Kanavaa on avarrettu sitä mukaa kun on ollut tarvis, nyt alkaa olemaan jo viimeisessä koossa. 28mm mittasin tönärillä. Ajattelin ehkä tehdä jonkunlaisesta putkesta tuonne sisälle sopivan holkin (28mm sisähalkaisijalla) -> putki siihen holkin päälle. Vähän niinkuin AM6, mutta "käänteisesti". Derbin oma kiinnityssysteemi ei ole kovinkaan tiivis...
Tuo mun aukko on tosiaan piirretty mäntää apuna käyttäen suoraksi yläreunasta -> kyljet alempana. Huomenna / kun taas jaksan koitan saada yläreunan symmetriseksi ja kylkiä ylemmä. Kuvakulma hämää hiukan, mutta ei ole vielä mikään kantikaskaan, joten reilusti tulee vielä tavaraa lähtemään.
Ja huuhtelut on kaikki samassa tasossa ainakin mun Airsaleissa. Yhdessä pientä valuvirhettä boostportissa, joka saa portmapin näyttämään sen muita alemmalta. Myös kolmessa noista mun Airsaleista on ollut pakoaukon reunalla pieniä valuvirheitä, ihmettelen vaan että miten olen onnistunut aina nuo yksilöt saamaan käsiini vai onko ihan yleinen ominaisuus näissä? Siis sellaisia pieniä kuoppia ja kohoumia, joista osassa on pinnoite ja osassa ei...? Viilaan nuo aina ensimmäisenä pois kun lähden aukkoa leventämään.
E: Ootko miettiny jos löytäisit 43mm iskulla ja 90mm kiertarilla olevan kampuran jostain? Nostaisi 184/130 -> ~193/135°...
Suosittelen itse laskemaan vielä tarkemmin, käytin Bellin kirjasta löytyvää kaavaa (joka löytyi jostain mun vanhasta .txt tiedostosta...). Tuosta pitäisi olla joku excelikin jossain mutta kun en löytäny niin laskin manuaalisesti...
Bell:
D=(180 - Cos [(T^2 + R^2 - L^2)/(2*R*T)]) * 2
, missä
T = R + L + C - E
R = iskunpituus / 2
L = kiertarin pituus
C = sylkkäputken yläosan ja männänlaen väli
E = pituus sylkkäputken yläosasta aukon yläreunaan
140° pitäisin itse ehdottomana maksimina huuhteluille, ja tuo 135° pelaisi varmaan hienosti kovilla kiekoilla.
Bidalotin label-viilatussakin taisi olla 139° huuhteluajoitus. Toki "hieman" eri asia kuin perus Airsal, mutta toimii kuitenkin esimerkkinä. Eli ei 135° varmaankaan vielä "liian iso" olisi, mikäli kone hengittää hyvin muidenkin komponenttien osalta.