanahan siis on se että mopokisoissa max. kuutiotilavuus on yleensä 55cc ja kun iskunpituus lyhenee laskee myös tilavuus. Joten voisi laittaa isomman männän ja sylinterin eikä tilavuus silti olisi liian suuri. Samalla kun mäntä on isompi voi myös palotilakin olla isompi. Näin saataisiin tilaa isoille venttiileille. Jos iskunpituutta lyhentäisi kunnolla että saisi jotain 54 mm männän voitaisiin laittaa neliventtiilikansikin jo..
Ensin pitäisi etsiä muutama milli pidempi kiertokanki, teettää todella jäykät venajouset ja koneistaa sylinteriä lyhyemmäksi (ja lyhentää nokkaketjua ömg).
Kierroskonehan siitä tulisi, mutta kannattaisko?!
Saattais kiihtyä yhtä hyvin ku 2-tahti
, mutta pitäis laittaa vähintään öljynjäähdytin ja ilmanohjaimet sylinterille ettei kuumene liiaksi 6:n tunnin mopokisoissa..