Samppahz
- Pyörä:
- Motorhispania Furia Max -09
- Paikkakunta:
- Kmaahoodz
- Liittynyt:
- 9.3.2015 4:10
noniin ja nyt on ilmenny semmonen ongelma et sytytys selvästi pielessä, onko mahdollista johtua kampiakselin kiilasta koska kuuluu semmonen "naputus" vesipumpun kohalta ja käyttäytyy sillälailla että selvästi sytytys sekaisin
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Vastasit omaan kysymykseesi. Kiila jos on pois paikaltaan/hajalla, niin todennäköisesti sytty kusee.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
joose-
- Liittynyt:
- 30.11.2009 0:02
Moro! Mikä mahtais olla vikana kun vaihteet menee ylöspäin ,mutta ei vaihada alas ollenkaan???
Vaihteen siirtäjä ?
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Ei ole välttämättä vaihteen siirtäjässä vika. Riippuu vähän miten oirehtii. Jos poljinta ei pysty nostamaan kuin vähän, voi olla siirtäjässäkin vika, mutta jos poljin nousee normaalin verran niin polkimen päässä on koukut jotka kääntää siirtorumpua, ei toinen käpälä käännä rumpua kunnolla ja useimmin tämä johtuu väärästä säädöstä. En just muista onko am6 moteissa siihen säätö. Monissa moottoreissa kyllä on.
Jos poljinta ei pysty nostamaan, eli jokin vänkää vastaan niin vika voi olla siirtäjässä, rummussa, vaihderattaassa tai akselissa, eli jokin niistä estää ettei rattaat pääse liikkumaan kunnolla akseleillaan.
Katso tuolta mun aiemmasta viestistä tuo video vaihteiston toiminnasta (tekstinkin voit lukasta). Siirtorumpua kääntävä käpälä löytyy videon loppupäästä. Kun huomaat miten se itse vaihteisto toimii on vikapaikkaa helpompi etsiä. Kaikkien osien tulisi liikkua herkästi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
betar
- Liittynyt:
- 7.4.2015 19:44
En tiedä saako tätä kysyä täällä, mutta olisiko kellään myydä toimivaa am6 konetta keskisuomen alueelta?
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
betar kirjoitti:saako tätä kysyä täällä
Ei.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
ylihessu
- Pyörä:
- 70cc Yamaha dt -08, Derbi x-treme 09, Yamha bw's -98
- Liittynyt:
- 14.9.2014 11:00
Kellään tietoa nestekytkimen huollosta? Pikkuhiljaa alkanu olee kauheen jäykkä painaa ja lämpösenä liikkuu eteenpäi kytkinpohjassa. Ilmata, vaihtaa öljyt?
E:ilmasin uudestaan ja rasvailin niin alko toimia
Viimeksi muokannut ylihessu päivämäärä 14.9.2015 1:05, muokattu yhteensä 4 kertaa
Alluzz99
- Pyörä:
- Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
- Liittynyt:
- 7.4.2013 15:07
betar kirjoitti:En tiedä saako tätä kysyä täällä, mutta olisiko kellään myydä toimivaa am6 konetta keskisuomen alueelta?
löytyis kyllä riejun kone mutta siitä puuttuu vähän osia ja tiivisteitä.
lassematias
- Liittynyt:
- 4.6.2014 21:26
Mistä kanttis alkaa etsimään vikaa kun kytkin ei irroita kunnolla? mopolla ajettu 13 tkm, moottoria ei ole koskaan availtu niin meinaa lähteä liikkeelle kytkin pohjassa. Paikoillaan uusi kytkinvaijeri joka kiristetty, kytkintappi kokonaan alhaalla ja kytkinkruunussa ei ole yhtään hakkaumia.Edellisen omistajan mukaan kytkin oli 3tkm kohdalla jo tällainen
mooi
- Liittynyt:
- 5.2.2014 9:33
itellä oli derbissä sama nii korjaantu kun vaihoin kytkinjouset ja öljyt.
OpZkU
- Pyörä:
- Husqvarna SM 125
- Liittynyt:
- 29.1.2014 18:09
Joku tietävä auttaa! Elikkäs toi detsin kytkin on ihan per***een jäykkä, ei meinaa jaksaa edes kaikilla sormilla painaa,ja jos sattuu pohjaan saamaan niin silti luistaa, ei riitä aivot enään
Konetta en ite oo koskaan availlu, entine omistaja sano että oli justiin tehty remppa missä oli vaihdettu kytkinlevyt, kuittiki siitä on jostain liikkeestä (toki käsialasta ei saa mitää selvää). Koko mopolla ajettu ~12t ja nuo levyt vaihdettu nooin 1000km sitte. Vaijeri ei oo jumissa, se liikkuu hyvin kuoressansa, ja tuota kytkintappia ei saa käsin painettua yhtään niin että se irrottais (pitäiskö saada edes painettua?) ja minarellin ominaisuutta löytyy eli kytkintappi tykkää nousta ylös, mutta sen alaspainaminenkaan ei tee mihinkään muutosta. Mikä avuks?
Detsimiähii
- Pyörä:
- Husqvarna sm-07
- Liittynyt:
- 22.5.2014 22:16
Nyt meikä heittää ihan mutu tuntumalta kun ei kukaan muukaan oo mitää vastannu
, mutta voisko siellä huollossa olla vaihdettu jäykemmät kytkin jouset ja sen takia kytkin on niin jäykkä? Ja luistaminenhan voi johtua siitä jos sulla ei oo muuta viriä kun kurit pois vakio putkesta tai vakio kokonaan niin kytkin ei irrota kunnolla niillä jäykemmillä jousilla.
Siellä voi myös olla laitettu kytkimen painelevy ( oikea asento, löytyy myös aloitus postauksesta:
http://www.motot.net/galleria/kuva181842/ ) väärin, jolloin kytkin ei toimi kunnolla, jos ollenkaan.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Kytkinkoppa irti, niin eiköhän se vian aiheuttaja hyvin äkkiä selviä.
Jos tosiaan ei ole kytkinvaijeri säädetty liian tiukalle; tai vaijerin kuoren sisälle päässyt esim. likaa
(jolloin kytkin on raskas käyttää).
@Detsimiähii - Kytkimen luistaminen tarkoittaa sitä, että kierrokset nousee, mutta vauhti ei.
Ei siis tarkoita sitä, ettei kytkin irroita..
(jos nyt oikein ymmärsin viestisi)
OpZkU
- Pyörä:
- Husqvarna SM 125
- Liittynyt:
- 29.1.2014 18:09
Joo tosiaan "viriä" vaan tyhjä vakioputki&vapari suodatin ja rajottamaton cdi, pitää aukasta tuo koppa ja katella mitä sieltä löytyy, ja tosiaa toi painelevyn asento
Detsimiähii
- Pyörä:
- Husqvarna sm-07
- Liittynyt:
- 22.5.2014 22:16
@.Juho
Aivan juujuu, taas höpöttelin omiani väsyneenä
Hyvä että korjasit!
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista