tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Tuohon muuten käy kaksi tavallista ruuvia tilalle, toinen säätöruuviksi ja toinen pienempi mäntää vasten, jolloin ne muodostavat "nivelen". Itellä tippu kans tielle toi tsydeemi ja hyvin pelaa tollaisena.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Poram
- Liittynyt:
- 4.6.2014 20:18
Vissiin tiiviste mennyt etujarrusta, kun vuotaa jarrunesteet pihalle. Pari sataa kilometriä pysyy ja sitten alkaa vuotaa. Kannattaako noita tiivisteitä lähteä vaihtamaan, kun uusi jarrusatula maksaa 15€ ? Kyseessä siis keeway hurricane.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
No taisitpa vastata omaan kysymyksees.
mörkö99
- Liittynyt:
- 4.8.2013 19:02
Kokeillaa täältä vielä.
Elikkäs takajarrun jarrunesteet ei lähde säiliöstä millään eteenpäin kun koittaa ilmata. Elikkä alkutilanteessa ei ollut nestettä koko järjestelmässä. Ja kun laittaa nesteet säiliöön ja polkee, ei mitään tapahdu. Ilmausnippaa on väännelty ja kokeiltu kaikilla madollisilla tavoilla. Ja on kokeiltu ensin täyttää järjestelmä muita kautta nesteellä, mutta sekään ei auta kun sen jälkeen ei synnytä painetta sinne.
Muutenkin jäi vähän hämäräksi järjestelmän toimintaperiaate. Kun siis säiliöstä lähtee kaksi reikää, toinen menee sylinteriin männän kohdalle ja toinen sylinteriin siitä vähän pidemmälle. Mikä ton toisen reiän tehtävä on kun ei mene sen männän ohi missään vaiheessa? Ja toinen reikä on testattu ettei ole tukossa, mutta silti ei itekseen valu nesteet siitä sylinteriin.
Ideoita?????
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Työsylinterin tiivisteet on vaihtokunnossa jos ei nesteet liiku säiliöstä eteenpäin
Heitetään nyt oma kysymys tähän samalla: Voiko työsylinterin tiivisteet mennä muutaman kuukauden ajoilla paskaks (sisältää paljon keulimista eli jarrun käyttöä)? Tänään keuliessa tuntu jarru oudolta ja rupesin kattelemaan nii ihan ku vuotais nestettä jarrupolkien tappia pitkin, miten ne tiivisteet voi siihen kuntoon saada näin lyhyessä ajassa et nestettä kusee
carlll
- Liittynyt:
- 21.12.2014 2:37
Jos jarrumännän pistä takas satulaan nii pitäkö se työntää iha loppuun asti sisää tai riittäks se et työntää niin paljon et otta melkee jarrupalaan kii
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Ei niitä tarvi ihan pohjaan painaa, riittää että jarrupalat ja jarrulevy mahtuu väliin smoothisti, ilman että ne hinkkaa.
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Vaihdoin uudet jarrupalat taakse ja jarru on nyt aivan tunnoton ja ottaa helvetin alhaalta. Ilmasin jarruja mutta ulos ei tullut yhtään ilmaa ja jarru herkistyi vain vähäsen. Voiko olla että jossain välissä vain on semmoinen ilmatasku, että sitä ei hevillä pumpata ulos?
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Jep. Jarruimuri olis tohon kätevä, mutta ei ihan jokatallin varuste. Kätevä tapa on painaa esim. lääkeruiskulla ilmausnipasta jarrunestettä järjestelmään, väärinpäin paineella tuleva neste saa esim kahvaan jääneen ilmakuplan aika hyvin liikkeelle.
Silläkin, että jättää jarrukahvan pohjaan yöksi (kiristysliinalla tms) saa välillä kuplat liikkeelle. Ilmaillessa myös ei pumppaile raivoisalla vauhdilla, vaan ihan rauhassa painelee kahvaa niin kuplat ehtii sielä liikehtiä.
Koita noilla päästä alkuun.
jopi13
- Pyörä:
- Beta rr 50 track 2011
- Paikkakunta:
- Nokia
- Liittynyt:
- 10.9.2013 8:38
Hajos betasta jarrusatula ja etujarrulevy, niin voiko sen vakio (2mäntäsen) etujarrusatulan vaihtaa brembon 4 mäntäseen satulaan? Eli riittääkö siinä vakio pääsylinterissä teho, puristaan tarpeeksi jarrunestettä, jotta jarrupalat liikkuisivat tarpeeksi?
Edit: vakio pääsylinteri taitaa olla 11mm
Viimeksi muokannut jopi13 päivämäärä 28.7.2015 10:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Pelmer
- Liittynyt:
- 10.5.2015 19:37
Mikä voi olla vikana kun keulin yli 10min takajarru lämpiää erittäin kuumaksi (satula hehkuu lämpöä 15 sentin päähän) jonka jälkeen
joskus jarrusta katoaa paine ja eikä nappaa enää yhtään? Jarrun paine kuitenkin palaa n. 20minuutin odottelun jälkeen ja on taas käyttökelpoinen. Pyörä on ktm exc 125 vm 08
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Roikut jarrulla ja neste kiehuu. Kevaripuolelle mars.
dattiis
- Liittynyt:
- 29.6.2012 18:39
Sitä jarrua ei tarvii painaa kokoajan
Pelmer
- Liittynyt:
- 10.5.2015 19:37
Hinkkaa kun keulii jalka penkillä, ei normaalisti keuliessa
betanomistaja
- Liittynyt:
- 1.1.2015 14:26
Mikäköhän betassa on kun jarrun painaa pohjaan välillä ei jarruta mutta välillä jarruttaa? Paloissa on hyvin pinta, männät liikkuu niikun kuulukin, jarrunestettä on. Voisiko levylle roiskua ajossa esim ketjuöljyä jonka takia ei jarruta. Ongelma on alkanut vasta lähipäivinä.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista