Terve kaikille!
Elikkäs, olen hiukan pihalla näistä välityksistä ja rattaista. Minulla on Yamaha Dt 2010-mallinen mopo, Tecnigas E-Nox tehari ja 92 suutin kiinni nyt. Moricci on kiinni (rajoitin) enkä aio sitä lähteä muuttamaan. Huippuja kerää joku 73km/h mitattuna kaverin 125 hussen vieressä. Onko kenelläkään mitään hajua Yammun vakioväleistä? Tällä sivulla
http://www.motot.net/wiki/Yamaha_DT50R_kuristukset osastossa "Välitykset" kerrotaan välitysten olevan 12/52. Onko tämä totta, vai vanhaa tietoa?
Pitäisi ekaksi tietää mitkä ovat vakiovälit, jotta voisin alkaa muuttamaan välityksiä siihen suuntaan, että saisin huippunopeudeksi 60-65km/h, ettei tulisi kevariveroa yms... Eli kiihtyvyys nousemaan ja huippunopeus laskemaan, vinkkejä ihmiset avuttomalle
Joku 11-55 olisi passeli topicin alun laskurin mukaan. jos nuo 12/52 välitykset ovat siis oikeat?
Sitten olen kuullut juttua, että rattaita pitäisi vaihtaa aina eturatasta 1 takarasta 3 kerrallaan, onko tämä totta? Sitten tämä parittomuus/parillisuus hämärtää, mutta minun tilanteessani pitäisi hankkia parittomat vai?
Kiitos jo etukäteen
-Muff
EDIT: Omistajan käsikirjasta : Toisiovälityksen suhde : 62/11(5.64) 60/11(5.45) Eli kumpis mulla sitten on ja mites tästä eteenpäin? Veikkaisin tota 62/11 mulle kyl.