hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Kuulostaisi siltä, että pääsylinteri hörppii ilmakuplia kiertoon, mutta se ei välttämättä tarkoita sitä, että se olisi hajalla. Takajarru kyseessä? Kato että nestesäiliössä on tarpeeksi nestettä ja ettei säiliöltä tulevassa letkussa ole ilmakuplia puristelemalla sitä kauttaaltaan.
sakker99
- Pyörä:
- Rieju MRT 2010
- Liittynyt:
- 20.8.2013 18:13
Juu elikkäs sattuuko kukaa tietämään mistä voisi saada rieju mrt jarrusatulaan sitä metallilevyä joka pitää toista jarrupalaa paikallaan, joka ei ole jarrumäntää vasten?
Kovain
- Liittynyt:
- 14.6.2015 19:34
Mitenkäs noissa 2011-> derbeissä se metallipala laitetaan mikä pitää sitä jarrupalaa kiinni?
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Oon miettiny jo jonku aikaa että saisko tällasella (
http://goo.gl/XELrj7) toteutettua yhen jarrusatulan käppärin. Eli takajarrusylinterille tulis kaks letkua, toinen jarrusatulalta ja toinen käppäriltä. Joskus olin lukevinani ettei jostain syystä toimis, mutta en enää muista miksi
Toinen olis, että ostais perus tuplabanjopultin ja laittais niin, että jarrusatulalle menis kaks letkua, toinen käppäriltä ja toinen takajarrusylinteriltä. Tää tosin vaatis vähän pidemmän letkun. Mutta tosiaan jos joku tietäis miks ensimmäinen tapa ei toimis ja et toimiiko toi toinen
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Jarrujen pääsylintereissä nestekanavat ovat auki sylinteristä säiliöön kun kahvat on lepoasennossa. Yhteys sulkeutuu kun kahvaa painetaan ja sylinterin mäntä ohittaa kanavakohdan säiliöön, vasta sen jälkeen alkaa paine syntyä/siirtyä letkua pitkin työsylinterille ( jarrusatula). Kaksi toisiinsa yhdistettyä pääsylinteriä siirtäisivät vain nestettä säiliöstä toiseen...
Toinenkaan tapa ei muuta tilannetta miksikään koska erona on vain se, että "letkun välissä" on työsylinteri josta paineistettu neste jatkaisi matkaa kohti toista pääsylinterin nestesäiliötä.
kohajokukuzki
- Liittynyt:
- 2.3.2015 22:39
Joku nopeeta vastatkaa!! Jincheng manki rumpujarru takana ihan p*ska, painaa vähänkin jarrua niin lyö lukkoon ja ei lähe poljin ylös ilman kunnon vetäsemistä poljinta ylöspäin. Onko mitään keinoa millä jarrun saa kunnolla toimimaan kun ei huvittaisi kallista levyjarrusarjaa ostaa tai pelkällä etujarrulla jarrutella ja lentää nurin lumella/jäällä/hiekalla
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Jarrukengät tai rumpu niin kulunut että levitintappi pääsee pyörähtämään liikaa ennenkuin jarru ottaa kiinni ja menee siksi lukkoon.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
AtteKahkonen
- Pyörä:
- Suzuki RG125F -95
- Paikkakunta:
- Hausjärvi
- Liittynyt:
- 7.9.2014 13:27
Ajoin kouluun ja matkalla etujarru toimi hyvin. Pihassa yhtäkkiä kahva painuikin melkein tankoon asti kiinni :/ Eli vetikö nyt ilmaa jostain välistä vai leviskö taas työsylinteri? Jarru nappaa vähän ennenkö osuu tankoon ja saa kyllä eturenkaan lukkiutumaan vielä mutta tuli tosi iso tunnoton väli siihen
apuva
Jarrupösö
- Liittynyt:
- 22.2.2016 0:49
Kertokees neuvoja, kun pösössä (xps) takajarru ei tahdo toimia, vaikka mitä yritän kaikista letkuista ja jarrusylinteristä kulkee neste mutta kun laitan kiini ei toimi. Jarruvipu on ihan löysä ei tapahdu mitään, kun painaa eikä ilmaus onnistu, koska ilmaus letkuun ei tule nestettä eikä ilmaa ja kaikki pitäisi olla oikein asennettu.....
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Jos ei tule nestettä nipasta millään niin on työsylinterin tiivisteet menny
AtteKahkonen
- Pyörä:
- Suzuki RG125F -95
- Paikkakunta:
- Hausjärvi
- Liittynyt:
- 7.9.2014 13:27
Mikä vois olla syynä siihen että takajarrulevyn ulommainen puoli on vähän ruostunut ja toinen puoli kulunut epätasaisesti. Levy liikahtaa ihan vähän jarrua painaessa. (Palat puristuu epätasaisesti?)Jarruttaa kuitenkin aika hyvin.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Taitaapi olla liukutapit ruosteessa. Rautaharjalla paskat pois, jarrurasvaa tappeihin, jarrut kasaan ja pari terävää koejarrutusta. Älä tietenkään päästä rasvaa kitkapinnoille.
kasarotta
- Liittynyt:
- 21.5.2016 16:11
Löytyiskö osaamattomalle apua? Eli yamaha 50 cc vuosimallia 2010 vaihdettiin jarrusatulaan männät ja tiivisteet, kun satula vuosi. Nyt ei vuoda, mutta ilmaus ei onnistu eli jarru ei pidä. Männät oli tosi tiukat kun ne paikalleen laitettiin. Onko kyseessä ettei vaan tarpeeksi ilmattu ilmausruuvin kautta, se jarru polkimen avulla paineen luominen ja sitten ilamusruuvi auki. Aika pitkään sitä tehtiin ja vaikutti että painettu tuli, mutta ei sitten loppupeleissä saatu jarruun pitoa.Vai onko männät liian tiukat eivätkä liiku. Jarrupalat myös vaihdettu samalla.
sitkuura
- Liittynyt:
- 1.7.2012 10:54
Eiköhän siellä vaan vielä ole sitä ilmaa... osaa joskus olla hankalia ilmata, joskus etujarrun läpi useemman litran nestettä pumpanneena
satula letkun päässä suoraan ylöspäin (ilma kun pyrkiin korkeimpaan kohtaan, kaveri pitämään) ja ilmausta...
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Joskus auttaa kans ku työntää ruutalla väärään suuntaan, eli ilmausnipasta satulaan. Kannattaa koittaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista