kopra__
- Liittynyt:
- 14.4.2018 15:04
Lleinonen kirjoitti:Sen verran amatööri oon näissä hommissa, ettei ole mitään hajua miten kaasari kuuluisi putsata
Nii ja jos ei oo paineilmaa ni ite oon jalkapallopumpulla aina saanu kyl kaasarin puhistettua.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kannattaa oireiden perusteella kyl tsekata se korkkikin. Ei taida saada kunnolla korvausilmaa.
EipäOllu:D
- Liittynyt:
- 25.10.2019 23:31
Osaisko kukaan sano mikä on ku mulla ois tos fantic casa 50 2018vm ja siinä on kiinni Airsal 70, yasuni r2 putki, 21mm dellorto, vapari ja 14-59 välit. Siltikin se kerää huippuja vaan sen 85+ ja tuntuu suht laiskalta
Elias Lihr
- Liittynyt:
- 27.6.2020 16:16
Mikä on, kun ei mopo käynnisty.
Tosiaan vanhan cdi boxin porasin (kusin porauksen väärät mitat)
Tilasin Narakun cdi boxin, laitoin sen mopoon kiinni ja ei lähde käyntiin. Hullulla polkemisella sain käymään pari kertaa, jonka jälkeen sammui noin 5-10 sekunnin päästä. Vanhalla cdi boxilla, jonka porasin ja rikoin mopo lähtee käyntiin ja sillä voi ajaa noin 2 km kunnes mopo hyytyy. No elikkäs ei lähde käyntiin uudella boxilla millään isken vanhan rikkinäisen cdi boxin ja lähtee ykösellä käyntiin. Vertasin molempien boxien kipinää molemmissa hyvä kipinä, mutta uudella ei vaan käynnisty.
Kiitos!
jamppa1321
- Liittynyt:
- 8.7.2020 22:19
Mopon kaasukahva pyörii väärään suuntaan. Kaasu toimii normaalisti ja palauttaa hyvin, mutta se kääntyy myös toiseen suuntaa. Jos sitä kääntää tarpeeksi, kaasuvaijeri saattaa irrota kokonaan kapulan päästä. Kyseessä on Yamaha dt vm. 2010. Entinen omistaja on vaihtanut siihen pikakaasun ja ilmeisesti vaijerin samalla. Ennen ei ollut tätä ongelmaa mutta se ilmeni nyt. Mikä homma?
kincov
- Liittynyt:
- 14.5.2020 19:35
Tietääkö kukaan miks Rieju ei pysy päällä (tyhjäkäyntiruuvin säätäminen ei auta) tosiaan vaihdoin juuri männän ja nyt ei halua pysyä päällä, vanha mäntä oli myös palanut
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
jamppa1321 kirjoitti:Mopon kaasukahva pyörii väärään suuntaan. Kaasu toimii normaalisti ja palauttaa hyvin, mutta se kääntyy myös toiseen suuntaa. Jos sitä kääntää tarpeeksi, kaasuvaijeri saattaa irrota kokonaan kapulan päästä. Kyseessä on Yamaha dt vm. 2010. Entinen omistaja on vaihtanut siihen pikakaasun ja ilmeisesti vaijerin samalla. Ennen ei ollut tätä ongelmaa mutta se ilmeni nyt. Mikä homma?
Minkähän merkkinen kaasukapula kyseessä? Ei kuulosta kovin laadukkaalta, koska ei sen kuuluis kuin yhteen suuntaan pyöriä.
Ja tietysti vaijerinkin pitäisi pysyä kiinni.
kopra__
- Liittynyt:
- 14.4.2018 15:04
Kertokaas mitä kannattas seuraavaks kokeilla, kun Rieju rikkoo kannen tiivisteitä jatkuvasti. Oon kokeillu kolmella kannella, joista yks on ihan uus ja kaikilla rikkoo sisemmän tiivisteen. Sylinterin oon kans kattonu et on suora. Vesipumppu pyörii ihan normaalisti. Oon kans kokeillu ilman termostaattiakin ja ei oo vaikutusta.
kincov
- Liittynyt:
- 14.5.2020 19:35
kincov kirjoitti:Tietääkö kukaan miks Rieju ei pysy päällä (tyhjäkäyntiruuvin säätäminen ei auta) tosiaan vaihdoin juuri männän ja nyt ei halua pysyä päällä, vanha mäntä oli myös palanut
Ja savutta aika paljon, ennen männän vaihtoa toimi hyvin
jamppa1321
- Liittynyt:
- 8.7.2020 22:19
fn3ba kirjoitti:jamppa1321 kirjoitti:Mopon kaasukahva pyörii väärään suuntaan. Kaasu toimii normaalisti ja palauttaa hyvin, mutta se kääntyy myös toiseen suuntaa. Jos sitä kääntää tarpeeksi, kaasuvaijeri saattaa irrota kokonaan kapulan päästä. Kyseessä on Yamaha dt vm. 2010. Entinen omistaja on vaihtanut siihen pikakaasun ja ilmeisesti vaijerin samalla. Ennen ei ollut tätä ongelmaa mutta se ilmeni nyt. Mikä homma?
Minkähän merkkinen kaasukapula kyseessä? Ei kuulosta kovin laadukkaalta, koska ei sen kuuluis kuin yhteen suuntaan pyöriä.
Ja tietysti vaijerinkin pitäisi pysyä kiinni.
Nyt kun tarkemmin tutkiskelin ja kasailin, niin huomasin että ei se tosiaankaan ole pikakaasu. Oon vaan luullu sitä pikakaasuksi kun sen liike on niin olematon... Onkohan vaijeri jostain kohti paskana, kun eihän sen nyt tosiaan pitäisi pyöriä toiseen suuntaan ja puskea vaijeria ulospäin.. Kyseessä taitaa siis olla Dominon yleismalli.
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
jamppa1321 kirjoitti:fn3ba kirjoitti:jamppa1321 kirjoitti:Mopon kaasukahva pyörii väärään suuntaan. Kaasu toimii normaalisti ja palauttaa hyvin, mutta se kääntyy myös toiseen suuntaa. Jos sitä kääntää tarpeeksi, kaasuvaijeri saattaa irrota kokonaan kapulan päästä. Kyseessä on Yamaha dt vm. 2010. Entinen omistaja on vaihtanut siihen pikakaasun ja ilmeisesti vaijerin samalla. Ennen ei ollut tätä ongelmaa mutta se ilmeni nyt. Mikä homma?
Minkähän merkkinen kaasukapula kyseessä? Ei kuulosta kovin laadukkaalta, koska ei sen kuuluis kuin yhteen suuntaan pyöriä.
Ja tietysti vaijerinkin pitäisi pysyä kiinni.
Nyt kun tarkemmin tutkiskelin ja kasailin, niin huomasin että ei se tosiaankaan ole pikakaasu. Oon vaan luullu sitä pikakaasuksi kun sen liike on niin olematon... Onkohan vaijeri jostain kohti paskana, kun eihän sen nyt tosiaan pitäisi pyöriä toiseen suuntaan ja puskea vaijeria ulospäin.. Kyseessä taitaa siis olla Dominon yleismalli.
Mullakin on ollut ongelmia noitten Dominon perus kaasukahvojen kanssa. Jostain syystä meni aina todella "tahmeaksi" ja tökkiväksi se vaijerin liike. Lopulta hajonnut täysin, kun muovisia ovat. Taitaa olla se sunkin kahva vaihtokunnossa.
Omasta kokemuksesta Tommasellin pikakaasukahvat on hyviä ja kestäviä. Alumiinista valmistettu, niin varmasti kestää. Myös vaijerin liike sulavaa ja palauttaa todella näpäkästi. Kun vaihdoin perus Dominon Tommasellin pikakaasuun, niin enää ei ole ongelmia ollut.
riejun omaava
- Liittynyt:
- 7.7.2020 15:21
Mikä vois olla kaasarissa vikana kun ostin 17,5mm dellorton käytettynä ja kun pistää mopon käyntiin kierrokset hirvittävän korkealla vaikka olen ruuvvannut tyhjäkäynti ruuvvin mahdollisimman pienelle. Olen koittanu myös säätää ilmaruuvvia ja kierrokset on pienimmät kun ilmaruuvvi on kokonaan kiinni ja ryyppy pohjassa auttaa myös, mutta silti kierrokset on liian korkeat. Luisti liikkuu normaalisti, ei oo imuvuotoja ja mopo toimi ihan normaalisti vakio kaasarilla (16mm lortto). Kun kaasua antaa kierrokset nousee nopeasti ja kun kaasun päästää irti kierrosten laskiessa pienesti meinaa hyytyä. Kaasarin alipaineletkuun tulee myös valkoista maidon näköistä nestettä eikä mitään hajua miksi.
kopra__
- Liittynyt:
- 14.4.2018 15:04
riejun omaava kirjoitti:Mikä vois olla kaasarissa vikana kun ostin 17,5mm dellorton käytettynä ja kun pistää mopon käyntiin kierrokset hirvittävän korkealla vaikka olen ruuvvannut tyhjäkäynti ruuvvin mahdollisimman pienelle. Olen koittanu myös säätää ilmaruuvvia ja kierrokset on pienimmät kun ilmaruuvvi on kokonaan kiinni ja ryyppy pohjassa auttaa myös, mutta silti kierrokset on liian korkeat. Luisti liikkuu normaalisti, ei oo imuvuotoja ja mopo toimi ihan normaalisti vakio kaasarilla (16mm lortto). Kun kaasua antaa kierrokset nousee nopeasti ja kun kaasun päästää irti kierrosten laskiessa pienesti meinaa hyytyä. Kaasarin alipaineletkuun tulee myös valkoista maidon näköistä nestettä eikä mitään hajua miksi.
Ookko laittanu sinne isomman luistin? Ittekki olin unohtanu ku vaihoin 16mm:stä 17,5mm:seen. Näät sen hyvin ku otat ilmansuodattimen pois ja katot siitä läpi, että peittääkö luisti kokonaan sen aukon ku kaasu on pois ja tyhjäkäyntiruuvi auki. Mun piti myös muokata sitä kaasuvaijeria vähän, kun kaasari ja luisti oli Yamaha DT:stä ja pyörä on Rieju MRX. Piti vaihtaa sieltä kaasarin päästä osia riejun kaasuvaijerista yamahan kaasuvaijeriin. Ja muistasin et se alipaineletku pitäs tukkia jos ei oo alipainehanaa, en oo kyl ihan varma.
kincov
- Liittynyt:
- 14.5.2020 19:35
Kellään mitään tietoo miks sylinteristä vuotaa jäähdytysnestettä. Eli vaihdoin juuri männän ja ennen sitä ei ollut mitään ongelmia, mutta vaihdon jälkeen valuu jäähdytysnestettä sylinterin ja kannen välistä. Oon ostanut uudet tiivisteet siihen mutta yks niistä (oranssi) on liian paksu ja kun laitan mustan tiivisteen niin vuotaa, kokeilin myös laittaa vanhan tiivisteen siihen mut silti vuotaa.
Pököttidriver
- Liittynyt:
- 25.6.2019 16:51
kincov kirjoitti:Kellään mitään tietoo miks sylinteristä vuotaa jäähdytysnestettä. Eli vaihdoin juuri männän ja ennen sitä ei ollut mitään ongelmia, mutta vaihdon jälkeen valuu jäähdytysnestettä sylinterin ja kannen välistä. Oon ostanut uudet tiivisteet siihen mutta yks niistä (oranssi) on liian paksu ja kun laitan mustan tiivisteen niin vuotaa, kokeilin myös laittaa vanhan tiivisteen siihen mut silti vuotaa.
Onko tarpeeks tiukalla kansi? Avasitko kannen ristiin sillon kun mäntää vaihdoit? Onko kaikki kannenpultit yhtä tiukalla? Kannattaa aina perushommista lähteä liikenteeseen. Kyllä siinä jotakin on käynyt siinä vaihdon aikana mikäli ei ennen vuotanut.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista