Kierroslukumittarit

Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 22.9.2007 16:45

Atech kirjoitti:En tiiä sitte onko kukaan mitään kunnon Xenon-valoja soveltanut mopoon.


Taitaa halogeenit olla ainoita. Mutta liittyykös tää nyt kiekkamittareihin? :)
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
Donppa
Pyörä:
Rieju SMX125, Aprilia SR50, Tunturi Sport, Ögland
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
28.6.2006 1:46

ViestiKirjoittanut Donppa » 23.9.2007 12:16

Ei taida olla kovin helppo homma laittaa kiekka mittari vanhaan tunturiin tai öglandiin?
Atte_92
Pyörä:
Suzuki s1 ja Gilera Stalker
Paikkakunta:
varparanta big city
Liittynyt:
16.12.2006 17:42

ViestiKirjoittanut Atte_92 » 23.9.2007 12:30

Donppa kirjoitti:Ei taida olla kovin helppo homma laittaa kiekka mittari vanhaan tunturiin tai öglandiin?


niihin pitää laittaa eka 12v jännitteen säädin ja tasa suuntaaja ennen kiekkamittaria koska mittari ei toimi vaihtovirralla ;)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.9.2007 15:00

Atte_92 kirjoitti:
Donppa kirjoitti:Ei taida olla kovin helppo homma laittaa kiekka mittari vanhaan tunturiin tai öglandiin?


niihin pitää laittaa eka 12v jännitteen säädin ja tasa suuntaaja ennen kiekkamittaria koska mittari ei toimi vaihtovirralla ;)

Ei tarvita kumpaakaan, koska noista vanhoista magneetosta tuleva jännite on 6V. Eli ei siis riitä 12v mittarreille, kun tarttis olla puolet lisää.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 23.9.2007 18:38

Koska sieltä saa vaihtovirtaa, se on todella helppo muuttaa 12 volttiseksi. Sopiva muuntaja väliin vaan, sen jälkeen sitten tasasuuntaus jos tarvis.
kallee
Paikkakunta:
nilsiä city
Liittynyt:
12.2.2005 13:18

ViestiKirjoittanut kallee » 23.9.2007 23:41

Atech kirjoitti:Koska sieltä saa vaihtovirtaa, se on todella helppo muuttaa 12 volttiseksi. Sopiva muuntaja väliin vaan, sen jälkeen sitten tasasuuntaus jos tarvis.


Ainut vaan että, kaikki muutkin sähköt pittää muuttaa 12v esim valot... mutta ei oo vaikeeta jos vaan saadan polttimot modattua umpioihin
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 23.9.2007 23:44

Siis ei tarvi kun pistät se muuntajan siihen piuhaan mikä menee pelkästään kiekkamittarille, sillon muut sähköt säilyy 6V.
kallee
Paikkakunta:
nilsiä city
Liittynyt:
12.2.2005 13:18

ViestiKirjoittanut kallee » 23.9.2007 23:59

Atech kirjoitti:Siis ei tarvi kun pistät se muuntajan siihen piuhaan mikä menee pelkästään kiekkamittarille, sillon muut sähköt säilyy 6V.


Silleen se ois paras toteuttaa jossain legenda mopossa missä muihin sähköihin ei haluta koskea.
_Kawa_
Paikkakunta:
himanka
Liittynyt:
19.3.2006 12:38

ViestiKirjoittanut _Kawa_ » 28.9.2007 10:37

noniin eli suomennos pöhölölle... :D mulla on varmaanki joku bilteman kiekka mittari siinä on takana 3 asentonen katkasia josa on 3 4 ja 6 sylinterin säädöt... mihin asentoon se pistetään...? ja mihin johdot pistetään...? pyörähän on kawasaki kdx... pitääkö pistää akku paikolleen? :D
_Kawa_
Paikkakunta:
himanka
Liittynyt:
19.3.2006 12:38

ViestiKirjoittanut _Kawa_ » 28.9.2007 10:37

noniin eli suomennos pöhölölle... :D mulla on varmaanki joku bilteman kiekka mittari siinä on takana 3 asentonen katkasia josa on 3 4 ja 6 sylinterin säädöt... mihin asentoon se pistetään...? ja mihin johdot pistetään...? pyörähän on kawasaki kdx... pitääkö pistää akku paikolleen? :D
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 28.9.2007 11:37

_Kawa_ kirjoitti:noniin eli suomennos pöhölölle... :D mulla on varmaanki joku bilteman kiekka mittari siinä on takana 3 asentonen katkasia josa on 3 4 ja 6 sylinterin säädöt... mihin asentoon se pistetään...? ja mihin johdot pistetään...? pyörähän on kawasaki kdx... pitääkö pistää akku paikolleen? :D


Eihän se suoraan rupee toimimaan, ja kyllähän se sen 12vDC:n tarvitsee.. Sun pitää vaihdella jtn vastuksia tai jotai sieltä mittarin sisältä että alkaa toimii kunnolla..
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Epi_
Pyörä:
detsi 125 07
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
28.3.2007 17:29

ViestiKirjoittanut Epi_ » 28.9.2007 20:38

Nicsu kirjoitti:
Atech kirjoitti:En tiiä sitte onko kukaan mitään kunnon Xenon-valoja soveltanut mopoon.


Taitaa halogeenit olla ainoita. Mutta liittyykös tää nyt kiekkamittareihin? :)
Ei liity aiheeseen mut pakko laittaa :D Joten tsekatkaas tosta 95 sivulta Sasu´:n kirjoitus nii ei taidakaa jäädä halogeenit ainoiksi ;) http://www.motot.net/forum/viewtopic.ph ... start=1900
paati
Pyörä:
DT 125X
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
9.12.2006 23:21

ViestiKirjoittanut paati » 10.10.2007 14:56

Miten asennan gilera rcr:rrään kiekkamittarin? Se bilteman mittari.?
adidasnalle
Pyörä:
jalat
Liittynyt:
20.7.2006 23:55

ViestiKirjoittanut adidasnalle » 11.10.2007 17:22

miten pystyy rakentelemaan/ostamaan semmoisen kiekkamittarin että valo syttyy tietyn kierroksen kohalla.semmonen ois ihan kiva.
Extreme-Erno
Pyörä:
EX KTM Exc 125
Paikkakunta:
Parainen
Liittynyt:
22.2.2006 5:20

ViestiKirjoittanut Extreme-Erno » 11.10.2007 19:05

adidasnalle kirjoitti:miten pystyy rakentelemaan/ostamaan semmoisen kiekkamittarin että valo syttyy tietyn kierroksen kohalla.semmonen ois ihan kiva.


Ei semmost oikee rakennettuu saa mut vaikka Biltemasta niit saa ostaa
Burn The Rubber Not Your Soul

- Myydään X-Lite 801RR sinisellä peililinssillä!-

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista