Niimpä.. yhden pakoaukon leveys = 28mm eli tuo kerrotuna 2:lla = 56mm.
Sylinterin halkaisija on 47,6mm.
Suunnilleen samankokoinen pakoaukko löytyy Bidalot 70 RR/Race sylinteristä.
Mietin vain, että miten tuosta voi tulla 117%.. vaikka siinä sylinterissä se ei näytä yhtään edes 100% leveältä..
E: Onnistuisko silloin Mostin 46mm kampuran käyttö, jos käyttäisi mäntää, jossa männäntapin reikä on ylempänä vrt. Airsalin mäntään?
Mietin vain, koska silloin se mäntä on alempana = ajoitukset muuttuu miedommiksi.
Nyt jos vain laittaisin ton 46mm iskulla ja 90mm pitkällä kiertokangella varustetun kampuran, ajoitukset muuttuisivat 196°/130,2°--> 210,6°/156,7°.
Laskin porting calculator v. 3.5.7 ohjelmalla, koska en jaksa laskea laskimella kaavoja (ainakaan juuri nyt)..
Jos oletetaan, että toisen männän männäntapin reikä on 3,5mm alempana kuin alkuperäisen, niin silloin ajoitukset muuttuisivat 210,6°/156,7°---> 193,7°/137,1°.
En tiedä menikö nyt täysin metsään tämä mutuilu, mutta jos jokin asia
(kaikki?) meni pieleen, voi korjata.. tai oikeastaan pitää korjata.