Tehoputket

Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Driver7 » 19.11.2013 22:50

Itellä Yasuni Cross ML tossa 70cc:ssä, hyvän tuntuinen tehoalue, talvella varmaan laitan sen tohon Gileraan kiinni ja testaan minkälainen on vakiopytyn kanssa. Suurin osa äänistä tulee paisarin läpi, mutta ei ole mitkään kauhean kovat :)
aDDee_
Pyörä:
HM Derapage rr 2011, EX Beta RR 2011
Liittynyt:
26.6.2012 15:21
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut aDDee_ » 20.11.2013 21:44

Ootteko kokeillut tota leovincen x-fight teharii? mikä on sen vääntö alue ja ottaako hyvää piikkiä?
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 20.11.2013 22:34

Joo otan sen kurin pois tosta 2 hitsi pisteelä kiinni eihän siinä mitään :) Pelästyin ettei joudu availemaan :/
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 21.11.2013 0:10

aDDee_ kirjoitti:Ootteko kokeillut tota leovincen x-fight teharii? mikä on sen vääntö alue ja ottaako hyvää piikkiä?


Vastaa kuulemma aikalailla vanhaa V6 mallia.
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut jawa123 » 21.11.2013 21:26

Mitenkäs paljon leovince v6 handmadesta on hyötyä, kun mopossa on rajotin paikallaan? Lähinnä kiinnostaa miten paljon vaikuttaa kiihtyvyyteen, huipuista ei niin väliä, koska tarkotus pitää alle 65 km/h.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 21.11.2013 21:31

Tarkoitat rajoittimella ilmeisesti kierrosluvun rajoitinta? Sen kanssa teharin hankkiminen ei ole paras ratkaisu koska teharilla moottorin tehoalue siirtyy ylemmäs vakioputkeen verrattuna. Parempi vaihtoehto voisi olla rajoittimen poisto ja vakioputken kuristaminen sopivan kokoisella laipalla joka rajoittaa putken sisähalkaisijaa ja kaasujen virtausta.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut jawa123 » 21.11.2013 21:48

Tällä hetkellä mopossa on täysin tyhjä vakioputki, mutta parempi kiihtyvyys houkuttelee. Ajattelin että kun putken kierrosaluehan on n. 6500-11500 rpm ja rajoitin tulee peliin vasta 9000 rpm kohdalla ja kiertäähän se vähän vielä sen ylikin, joten tehopiikki ehtisi kuitenkin reilusti yli puolenvälin. Eli kai siitä nyt jotain hyötyä olisi?
E.N.R.P
Liittynyt:
21.11.2013 23:11
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut E.N.R.P » 22.11.2013 1:18

Moi ! Pakko kysyä täältä ennenkun alan mopoani purkamaan, että meneekö tälläinen tehari Peugeot Vivacity -02:seen?

linkki: http://www.motot.net/talli/osat/id59742/
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.11.2013 10:14

Oli kyllä väärä topic, tää on mopoille.

Mutta lukeehan tossa että kävis Vivacityyn, vaakakoneeseen ilmeisesti. Jote katot viel että onko vaaka vai pystypyttynen se sun vivacity.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 24.11.2013 15:37

Haluukos joku vetää oikeen kunnon luisua tänä talvena niin tässä ratkasu ;)

http://www.motot.net/talli/osat/id59852/
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
lli.
Liittynyt:
2.8.2013 10:47
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut lli. » 2.12.2013 19:50

Saako Hebon performeria / new performeria suomesta ollenkaan ? Mikäköhän hintahaarukka noissa mahtaa olla?
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut joltsu » 3.12.2013 19:44

jawa123 kirjoitti:Tällä hetkellä mopossa on täysin tyhjä vakioputki, mutta parempi kiihtyvyys houkuttelee. Ajattelin että kun putken kierrosaluehan on n. 6500-11500 rpm ja rajoitin tulee peliin vasta 9000 rpm kohdalla ja kiertäähän se vähän vielä sen ylikin, joten tehopiikki ehtisi kuitenkin reilusti yli puolenvälin. Eli kai siitä nyt jotain hyötyä olisi?

Myöhäinen vastaus, mutta kyllä se tehari kiihtyvyyttä parantaa. Ainakin ero enoxin ja pösön vakioputken välillä oli huomattava, tosin rajoitin häiritsee. Kannattaa kumminkin muistaa, että ajamisesta tulee entistä enemmän vaihteiden ainaista rääkkämistä. Jos vakioputkessa ei oo yhtään alavääntöjä niin ei ole teharissakaan, esim enoxin tehoalue alkaa n.6k, niin se 6-9 k:n tehoalue ei ole kovin laaja. Ylämäessä saattaa tippua tehoalueelta, tosin alle verorajan kulkevassa vehkeessä välien pitää olla niin kevyet (jottei kulkisi liikaa), niin tuota ei tapahdu usein. Ei tuo CDI rajoitin ihan toivoton tapa ole rajoittaa kulkuja, mutta pidemmän päälle ärsyttävä silti (tosin minkä mopon tehot tai niiden puuttuminen ei alkais jossain vaiheessa ärsyttämään). Vaikka CDI rajoitin + tehari on kiihtyvyyden kannalta parempi, niin hieman pidemmät välit ja kuristettu vakioputki on yleensä mukavampi ajettava, vaihteita ei tarvi vaihtaa ihan niin usein ja joka kiihdytyksen lopussa ei kuulu sitä ärsyttää "ratatatata" ääntä eikä meno tyssää siihen.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 3.12.2013 21:11

Tähän väliin on kyllä pakko tulla vähän pätemään, kokemuksesta tiedän että enoxin tehoalue ei todellakaan ala vielä 6000:ssa. Se rupeaa vasta heräilemään about 7000:ssa ja vasta reilussa 7500:ssa ottaa sen kunnon piikin. Eli jos alakierrosteharia harkitsee niin leovince tai metra.
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut jawa123 » 3.12.2013 21:21

Kiitokset kattavasta vastauksesta. Riejun vakioputki on siitä hieno tekele, että se vääntää alakierroksilta rajottimelle melko tasaisesti (vaatii jo todella jyrkän mäen, että tarvitsee pykälää alaspäin), tehot sitä vastoin ei ole kummoiset.
Ja kun kumminkin saan tuon vincen kohtuuhintaan niin ei se suuri sijoitus ole , välit olisi tarkoitus laittaa 12/62, joilla menee vakioputkella sen 65 rajotinta raiskaamalla, vakiovälit siis 11/62.
Eihän tossa vakioputkella ajossa muuten mitään vikaa ole, mutta on pakko valita kahden välillä, eli kiihtyvyys tai sopiva huippunopeus. Teharilla pitäisi ainakin teoriassa saada molemmat, vaikka täyttä hyötyä rajoitetulla boksilla saavutetakkaan.

Vakioputkella kiihtyvyys putoaa melko onnettomaksi jo 13/62, tosin 14/62 väleilläkin tuli ajeltua hetken verran, olihan se 75 vauhti hienoa vaikkei mihinkään kiihtynytkään :lol: Rajoittimen räpätystä on kuunneltu jo kohta pari vuotta, että kyllä siihen tottuu.

Kuten aiemmin tuli mainittua, niin lähinnä se parempi kiihtyvyys hakusessa, toisaalta eihän sitä tiedä vaikka hankkisi poratun boksin jos löytäisi halvalla, omaa en ala porailemaan, koska haluan pitää tallessa yhden rajoitetun ihan vaan kilpien menetyksen tms. varalta 8)

ps. metran omistin jo yhdessä vaiheessa, mutta myin pois kun ei millään modauksella saanut omaan mopoon sopimaan, ehkä ihan hyvä näin kun eikös metra vastaa hyvin pitkälti vakioputkea, ainakin piikki on melko laimea. Leovince olisi siis tulossa.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 3.12.2013 21:31

Joo metraa en oo ite ikinä omistanu mutta vincen oon. Vincessä se piikki alkaa jo siinä 6500 mutta tehot loppuu ikäänkuin kesken yläkierroksilla. Eli ihan hyvä valinta putkeks jos ei haluu verorajaa ylittää.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista